1959 DeSoto Commercial Utility
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
2 velgjes gescored van Streetrod.
Opnieuw:
Nog ff een vraagje over de kachel. Waarom lopen de slangen 2x het kachelhuis in? Het is origineel, ik zie het ook op foto's van andere Mopars uit die tijd.
Opnieuw:
Nog ff een vraagje over de kachel. Waarom lopen de slangen 2x het kachelhuis in? Het is origineel, ik zie het ook op foto's van andere Mopars uit die tijd.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Zie wel dat hij doorgelust is, heb je soms 2 radiateurs er in zitten?? 1voor je raam en 1 voor intrieur? Mijne heeft er maar 1, even onder je dashboard kijken waarom dat is. Verwacht dat je daar wel wat kunt zien.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Kachelkraan zit links (rechtsboven onder het dashboard).
De behuizing lijkt echter niet meer op standaard. Aansluitingen wel.
Behuizing is misschien opgelapt door iemand ooit.
De behuizing lijkt echter niet meer op standaard. Aansluitingen wel.
Behuizing is misschien opgelapt door iemand ooit.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ziet er toch redelijk eender uit... Snap er geen hol van. Als m'n nek het weer doet zal ik m'n kop eens onder het dashboard steken of die behuizing losschroeven.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Als je dashboard 'karton' eruit ligt dan kan je de afsluitkraan zien zitten.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Helaas, tenenkaas. De velgen van StreetRod passen net niet. De bolling loopt net tegen de remklauw aan.
Dus een nieuwe poging: wie-o-wie heeft 2 stalen velgen, 15", kleine steek Mopar/Ford? Liefst met wieldoppen.
Had ik een mooi blok op het oog om er in te werken; zou een unieke combi worden. Een Chevrolet 454 Big Block. Maar ja, bij nader inzien moet ik dan zoveel verbouwen: radiator(support), stuurhuis, stuurstang, firewall, kachelhuis. Ook zou ik dan teveel moeten prutsen met de uitlaten/headers om die langs de torsiestaaf vering te krijgen. Dus dat wordt 'm even niet.
Zoeken we rustig verder naar een Mopar small block en rijden we voorlopig met de 6 cylinder zijklepper.
Ondertussen lekker aan de gang met de stuurkogels, wielophanging en de Scarebird drum-2-disc conversie. Schijven besteld bij Hageman, overige spullen al binnen (deurrubber, HRC, oliefilter, luchtfilter, etc.)
Dus een nieuwe poging: wie-o-wie heeft 2 stalen velgen, 15", kleine steek Mopar/Ford? Liefst met wieldoppen.
Had ik een mooi blok op het oog om er in te werken; zou een unieke combi worden. Een Chevrolet 454 Big Block. Maar ja, bij nader inzien moet ik dan zoveel verbouwen: radiator(support), stuurhuis, stuurstang, firewall, kachelhuis. Ook zou ik dan teveel moeten prutsen met de uitlaten/headers om die langs de torsiestaaf vering te krijgen. Dus dat wordt 'm even niet.
Zoeken we rustig verder naar een Mopar small block en rijden we voorlopig met de 6 cylinder zijklepper.
Ondertussen lekker aan de gang met de stuurkogels, wielophanging en de Scarebird drum-2-disc conversie. Schijven besteld bij Hageman, overige spullen al binnen (deurrubber, HRC, oliefilter, luchtfilter, etc.)
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Spulletjes binnen van Hageman. Eerst maar eens meten:
En ook met deze remklauw gaat het niet passen in dit wiel
Dus herhaalde oproep: gezocht: 15" velgen, 5 gats Mopar/Ford, met veel ruimte voor remklauwen, liefst met chromen wieldoppen.
Deze heb ik dus over en zijn dus te koop/ruil:
En ook met deze remklauw gaat het niet passen in dit wiel
Dus herhaalde oproep: gezocht: 15" velgen, 5 gats Mopar/Ford, met veel ruimte voor remklauwen, liefst met chromen wieldoppen.
Deze heb ik dus over en zijn dus te koop/ruil:
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Mooie velgen, wel wat breed (8J). Ik weet niet of dat gaat passen. Ik zit eerder meer aan 5J te denken. Maar, thanks anyway.
viewtopic.php?f=2&t=85415
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Sommige Mitsubishi's hebben ook steek 5x114.3 / 4,5.
Misschien is dat makkelijker te vinden?
Misschien is dat makkelijker te vinden?
