Oldsmobile cutlass s coupe '71
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Dome light aangesloten en opgehangen. Doet het nog niet helaas, maar dat komt wel een andere keer.
Eerst belangrijke APK zaken.
De bank erin gezet:
Eerst belangrijke APK zaken.
De bank erin gezet:
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Originele radio eruit, en nieuwe met oude look gaat erin.
Gedoe met die snoeren:
Ik kreeg geluid uit de nieuwe, alleen is er iets met mijn versterker...moet nog naar kijken.
Gedoe met die snoeren:
Ik kreeg geluid uit de nieuwe, alleen is er iets met mijn versterker...moet nog naar kijken.
Last edited by wildemansi on Sat Jun 24, 2017 7:53 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Ik vind ook nog deze plastic dingen, weet iemand wat ze zijn? Dacht iet s voor de zijpanels misschien..iets met vulling, geen idee:
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Versterker nu echt kapot, onderdeel printplaat afgebroken...
Denk dus nieuwe versterker, lijkt me niet dat zoiets nog gemaakt kan worden:
Denk dus nieuwe versterker, lijkt me niet dat zoiets nog gemaakt kan worden:
Last edited by wildemansi on Tue Jun 27, 2017 7:46 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Nou, dan maar even zonder versterker.
Gelukkig kwamen vandaag de kickpanels met speaker binnen.
Heb er nog geen geluid uit, maar dat komt nog:
Gelukkig kwamen vandaag de kickpanels met speaker binnen.
Heb er nog geen geluid uit, maar dat komt nog:
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Alvast kijken hoe ik de deuren straks zonder beschadigen erin ga hangen.
O.a. wat Skai gebruiken hiervoor. Makkelijk vouwen en sterk genoeg:
Als iemand nog tips heeft wat betreft het erin hangen (volgorde bouten bijvoorbeeld) hoor ik het graag.
O.a. wat Skai gebruiken hiervoor. Makkelijk vouwen en sterk genoeg:
Als iemand nog tips heeft wat betreft het erin hangen (volgorde bouten bijvoorbeeld) hoor ik het graag.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Misschien dat het nog te solderen is voor iemand die daar handig mee is?wildemansi wrote: ↑Tue Jun 27, 2017 7:42 pm Versterker nu echt kapot, onderdeel printplaat afgebroken...
Denk dus nieuwe versterker, lijkt me niet dat zoiets nog gemaakt kan worden:
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
klopt, heb het als klus gemeld en heb al wat reacties.Bromgabber wrote: ↑Wed Jun 28, 2017 6:09 pm Misschien dat het nog te solderen is voor iemand die daar handig mee is?
Ga het proberen te laten solderen, kost zo'n 4 tientjes.
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Vandaag de deuren aan de beurt:
Na lange tijd zon, moest het uitgerekend vandaag natuurlijk regenen.
Een beetje regen ok, maar we hadden wolkbreuk na wolkbreuk
De auto dus maar binnen gezet.
Wat een onwijze rotklus is het geweest!!
Nergens goed bij kunnen, kleine ruimte, platte sleutels waren beter geweest, regen, kapotte knieen, losdraaien en weer vastdraaien en weer losdraaien, krik eronder, krik eronder vandaan, tillen, duwen, lak beschadigingen etc etc
Uiteindelijk, na heeel veeel gedoe...zitten ze eind van de dag erin:
De andere kant zit niet helemaal goed, er is een grote opening. Zal daar nog foto van maken.
Daar zit de deur op 3 hoeken goed, maar de 4e niet.
Het ligt waarschijnlijk daarom ook aan de fender (spatbord)
Ik wil hier iemand naar laten kijken, want beter dan dit kunnen wij niet.
Als iemand een adresje weet waar ze dit soort dingen, uitlijnen en afstellen, doen, hoor ik dat graag.
De motorkap zit ook nog niet lekker (hoog bij voorruit)
Ga ook nog op deze site de vraag uitzetten voor een goed adres.
Na lange tijd zon, moest het uitgerekend vandaag natuurlijk regenen.
Een beetje regen ok, maar we hadden wolkbreuk na wolkbreuk
De auto dus maar binnen gezet.
Wat een onwijze rotklus is het geweest!!
Nergens goed bij kunnen, kleine ruimte, platte sleutels waren beter geweest, regen, kapotte knieen, losdraaien en weer vastdraaien en weer losdraaien, krik eronder, krik eronder vandaan, tillen, duwen, lak beschadigingen etc etc
Uiteindelijk, na heeel veeel gedoe...zitten ze eind van de dag erin:
De andere kant zit niet helemaal goed, er is een grote opening. Zal daar nog foto van maken.
