1967 Ford Fairlane, update

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Funk »

Zeker. Uitdeuken is een bitch maar moet ook zeker lukken. Verchromen zal ook wat beter bij de rest van het chrome passen. Laat je in elk geval niet wijsmaken dat aluminium niet of slecht te verchromen is.
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Mercury »

Dank jullie voor de complimenten. Het valt niet altijd mee om 3 jaar aan een auto te werken, vaak als je ergens moeite en of geld in stopt, dan kun je er snel van genieten. Dat is bij zo'n restauratie natuurlijk niet het geval. Maar nu het einde dichtbij is dan is het echt genieten, met alles wat je doet wordt het mooier.

Image
Even buiten bewonderen.

Image
Vandaag begonnen met de striping. Lastig klusje, niet helemaal mijn ding. GT letters moeten nog even drogen.

Technisch is hij op de achterlichten na, klaar.
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Mercury »



Voor nu klaar, ik heb hem door de garage laten keuren en alles goed.

Hij loopt nog niet lekker en de oude uitlaat ligt aan tegen de bodem. Dat moet voor nu nog beter. Hij houdt in als hij op toeren moet komen, nog wat verder prutsen met de carb en ontsteking.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 1967 Ford Fairlane, klaar.

Post by Funk »

Nog niet klaar dus :P
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1967 Ford Fairlane, klaar.

Post by Ranch73 »

Nice dude !! Erg mooi geworden,model is awesome.,Begin met de brandstof bij de tank,aanzuiging deels verstopt bijv. ?
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: 1967 Ford Fairlane, klaar.

Post by Mercury »

Ik heb het inmiddels gevonden, ik had 2 bougie kabels verwisseld, hij liep op 6 cilinders....

Image
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: 1967 Ford Fairlane, update

Post by Mercury »

Update,


Deze winter een 4 speed toploader gereviseerd, super leuke klus. Geinstalleerd met een Hurst Competition Plus shifter.
De 3 on a tree was een drama, lange slagen, ik vond het helemaal niets.

Ook de clutch aangepakt, hij had een standaard z-bar, maar dat was zo lomp, ik kreeg geen goed gevoel met koppelmomenten. Nu een Modern Driveline hydraulische clutch met een pull type slave. Wat een verschil en genot, nu lekker snel door de versnellingen.
Eindelijk kon ik ook mijn Flowmaster uitlaatsysteem monteren met een set long tube ceramische headers. Daar zat de oude clutch in de weg. Heerlijk geluidje.

Nu binnenkort de Shelby drop. Kijken of de stance dan beter is, voor net te hoog.

Ook ga ik over naar rem bekrachtiging.

Groeten,

Adam
leo185
Posts: 146
Joined: Fri May 28, 2010 10:40 pm

Re: 1967 Ford Fairlane, update

Post by leo185 »

Goed bezig, ik vind het een mooie wagen.

Krijg ik ook weer zin de mijne mooi te maken maar er moet toch eerst nog wat aan het huis gebeuren....

Niet te veel drop doen, dit is hoe mijn station erbij stond toen ik hem kocht:
Image

Dat was trouwens een originele flex drop waarbij er een aantal ringen van de veer af waren geflext en er was dus bijna geen slag meer over waardoor het erg oncomfortabel reed. (De high jackers achter zijn op deze foto al leeg)

Ik ben benieuwd naar het vervolg, en foto's.
Post Reply