Page 5 of 7
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Sat Feb 17, 2018 9:42 pm
by rednas
Bedankt mannen
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Mon Feb 19, 2018 11:24 am
by rednas
Jim_stuckinda70's wrote: ↑Sat Feb 17, 2018 6:12 pm
LOL
grootste hit: “A Door is Ajar”
Gaaf project!! Succes ermee, blijf het volgen
Dank je!
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Mon Feb 19, 2018 11:27 am
by rednas
Weer even bezig geweest. De achterbank is er nu ook helemaal uit
Roest valt erg mee, de wielkasten zijn helemaal hard
De bank kan wel een opknapbeurt gebruiken. De stof is nog erg netjes gelukkig maar wel wat vies en onder, op de naad gescheurd. Het frame is erg verroest. Zal nog even een foto maken voordat hij naar de stoffeerder gaat.
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Mon Feb 19, 2018 12:52 pm
by Collector
Mijne was daar echt helemaal verrot !!!overgang wielkast vloerdeel zat gewoon los
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Wed Feb 21, 2018 9:28 am
by rednas
Collector wrote: ↑Mon Feb 19, 2018 12:52 pm
Mijne was daar echt helemaal verrot !!!overgang wielkast vloerdeel zat gewoon los
Ben blij dat deze meevalt
Hij heeft wel een keer gelekt bij het achterraam. Het frame aan de achterkant van de bank is goed rot.
Tijdens het verwijderen van de bank kwam ik nog twee gordels tegen, leuke verrassing aangezien ik graag met de kids op de achterbank rij. Deze zijn er alleen wel slecht aan toe.
Ik hoop dat ik ze nog netjes krijg. Ga even kijken of ik ze helemaal uit elkaar kan krijgen.
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Wed Feb 21, 2018 9:39 am
by rednas
Ik wil jullie ook nog laten delen in wat geschiedenis van de auto (voor wie het leuk vindt
) Omdat ik besloten heb de auto volledig te restaureren en voor langere tijd te houden (daar twijfelde ik de afgelopen jaren flink over) vind ik het wel leuk om wat van de geschiedenis te achterhalen.
Hij is in 2012 ingevoerd vanuit Zwitersland en ik heb hem in 2015 gekocht bij een BMW specialis die hem had ingeruild en ermee in zijn maag zat. Een vaste klant moest voor zijn werk een andere BMW kopen en om deze te betalen wilde hij de Chevy inruilen, de autozaak zat niet te wachten op die oude bak en heeft de klant een heel laag bod gedaan, toen de klant daarmee akkoord ging moesten ze de auto wel aannemen. Zo werd hij op marktplaats gezet:
Bij de auto zat ook een aantal boekjes
Met daarin onder andere een deel van de onderhoudsgeschiedenis (tot 1992)
En de naam van de man die hem in 1980 nieuw heeft gekocht. Via internet heb ik ontdekt dat de man nog steeds op hetzelfde adres in Zwitserland woont en ook een emailadres achterhaald. Ik heb hem net een email gestuurd met de vraag of hij misschien wat meer kan vertellen over de auto en misschien nog oude foto's heeft
Via het autobedrijf waar ik de Monte Carlo gekocht heb ga ik proberen met de vorige eigenaar in contact te komen.
Wordt vervolgd.
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Wed Feb 21, 2018 11:20 am
by muddy bandit
Altijd leuk om contact te krijgen met de eerste eigenaar.
Het is mij uiteindelijk ook gelukt met de '71 Wagoneer, de inmiddels hoogbejaarde man uit omgeving Las Vegas was stomverbaasd dat zijn oude Wagoneer nog steeds bestond en vrolijk rondreed aan de andere kant van de wereldbol.
Hij wist mij nog te vertellen dat de originele kleur goud metallic was, dat zijn zoon de auto later over had laten spuiten in een soort rood/paars metallic en dat de motor dankzij oliegebrek eens vervangen was door een exemplaar uit de afgedankte Buick GS van z'n wederhelft.
Na zo'n 10 jaar stilstand had hij de Jeep (the thirsty old problem car
) verkocht aan een opkoper die opeens op z'n erf verscheen, dat was ergens medio 1995.
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Wed Feb 21, 2018 11:51 am
by rednas
muddy bandit wrote: ↑Wed Feb 21, 2018 11:20 am
Altijd leuk om contact te krijgen met de eerste eigenaar.
