1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
KetsMcLets
Posts: 4
Joined: Fri Oct 02, 2015 8:47 pm

1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Post by KetsMcLets »

Ik ben Thomas, 34 en kom uit Belgenland.. Zover de voorstelling. Ik ben altijd al met auto's bezig geweest maar dan vorig jaar samen met mn vriendin de eerste amerikaanse gekocht!

Het is een Olds geworden dus..met redelijk wat werk aan, vooral cosmetisch maar ook het dak moet vervangen en de rubbers. Het frame, de motor en de bak zijn nog goed maar zien er wel niet uit :lol:

2 weken terug was het vorige project (Capri 2.0 injectie) eindelijk af en dan ben ik vol goede moed in de Olds gevlogen! Ik heb gekozen om geen body-off te doen omdat dit eigenlijk niet echt nodig is en omdat de kosten dan uiteindelijk veel hoger oplopen dan de wagen uiteindelijk waard zal zijn. (en ik wil er zo snel mogelijk mee rijden ook :D )

Ondertussen is de wagen gestript en staat hij bij de lasser in Hapert, Nl. Nu is het aan hem terwijl ik onderdelen bijeensprokkel..

Wat foto's van de werkzaamheden:

begin project:

Image

strippen:
Het dak ging niet meer omlaag, er zat wel beweging in maar enkel dicht..bleek al dadelijk de schakelaar te zijn. Het vinyl was ook zo hard geworden dat ik het eerst heb moeten verwijderen voor ik het dakframe naar beneden kreeg! Werkt wel zo makkelijk zonder dak :lol:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Toen ik de passagierszetel eruit haalde kwam er een arsenaal aanstekers uit.. 't was blijkbaar een vaste klant daar :D

Image

Dan een takelwagen geleend op het werk en ze naar de lasser gebracht, "Custom Car Welding" in Hapert (bij Bladel ergens)

Image
Image
Image

Waar ze nu opgelapt gaat worden, ik kan wel wat lassen maar plaatwerk op dit niveau is gewoon te riskant..en ze is in goede handen daar alleszins!!

K heb me hier aangemeld omdat ik nog wel wat vragen ga hebben in de toekomst en eventueel om onderdelen te vinden. De velgen op de fotos gaan zowieso de verkoop in want er komen stalen gechromeerde velgen onder. Moest iemand interesse hebben hoor ik het graag, of als iemand een setje staal te koop heeft in 5x5" (5x127mm) mag ook altijd voorgesteld worden ;)

De trekhaak is er ook onderuit gekomen en komt er niet meer onder.. Als iemand hier interesse voor heeft?? Past ook op vele andere merken heb ik mij laten vertellen (Buick chevrolet,..) die hetzelfde platform gebruiken. (Links en rechts komen nog beugels op die niet op deze foto staan)

Image
Last edited by KetsMcLets on Wed Oct 21, 2015 7:19 pm, edited 1 time in total.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: 1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Post by MotiV8 »

Van het Ford Capri Forum naar het AAP forum....
Word ( blijft ) deze ook mat zwart ??
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Post by Ranch73 »

:thumbs: :thumbs: Nice ride dude.
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Post by Caprice89 »

Leuke wagen ;)
Ik heb er net zo 1, alleen uit 72. Rijdt heerlijk. Wat voor een blok ligt er in?

Image
KetsMcLets
Posts: 4
Joined: Fri Oct 02, 2015 8:47 pm

Re: 1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Post by KetsMcLets »

Ik heb de eerste post aangepast met foto's nu dat Photobucket het wel doet!

@ MotiV8: Zit jij ook op het Capri forum? Ik moet dringend nog eens updaten daar ja, er is nog zoveel gebeurd! Ondertussen is ie gekeurd ook, er zijn nog wat kleine kinderziektes maar niets erg..
De Olds krijgt zn oorspronkelijke kleurtje terug, glanszwart dus...is ie nu ook hoor maar gewoon wat afgeschoten.. Voor de Capri heb ik trouwens ook al beslist over een kleur dus die blijft niet lang meer matzwart..het wordt wel een wrap.

@ Ranch73: dankje, ik kijk wel uit om ermee te rijden!

@ Caprice89: mooi man! Die van jou ziet er net wat beter uit hehe :) Het is oorspronkelijk een 455cui. maar toen deze werd ingevoerd in België in '92 is er wegens belastingregels een ander blok ingelegd, op papier is het nu een 4300cc, maar het is een 403cui. dat er effectief inligt, 6600cc dus. Waarschijnlijk om de keurmeester om de tuin te leiden!


Wat foto's van de werkzaamheden zover:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Er is niet veel origineel plaatwerk meer over rechtsachter :lol:
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Post by Caprice89 »

KetsMcLets wrote:@ Caprice89: mooi man! Die van jou ziet er net wat beter uit hehe :) Het is oorspronkelijk een 455cui. maar toen deze werd ingevoerd in België in '92 is er wegens belastingregels een ander blok ingelegd, op papier is het nu een 4300cc, maar het is een 403cui. dat er effectief inligt, 6600cc dus. Waarschijnlijk om de keurmeester om de tuin te leiden!
Ok, een 403 gaat het ook wel doen :)
Stuur ff een PB wat je voor die trekhaak wilt hebben.
Succes met het project.
KetsMcLets
Posts: 4
Joined: Fri Oct 02, 2015 8:47 pm

Re: 1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Post by KetsMcLets »

Voor deze restauratie wil ik stock factory gaan dus ik wil er graag ook terug een 455 in hebben, maar zoals je zegt de 403 zal het voorlopig wel goed doen ja.. Misschien dat ik volgend of binnen een paar jaar wel een blokje laat overkomen, de bak is iig niet veranderd maar die ga ik wel laten spoelen want ik denk niet dat de vorige eigenaar echt begaan was met de auto :?

K zal je pb'en ivm die trekhaak!
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Post by Caprice89 »

KetsMcLets wrote:K zal je pb'en ivm die trekhaak!
Trekhaak inmiddels betaald en ontvangen. Thanks.
Misschien ooit een keer naar Zweden met een sleurhut achter de Olds... :roll:

Al wat voortgang geboekt?
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Post by mercury1970 »

Christ, wat een werk, hoop voor jou dat je geen 50€ of meer per uur hoeft neer te tikken, daar loop je toch op leeg....?
KetsMcLets
Posts: 4
Joined: Fri Oct 02, 2015 8:47 pm

Re: 1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Post by KetsMcLets »

Nee hoor daar zit ik een pak onder, Luc heeft ook een schatting op voorhand gegeven en daar gaan we vanuit voorlopig..komt wel goed!

@ Marcel: er is geen vooruitgang meer geweest, maar dat was zo afgesproken ook..Ik had gezegd dat er geen haast bij was en dan heb ik zolang de garage vrij voor wat andere projecten :lol: Dit is een project zonder deadline want die kloppen toch nooit haha
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1974 Oldsmobile Delta 88 Royale convertible

Post by Caprice89 »

KetsMcLets wrote: :lol: Dit is een project zonder deadline want die kloppen toch nooit haha
:lol:
Post Reply