Dodge Coronet 57
Dodge Coronet 57
Maak een nieuw topic aan de oude zijn alle foto's weg en ga nu echt veel verder dan toen. de oude topic viewtopic.php?f=8&t=25047
Sinds vorig 1.5 jaar weer een beetje aan het rijden met de coronet na de verkoop van de Sub. Blok was veel te snel voor het remmen en sturen en reed er niet met veel plezier in. Dus weinig km gemaakt omdat het niet betrouwbaar was.
Zo zag de coronet er 6 weken geleden nog uit.
Als eerste de achterremmen aangepakt, gelijk ander achteras er onder 30mm smaller Bovenste (nieuw) onder oud '57
Hier mee remde hij al een stukje beter, en 3 maanden geleden de knoop door gehakt...
Begin helemaal opnieuw met de dodge. Dus demonteren, wat er gaat gebeuren, ophanging voor achter, remmen, sturen, chassi, en een andere motor/bak. en nog wat meer
Blok/bak er uit en verkocht
Wilde graag de originele stuurkolom behouden maar dat kon niet met het oude stuurhuis. dus lekker achter de draaibank gestaan en nieuw binne werk gebouwd, gelijk met schuifstuk stuk veiliger.
En oude buien mantel van stuurkolom past weer met stuur
Begin gemaakt met het schutbord, voor de nieuwe hrc en bekr en gelijk strak schutbord maken.
Nu is op onderdelen aan het wachten ben remklauwen en motor/bak ben ik maar verder aan het demonteren geweest. Chassi en voor ophanging weg brengen.
Alles weg gebracht.
Nu tijd voor iets anders
Zo diep kan het wiel in de wielbak zonder aanpassing, maar zit nu geen chassi of achteras onder, dus zal paar cm hoger blijven.....
Sinds vorig 1.5 jaar weer een beetje aan het rijden met de coronet na de verkoop van de Sub. Blok was veel te snel voor het remmen en sturen en reed er niet met veel plezier in. Dus weinig km gemaakt omdat het niet betrouwbaar was.
Zo zag de coronet er 6 weken geleden nog uit.
Als eerste de achterremmen aangepakt, gelijk ander achteras er onder 30mm smaller Bovenste (nieuw) onder oud '57
Hier mee remde hij al een stukje beter, en 3 maanden geleden de knoop door gehakt...
Begin helemaal opnieuw met de dodge. Dus demonteren, wat er gaat gebeuren, ophanging voor achter, remmen, sturen, chassi, en een andere motor/bak. en nog wat meer
Blok/bak er uit en verkocht
Wilde graag de originele stuurkolom behouden maar dat kon niet met het oude stuurhuis. dus lekker achter de draaibank gestaan en nieuw binne werk gebouwd, gelijk met schuifstuk stuk veiliger.
En oude buien mantel van stuurkolom past weer met stuur
Begin gemaakt met het schutbord, voor de nieuwe hrc en bekr en gelijk strak schutbord maken.
Nu is op onderdelen aan het wachten ben remklauwen en motor/bak ben ik maar verder aan het demonteren geweest. Chassi en voor ophanging weg brengen.
Alles weg gebracht.
Nu tijd voor iets anders
Zo diep kan het wiel in de wielbak zonder aanpassing, maar zit nu geen chassi of achteras onder, dus zal paar cm hoger blijven.....
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Dodge Coronet 57
Serieuze plannen!
Maar zo laag als de laatste foto krijg je 'm niet met het originele chassis eronder. Vergeet ook niet dat je ook de aandrijf-astunnel moet verhogen binnen als je 'm zo laag wil krijgen.
Mijn verlaagde '57er Chrysler heeft ong. 3 tot 4" bodemruimte op sommige plekken. De vering en schokbrekers rondom moeten eigenlijk geupgrade worden want de ophanging heeft nog maar beperkte bewegingsmogelijkheden. Maar geeft weliswaar nog amper problemen tijdens rijden.
