Page 3 of 3

Re: 1967 Ford Fairlane

Posted: Sun Apr 26, 2015 8:41 pm
by Funk
Zeker. Uitdeuken is een bitch maar moet ook zeker lukken. Verchromen zal ook wat beter bij de rest van het chrome passen. Laat je in elk geval niet wijsmaken dat aluminium niet of slecht te verchromen is.

Re: 1967 Ford Fairlane

Posted: Mon Apr 27, 2015 9:16 pm
by Mercury
Dank jullie voor de complimenten. Het valt niet altijd mee om 3 jaar aan een auto te werken, vaak als je ergens moeite en of geld in stopt, dan kun je er snel van genieten. Dat is bij zo'n restauratie natuurlijk niet het geval. Maar nu het einde dichtbij is dan is het echt genieten, met alles wat je doet wordt het mooier.

Image
Even buiten bewonderen.

Image
Vandaag begonnen met de striping. Lastig klusje, niet helemaal mijn ding. GT letters moeten nog even drogen.

Technisch is hij op de achterlichten na, klaar.

Re: 1967 Ford Fairlane

Posted: Mon May 04, 2015 5:28 pm
by Mercury


Voor nu klaar, ik heb hem door de garage laten keuren en alles goed.

Hij loopt nog niet lekker en de oude uitlaat ligt aan tegen de bodem. Dat moet voor nu nog beter. Hij houdt in als hij op toeren moet komen, nog wat verder prutsen met de carb en ontsteking.

Re: 1967 Ford Fairlane, klaar.

Posted: Wed May 06, 2015 11:57 pm
by Funk
Nog niet klaar dus :P

Re: 1967 Ford Fairlane, klaar.

Posted: Thu May 07, 2015 10:29 am
by Ranch73
Nice dude !! Erg mooi geworden,model is awesome.,Begin met de brandstof bij de tank,aanzuiging deels verstopt bijv. ?

Re: 1967 Ford Fairlane, klaar.

Posted: Thu May 07, 2015 11:38 am
by Mercury
Ik heb het inmiddels gevonden, ik had 2 bougie kabels verwisseld, hij liep op 6 cilinders....

Image

Re: 1967 Ford Fairlane, update

Posted: Sat Apr 09, 2016 10:38 pm
by Mercury
Update,


Deze winter een 4 speed toploader gereviseerd, super leuke klus. Geinstalleerd met een Hurst Competition Plus shifter.
De 3 on a tree was een drama, lange slagen, ik vond het helemaal niets.

Ook de clutch aangepakt, hij had een standaard z-bar, maar dat was zo lomp, ik kreeg geen goed gevoel met koppelmomenten. Nu een Modern Driveline hydraulische clutch met een pull type slave. Wat een verschil en genot, nu lekker snel door de versnellingen.
Eindelijk kon ik ook mijn Flowmaster uitlaatsysteem monteren met een set long tube ceramische headers. Daar zat de oude clutch in de weg. Heerlijk geluidje.

Nu binnenkort de Shelby drop. Kijken of de stance dan beter is, voor net te hoog.

Ook ga ik over naar rem bekrachtiging.

Groeten,

Adam

Re: 1967 Ford Fairlane, update

Posted: Sun Apr 10, 2016 10:13 am
by leo185
Goed bezig, ik vind het een mooie wagen.

Krijg ik ook weer zin de mijne mooi te maken maar er moet toch eerst nog wat aan het huis gebeuren....

Niet te veel drop doen, dit is hoe mijn station erbij stond toen ik hem kocht:
Image

Dat was trouwens een originele flex drop waarbij er een aantal ringen van de veer af waren geflext en er was dus bijna geen slag meer over waardoor het erg oncomfortabel reed. (De high jackers achter zijn op deze foto al leeg)

Ik ben benieuwd naar het vervolg, en foto's.