Page 2 of 2

Re: Pontiac Firebird Esprit 1971

Posted: Tue Jan 26, 2016 9:44 am
by 64Redneck
Die achtervelg was 10J ja die liep alleen aan als we met z 'n 2en in de auto zaten en over een drempel gingen. Verder door de polyurethaanbussen was dat ding zo stug geveerd dat je meestal geen last had van aanlopen. Ik heb de auto later op andere American racing velgen gezet. 8J 275 achter en 235 voor. En zo is hij verkocht. Dom,dom, dom.
Hier de foto zoals hij verkocht werd.
Image
De auto is vermoedelijk naar Zweden of Noorwegen gegaan.

Bij de weg, mijn eerste Firebird was een 72er Formula 400, hij was wit, maar die heb ik helemaal matzwart gerold. Toen was dat ding een brute verschijning. :thumbs: Dat rollen gaf niets, want hij stond al op de planning om uit elkaar gehaald te worden om te restaureren.

Zoals je misschien op 1 van de foto 's kunt zien had ik RAM AIR stickers op de scoops zitten. Ik had deze opengemaakt maar ik had geen Ram Air systeem. In de scoops had ik gaatjesmetaal gedaan om rotzooi buiten te houden. De airducts in de moterkap zorgen toch wel voor 'frisse lucht' bij de carb. Ik weet helaas niet meer waar ik die Ram Air stickers vandaan had. mIsschien dat een mede AAP het weet.http://www.classicindustries.com is iets wat ik wel herrinner. Die stickers zaten bij mij onder de blanke lak, het maakte die scoops wel af vond ik.

Re: Pontiac Firebird Esprit 1971

Posted: Sat Jan 30, 2016 12:12 am
by floffy
Heb voor 17 inch 8 j met 245 45 17 en achter 18 inch 255 45 18.
Achter kan ik max 265 en dan steekt ie buiten de wielkast of tegen de bladveer, 72 formula