Hieronder is een foto van m'n '59 Dodge die op ong. 5" hoogte staat met een 325/50 bandje eronder als test.
Uiteindelijk wil ik 'm nog wel 1 of 2" lager krijgen;
Maar zo laag als de laatste foto krijg je 'm niet met het originele chassis eronder. Vergeet ook niet dat je ook de aandrijf-astunnel moet verhogen binnen als je 'm zo laag wil krijgen.
Mijn verlaagde '57er Chrysler heeft ong. 3 tot 4" bodemruimte op sommige plekken. De vering en schokbrekers rondom moeten eigenlijk geupgrade worden want de ophanging heeft nog maar beperkte bewegingsmogelijkheden. Maar geeft weliswaar nog amper problemen tijdens rijden.
Hieronder is een foto van m'n '59 Dodge die op ong. 5" hoogte staat met een 325/50 bandje eronder als test.
Uiteindelijk wil ik 'm nog wel 1 of 2" lager krijgen;
Re: Dodge Coronet 57
Hee Herman, klopt origineel is het niet haalbaar. Voor heb ik custom draagarmen nu kan ik tot paar cm van de grond komen, achter komt een 4 link in de plaats van de bladveren. Moet nog kijken of er een kleine C notch nodig is, maar dat zie ik pas als het chassi weer op zijn plaats zit. En mijn band is maar 275 breed nu, heel veel breder ga ik ook niet dat gaat ook weer te nadelen van de diepte in de wielbak. Tunnel word aangepast op de diepte van as
Re: Dodge Coronet 57
HEEL gaaf dit! Word een volger voor me!
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Dodge Coronet 57
Mooi !
Dat passiveren daar komt geen lak meer op, kun je dat zo laten ?
Kan elk onderdeel van staal gepassiveerd worden; ik denk aan tubular draagarmen ?
Dat passiveren daar komt geen lak meer op, kun je dat zo laten ?
Kan elk onderdeel van staal gepassiveerd worden; ik denk aan tubular draagarmen ?
Re: Dodge Coronet 57
Na passiveren is lak niet nodig maar kan natuurlijk wel.mercury1970 wrote:Mooi !
Dat passiveren daar komt geen lak meer op, kun je dat zo laten ?
Kan elk onderdeel van staal gepassiveerd worden; ik denk aan tubular draagarmen ?
Zolang het stalen onderdeel in het bad past, kan het gepassiveerd worden.
Re: Dodge Coronet 57
Net wat smokey zegt mercury. Dit is een behandeling net als veel onderdelen (hrc deksel, veel beugels en de bouten en moeten) Dit blijft netjes maar zal wel wat matter worden, en zolang je het niet beschadigt blijft het netjes. Ja tubular armen kunne ze ook, maar zou wel de verf er met de hand af halen, laat je het eerst stralen en dan pasiveren krijg je een ruiw uiterlijk, wat ik niet mooi vind. Ik maak het schoon met zoon staalborsel op de slijptol.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Dodge Coronet 57
Klinkt goed, dank voor de info !
Re: Dodge Coronet 57
Wat voor blok en bak komt er in Ronnie ?
Re: Dodge Coronet 57
Afgelopen maand natuurlijk niet stil gezeten..........
Wat leidingen op het chassi gemaakt airride en brandstof retour.
Motor en bak uitlijnen en steunen bouwen
Gelijk de laagste stand uitgemeten wat haalbaar is zonder lucht in de balgen
Chassi weer onder de body en verder met het schutbord en tunnel slopen
Nu verder met het schutbord tunnel enz enz Leuk motor ligt net achter het vooras.......
Wat leidingen op het chassi gemaakt airride en brandstof retour.
Motor en bak uitlijnen en steunen bouwen
Gelijk de laagste stand uitgemeten wat haalbaar is zonder lucht in de balgen
Chassi weer onder de body en verder met het schutbord en tunnel slopen
Nu verder met het schutbord tunnel enz enz Leuk motor ligt net achter het vooras.......