Update !!! 1929 A Ford rat rod "Update 04-08-2020"

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Madman
Posts: 658
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:08 pm

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Madman »

Oke,

Korte Update,
Het is teveel werk om dit FF via een foto verslagje te laten zien of duidelijk te maken, MAAR.....
Natuurlijk niet stilgezeten:

Nieuwe Subframe ( oude heb ik nooit gehad ) is gelijk aangepast aan het verbouwde ( toekomstige ) chassis.
Achterste body mounts zijn er gelijk hoger "ingemaakt", hierbij gelijk rekening houdend met de achteras.
Deur stijlen zitten erin en dak is weer 1 geheel, het is HEEL, HEEL veel werk en afwerken.
Maar dat geef nie, dat is de hobby..

Nu is er ruimte zat om de heel de body, VER over het chassis te laten zakken.
Verder was het in de body een spinneweb aan ijzer, daarvoor was het meten, meten, nameten, vastzetten, meten meten, nameten.. :cry:
Doe je dit niet, eindig je met een wokkel op wielen.. :cry:


Image

En de body is nu wel zo stevig om die rotator aan het werk te zetten.
Next Level A Ford zeg maar.... :D

Image

Nu ik de rotator eindelijk kan gebruiken zal het een stukje makkelijker worden.
Binnenkort een weekje vrij, dus lekker klussen...

Keep you posted..
Last edited by Madman on Sun Jan 17, 2016 9:28 pm, edited 1 time in total.
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Tiki God »

Lekkuhr bezig
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Ranch73 »

:cool: :thumbs:
Madman
Posts: 658
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:08 pm

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Madman »

Nog een update: :idea:

Subftame is in zoverre klaar dat ik het wel aandurf om 'm gelijk te choppen.
Eerst meten en afplakken

Image

Voordat ik m in z'n geheel chopte, wilde ik de achteruit maximaal laten zakken,
i.v.m. ronding aan bovenzijde, en omdat ik de achterruit niet wilde versmallen tot een brieven bus.
Onderzijde 3 cm laten zakken, en dan mocht er 9 cm tussenuit.. :idea:
Dus achterruit is bijna net zo smal als de voorruit ( om en nabij 18cm )

Image

Onderste gedeelte van het raam gaat er apart uit en word er 3 cm lager in gezet.
Onderstijl raam komt net boven de "ronding".
Genoeg gelult, dit dus:

Image


Vervolgens het restant weer teruggezet:

Image

Image


Oke,
Nu kunnen de oude verstevigingen eruit, die zitten in de weg om te choppen.
Ondertussen andere verstevigingen aangebracht, en het takeltje verplaatst, met een kruis onder m'n ramen..
Soowwww, ready to "Chop":

Image

Dit dus.. :D
Hier hangt t dak in t takeltje.. :o


:D :D :D
Still "Smoking", links.. :eek:

Image


Ziet er al aardig uit.
FF voor de impressie:
Voor:

Image

Na:

Image

Nu een kwestie van alle randen schoonmaken, klaarmaken om te lassen.
Hier gaat nog wel ff tijd in zitten.
Maar keep you posted :)
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by SRB12 »

Nice. Hoe kom je zo aan ramen? Bestel je dat custom made? Hoe werkt zoiets?
Mean Lean
Posts: 259
Joined: Mon Apr 12, 2004 9:38 pm

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Mean Lean »

Ik heb net mijn '32 Plymouth tudor gechopped en hier http://www.autoglasschiedam.nl/ mijn glas gekocht, rondom 6x, getint, gehard voor slechts 295 euro, een echte aanrader

Image

succes
Leen
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Tiki God »

Netjes hoor Marc, bijna klaar.
Mean Lean
Posts: 259
Joined: Mon Apr 12, 2004 9:38 pm

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Mean Lean »

Chop ziet er trouwens goed uit, je hebt resultaat binnen een uur, wat erg leuk is om te doen, alleen al dat afwerken...
Madman
Posts: 658
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:08 pm

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Madman »

Thanks... :thumbs:

Ja dat afwerken is inderdaad het leukste.
De meeste tijd gaat in het voorbereiden en schoonmaken van het ijzer zitten.
Maar goed, dat betaald zich terug in het afwerken.

En wat dat glas betreft:
Dat zal de lokale glasboer worden denk ik.
Alle ramen zijn toch vlak en ik heb het al eerder laten doen bij die man. ( op kleur en de juiste dikte )

Dus daar ben ik niet bang voor.
Voor de rest heb ik toch weinig van de Ford, dus zal het op donors en inventiviteit komen.
En dat past helemaal in m'n straat... :D
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by mercury1970 »

Dacht dat bij elke topchop het dak in vier segmenten geslepen werd en dat er vervolgens een strook verwijderd moest worden ?
Is dat alleen bij daken met een welving zoals bij een 50-er Mercury coupe en bij deze daken niet omdat ze vlak zijn ?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Pavement Pounder »

Hier zijn de stijlen recht dus dat is makkelijk.
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Ed »

Wat een verandering gelijk, knap werk.
Madman
Posts: 658
Joined: Tue Feb 03, 2004 9:08 pm

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Madman »

Pavement Pounder wrote:Hier zijn de stijlen recht dus dat is makkelijk.
Ik had hem al opgemeten en de hoeken gemeten, Net niet :cry:
Daar ben ik misschien een zeikerd in maar: steekt net 2 mm aan beide zijde uit ( top )
Heb ik de uiteinden van het dak nog opgespannen met een ratel..
Loopt van onderaf naar boven toe iets naar buiten.

Maar Ja het is ruim 85 jaar oud, dus al met al nog niet slecht.. :D
Maar dat komt helemaal goed. ( ik heb al een idee )
kruis
Posts: 84
Joined: Sun Jun 19, 2011 3:20 pm

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by kruis »

ik vind m prachtig :thumbs:
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: 1929 A Ford rat rod

Post by Björn »

word weer een mooie bak blijf dit volgen
Post Reply