Daar zit de deur op 3 hoeken goed, maar de 4e niet.
Het ligt waarschijnlijk daarom ook aan de fender (spatbord)
Ik wil hier iemand naar laten kijken, want beter dan dit kunnen wij niet.
Als iemand een adresje weet waar ze dit soort dingen, uitlijnen en afstellen, doen, hoor ik dat graag.
De motorkap zit ook nog niet lekker (hoog bij voorruit)
Ga ook nog op deze site de vraag uitzetten voor een goed adres.
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Gisteren heeft iemand het gesoldeerd en ook met lijm extra vastgezet.Bromgabber wrote: ↑Wed Jun 28, 2017 6:09 pm Misschien dat het nog te solderen is voor iemand die daar handig mee is?
Kan de versterker morgen testen, dan is al het vocht uit de lijm. Duimen
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Vandaag de accu vastgezet, de radio vastgezet, lak beschadigingen behandeld, en..de sportspiegel erop!
... maar hieronder zie je ook de lelijke naad tussen de deur en fender...zucht.
Heb wat bouten losgedraaid om t spatbord te verschuiven ofzo, maar natuurlijk zat er een bout vastgeroest...daar tijd aan gekloot, maar nog steeds vast. Dus mooi andere keertje proberen, misschien wegslijpen ofzo.
... maar hieronder zie je ook de lelijke naad tussen de deur en fender...zucht.
Heb wat bouten losgedraaid om t spatbord te verschuiven ofzo, maar natuurlijk zat er een bout vastgeroest...daar tijd aan gekloot, maar nog steeds vast. Dus mooi andere keertje proberen, misschien wegslijpen ofzo.
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
maar je hebt je zijscherm dus nog nooit los gehad? Alleen de deur?
Want het heeft ooit gepast en dan zou het nu toch ook moeten passen?
Ziet er voor de rest wel echt top uit hoor!
Want het heeft ooit gepast en dan zou het nu toch ook moeten passen?
Ziet er voor de rest wel echt top uit hoor!
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Thanks!
Nou, ik keek dus gister naar wat oude foto's en daar was het wel beter, maar ook niet helemaal goed.
Ik heb ooit in het begin die spatborden eraf proberen te halen, want ik wilde overal geweest zijn.
Toen bleek dat dat erg lastig ging en het van de spuiter niet perse hoefde, heb ik ze laten zitten.
Ik heb er dus wel ooit aan gerommeld...en heb nu ook best veel shims (=metalen opvullingen) over.
Weet nog dat ik destijds niet wist wat het waren, en dus ook niet op gelet waar ze zaten...toen ze op de grond vielen
Er moet toch iemand lopen in nederland die hier z'n hand niet voor omdraaid, zou je zeggen
maar goed, ooit komt het vast goed.
en anders wen ik er wel aan!
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Wat ik heb begrepen is dat je begint met de deur plaatsen, zodat die mooi aansluit bij je quarterpanel en dorpel en dat je daarna je fender plaatst. Met die shims lijn je die dan netjes uit, zodat de hoogte van je fender klopt met de deur, dat die kier mooi strak is, én je de deur open kan doen zonder dat je die tegen je fender schraapt.
Omdat je zegt dat het al niet helemaal goed was zul je toch je fender los moeten gaan halen ben ik bang. En als je pech hebt de andere kant ook om je motorkap daarna weer netjes uit te lijnen.
Omdat je zegt dat het al niet helemaal goed was zul je toch je fender los moeten gaan halen ben ik bang. En als je pech hebt de andere kant ook om je motorkap daarna weer netjes uit te lijnen.
-
- Posts: 333
- Joined: Mon Aug 03, 2015 9:55 am
Re: Oldsmobile cutlass s coupe '71
Er is gelukkig veel te vinden over het 'alignen' van een auto.
Las inderdaad dat er een volgorde is en dat je inderdaad van achter naar voren werkt.
Die fender moet los ja, ga even lezen waar al die bouten precies zitten.
Hoopdat de motorkap kan blijven zo ja, het is nu al heel voorzichtig de kap opendoen.
Misschien ook ooit es die schanieren vervangen, vind ze best beweeglijk.
Las inderdaad dat er een volgorde is en dat je inderdaad van achter naar voren werkt.
Die fender moet los ja, ga even lezen waar al die bouten precies zitten.
Hoopdat de motorkap kan blijven zo ja, het is nu al heel voorzichtig de kap opendoen.
Misschien ook ooit es die schanieren vervangen, vind ze best beweeglijk.