1959 DeSoto Commercial Utility

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Wilf »

Ik ga ook upgraden via scarebird, let wel op dat je dan heel veel spul zelf moet bestellen via summit en hier in NL bij bijvoorbeeld Hageman. Grote voordeel van scarebird is dat het is gebaseerd op bestaande remmen (in mijn geval Buick Rivièra en Astrovan) én het (dus) voor straatgebruik is. Wilwood is dat vaak niet (geen rubberen stofhoezen, dus na elke rit moeten je remmen uit elkaar - geen probleem in de racerij waar Wilwood actief is, maar in regenritten in NL veel meer werk). Bovendien is Wilwood propriëtair. Je kan niet even bij je parts shop onderdelen halen. Alle kosten en baten bij elkaar opgeteld is Scarebird superieur. (Ik kan met scarebird mijn eigen ophanging gebruiken, ik moet dus alleen wel upgraden naar een nieuwe master cilinder, conische wiellagers, schijven van een Riviéra uit de jaren zeventig en klauwen van een '92-'02 Astrovan).
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

Scarebird ziet er inderdaad uit dat het past bij de toepassing: straatgebruik, standaard schijven en klauwen en een voldoende upgrade t.o.v. dit:

Image
60_caddy_martijn
Posts: 1144
Joined: Wed Aug 04, 2004 5:31 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by 60_caddy_martijn »

Ik heb voor mijn 60 caddy een schijfrem upgrade besteld bij ABS powerbrake (http://www.abspowerbrake.com/). Dit was voor mij de enige die ik kon toepassen met behoud van de originele velgen wat ik wilde. Ik heb er goede verhalen over gelezen maar ik moet ze nog binnen krijgen dus ik moet zelf nog ervaren of het goed spul is.

Ik zou wel even bellen want op e-mail reageren ze niet echt vlot.

gr. Martijn
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

60_caddy_martijn wrote:Ik heb voor mijn 60 caddy een schijfrem upgrade besteld bij ABS powerbrake (http://www.abspowerbrake.com/). Dit was voor mij de enige die ik kon toepassen met behoud van de originele velgen wat ik wilde. Ik heb er goede verhalen over gelezen maar ik moet ze nog binnen krijgen dus ik moet zelf nog ervaren of het goed spul is.

Ik zou wel even bellen want op e-mail reageren ze niet echt vlot.

gr. Martijn
Helaas, ze hebben geen Mopar spul van vóór 1960... thanks anyway
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Lite-On »

Ik heb geen DeSoto, maar ik heb mijn Pontiac wel voorzien van zo'n scarebird drum -> disc conversion kitje.
Adapter platen zijn stevig ontworpen, past goed - kwalitatief dus niets op aan te merken.
In principe geven ze precis aan welke onderdelen je zelf moet bestellen - als de lijst incompleet is moet je ze gewoon ff mailen voor een uitgebreide lijst.

Grote voordeel naar mijn mening is dat alle slijtage delen makkelijk verkrijgbaar zijn.

Ik ben iig heel tevreden, en het mag dan geen wildwood zijn... remmen doet ie als de ziekte! :thumbs: :D
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

Lite-On wrote:Ik heb geen DeSoto, maar ik heb mijn Pontiac wel voorzien van zo'n scarebird drum -> disc conversion kitje.
Adapter platen zijn stevig ontworpen, past goed - kwalitatief dus niets op aan te merken.
In principe geven ze precis aan welke onderdelen je zelf moet bestellen - als de lijst incompleet is moet je ze gewoon ff mailen voor een uitgebreide lijst.

Grote voordeel naar mijn mening is dat alle slijtage delen makkelijk verkrijgbaar zijn.

Ik ben iig heel tevreden, en het mag dan geen wildwood zijn... remmen doet ie als de ziekte! :thumbs: :D
Goed man. thanks voor de review.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by BigBlockMopar »

De Wilwood set op m'n '57 Chrysler zoals ik de auto kocht;
Remt als dijk, ondanks de matige banden.


Image
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by BigBlockMopar »

Schijfrem-ombouw op m'n '60 Chrysler.
Alle parts zijn originele '73 Chrysler-parts, behalve de zelfgemaakte adapterplaten.

Image

Image

Image

Image
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Wilf »

Wilwood is op zich niks mis mee zolang je de juiste set voor de juiste omstandigheden erop hebt zitten. Ga je veel kilometers maken in Nederlands weer dan zijn stofhoezen onontbeerlijk. De meeste wilwoodsets zijn voor de racerij.
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

BigBlockMopar wrote:Schijfrem-ombouw op m'n '60 Chrysler.
Alle parts zijn originele '73 Chrysler-parts, behalve de zelfgemaakte adapterplaten.

Image
Nais!. Vast niet zelf gevijld.. :)
Netjes hoor.
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

Inmiddels bij Scarebird zo'n setje besteld. Nu op jacht naar 2 stalen 15" velgen. Iemand?


Ook de brug aan de praat gemaakt:

Image

Image

Onderkant is wel wat crocky, maar is te verwachten na 56 jaar en een leger aan beunhazen, polyester-boetseerders en andere koekebakkers die er aan geprutst hebben.

Nog ff een vraagje over de kachel. Waarom lopen de slangen 2x het kachelhuis in? Het is origineel, ik zie het ook op foto's van andere Mopars uit die tijd.

Image
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Bromgabber »

Welke steekmaat velgen zoek je?
Leuk inderdaad die beunhazen die aan autos zitten..
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

Bromgabber wrote:Welke steekmaat velgen zoek je?
Leuk inderdaad die beunhazen die aan autos zitten..
Dat van die beunhazen wist ik van te voren :lol: :lol:

De steek? Uh, kleine steek Mopar? Ik geloof 5 x 4.5
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Streetrod »

Heb denk ik nog wel 2 velgen van een fury van 76 liggen, zal morgen eens kijken en foto maken.
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

Streetrod wrote:Heb denk ik nog wel 2 velgen van een fury van 76 liggen, zal morgen eens kijken en foto maken.
Cool, ik hou me aanbevolen.
Post Reply