Het is mij uiteindelijk ook gelukt met de '71 Wagoneer, de inmiddels hoogbejaarde man uit omgeving Las Vegas was stomverbaasd dat zijn oude Wagoneer nog steeds bestond en vrolijk rondreed aan de andere kant van de wereldbol.
Hij wist mij nog te vertellen dat de originele kleur goud metallic was, dat zijn zoon de auto later over had laten spuiten in een soort rood/paars metallic en dat de motor dankzij oliegebrek eens vervangen was door een exemplaar uit de afgedankte Buick GS van z'n wederhelft.
Na zo'n 10 jaar stilstand had hij de Jeep (the thirsty old problem car
) verkocht aan een opkoper die opeens op z'n erf verscheen, dat was ergens medio 1995.
Mooi dat soort verhalen
Ik heb inmiddels het telefoonnummer van de eerste NL eigenaar, zo maar eens bellen.
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Wed Feb 21, 2018 6:11 pm
by grandmaster n
Gaaf om de geschiedenis van je auto te kunnen achterhalen!!
gr
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Wed Feb 21, 2018 7:07 pm
by Jim_stuckinda70's
Prachtig is dat, de geschiedenis achterhalen van je wagen
Ik heb bij mijn Lincoln ook aardig wat geschiedenis weten te vinden. Kreeg een heel mapje, met allerlei foldertjes, facatuurtjes & het leukste, papieren van de eerste eigenaar!
In de zomer van 73’ kocht ‘n professor uit Gainesville, Florida mijn Lincoln blijkbaar nieuw. Hij gaf les op een van de betere universiteiten daar, vandaar natuurlijk de Lincoln
ook zaten er WallMart bonnetjes uit de jaren 90 tussen, bijvoorbeeld 1 nieuwe accu & 2 kleurboeken
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Thu Feb 22, 2018 9:24 am
by rednas
grandmaster n wrote: ↑Wed Feb 21, 2018 6:11 pm
Gaaf om de geschiedenis van je auto te kunnen achterhalen!!
gr
Jim_stuckinda70's wrote: ↑Wed Feb 21, 2018 7:07 pm
Prachtig is dat, de geschiedenis achterhalen van je wagen
Ik heb bij mijn Lincoln ook aardig wat geschiedenis weten te vinden. Kreeg een heel mapje, met allerlei foldertjes, facatuurtjes & het leukste, papieren van de eerste eigenaar!
In de zomer van 73’ kocht ‘n professor uit Gainesville, Florida mijn Lincoln blijkbaar nieuw. Hij gaf les op een van de betere universiteiten daar, vandaar natuurlijk de Lincoln
Dat is wel heel vet zo'n uitgebreide documentatie.
ook zaten er WallMart bonnetjes uit de jaren 90 tussen, bijvoorbeeld 1 nieuwe accu & 2 kleurboeken
lol
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Thu Feb 22, 2018 9:32 am
by rednas
Even een vraagje voor de kenners hier.
Toen ik de auto kocht zat er een extra carb bij:
Volgens de verkoper om de auto wat meer pit te geven.
Kent iemand dit model? Is het inderdaad beter dan het origineel? Wil graag weten of het de moeite is om deze te reviseren of dat ik beter op zoek kan naar een andere. Thanks
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Thu Feb 22, 2018 11:18 am
by Corp
carter afb prul wat in principe identiek is aan de jokkebrok, gemaakt door weber usa. Grasmaaiercarburateur
Een carburateur voor mensen die beschikken voer een setje verfblikschroevendraaiers van de gamma of zo'n schroevendraaiersetje wat ook gebruikt wordt om mos tussen de tegels weg te krabben. Liefst met orang=je handvat en spatters verf of latex erop voor meer Hornbach project manlyness.
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Thu Feb 22, 2018 11:48 am
by rednas
Corp wrote: ↑Thu Feb 22, 2018 11:18 am
carter afb prul wat in principe dentiek is aan de jokkebrok, gemaakt door weber usa. Grasmaaiercarburateur
Een carburateur voor mensen die beschikken voer een setje verfblikschroevendraaiers van de gamma of zo'n schroevendraaiersetje wat ook gebruikt wordt om mos tussen de tegels weg te krabben. Liefst met orang=je handvat en spatters verf of latex erop voor meer Hornbach project manlyness.
Duidelijk
haha
Bedankt, tips voor wel een goede?
Re: 1979 Monte Carlo
Posted: Thu Feb 22, 2018 12:02 pm
by Corp
quadrajet, wat erop hoort