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Updates ???
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Beetje druk gehad om al die waardeloze euries te vergaren om dit project verder op te pakken
Maar nieuwe velgen gevonden bij Gooze garage: http://www.goozegarage.com/en/15-inx-7- ... elies.html
Toch maar 7J voor en 8J achter. Nu nog ff bandjes d'r op laten knallen en dan kan ie weer op de wielen staan. Dan kan hij omhoog voor uitlaat en koppeling en naar beneden voor HRC en andere klusjes onder de motorkap.
Bij Gooze ook een aanbieding gekregen voor een V8... keuzes, keuzes...
Maar nieuwe velgen gevonden bij Gooze garage: http://www.goozegarage.com/en/15-inx-7- ... elies.html
Toch maar 7J voor en 8J achter. Nu nog ff bandjes d'r op laten knallen en dan kan ie weer op de wielen staan. Dan kan hij omhoog voor uitlaat en koppeling en naar beneden voor HRC en andere klusjes onder de motorkap.
Bij Gooze ook een aanbieding gekregen voor een V8... keuzes, keuzes...
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Bij SixPack staat ook nog een kant-en-klaar bigblock V8 voor de balie ter beschouwing
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Update:
Inmiddels zijn de schijven en klauwen geplaatst. Nog een kwestie van aansluiten. Dat doe ik gelijk met het plaatsen van de HRC en de remdrukverdeler.
Wielen zijn voorzien van banden en hangen aan de auto. Best wel ruig zo:
Inmiddels ook een blokje gescoord. Best handig, zo'n pickupje. Beter dan dat getrut met een aanhangertje
Het is een Mopar 318 LA blok geworden. Geen strepentrekker, maar goed genoeg voor dit hok. Prijs was mede bepalend
Nee, mooi blokkie. Eerst maar eens alle overbodig zooi er af, scheiden van de bak en aan een motorsteun hangen. Kan ik het e.e.a. schoonmaken, controleren en wat pakkingen vervangen.
De twijfel slaat nu wel toe of ik met de 6-pitter naar Zweden ga of toch voor die tijd dit blok er in lepel. Ik heb aan de rest van de auto ook nog wel wat te doen...
Inmiddels zijn de schijven en klauwen geplaatst. Nog een kwestie van aansluiten. Dat doe ik gelijk met het plaatsen van de HRC en de remdrukverdeler.
Wielen zijn voorzien van banden en hangen aan de auto. Best wel ruig zo:
Inmiddels ook een blokje gescoord. Best handig, zo'n pickupje. Beter dan dat getrut met een aanhangertje
Het is een Mopar 318 LA blok geworden. Geen strepentrekker, maar goed genoeg voor dit hok. Prijs was mede bepalend
Nee, mooi blokkie. Eerst maar eens alle overbodig zooi er af, scheiden van de bak en aan een motorsteun hangen. Kan ik het e.e.a. schoonmaken, controleren en wat pakkingen vervangen.
De twijfel slaat nu wel toe of ik met de 6-pitter naar Zweden ga of toch voor die tijd dit blok er in lepel. Ik heb aan de rest van de auto ook nog wel wat te doen...
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
2 vragen:
Dit heb ik nu:
De meeste naafmoeren zijn kroonmoeren, je weet wel, met van die tandjes.
Er zijn ook kapjes te koop met tandjes die je over een naafmoer kunt doen en deze verzorgen de functie van de tandjes van kroonmoeren.
Waar kan ik die kopen?
Zoiets als voorbeeld, linksonder:
En waar kan ik naafdoppen kopen? Doppen van RVS, staal of zelfs plastic die je over de naaf doet voordat het wiel er op gaat.
Moeten wel van die grote zijn; naafgat van het wiel is aanmerkelijk groter dan van een Europese auto.
Zoiets als voorbeeld:
Dit heb ik nu:
De meeste naafmoeren zijn kroonmoeren, je weet wel, met van die tandjes.
Er zijn ook kapjes te koop met tandjes die je over een naafmoer kunt doen en deze verzorgen de functie van de tandjes van kroonmoeren.
Waar kan ik die kopen?
Zoiets als voorbeeld, linksonder:
En waar kan ik naafdoppen kopen? Doppen van RVS, staal of zelfs plastic die je over de naaf doet voordat het wiel er op gaat.
Moeten wel van die grote zijn; naafgat van het wiel is aanmerkelijk groter dan van een Europese auto.
Zoiets als voorbeeld: