1959 DeSoto Commercial Utility
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
dat er nog geen klachten zijn is absoluut niet waar.
maat van mij heeft het in de tank van zijn oldsmobile 88 uit '53 gedaan.
eerst 1 setje a ongeveer 80 euro.
na een poosje weer lekkage.
klacht ingediend, zeggen ze 1 setje is niet genoeg voor zo'n grote tank(nog geen 80 liter).
dus nog zo'n setje erin, weer paar maanden dicht en daarna weer lekkage.
weer klacht ingedient. nu als antwoord, tank is te groot, beweegt teveel waardoor de polyester weer scheurt.
ondertussen dus al 160 euro weg en dan alsnog een nieuwe tank laten maken.
andre
maat van mij heeft het in de tank van zijn oldsmobile 88 uit '53 gedaan.
eerst 1 setje a ongeveer 80 euro.
na een poosje weer lekkage.
klacht ingediend, zeggen ze 1 setje is niet genoeg voor zo'n grote tank(nog geen 80 liter).
dus nog zo'n setje erin, weer paar maanden dicht en daarna weer lekkage.
weer klacht ingedient. nu als antwoord, tank is te groot, beweegt teveel waardoor de polyester weer scheurt.
ondertussen dus al 160 euro weg en dan alsnog een nieuwe tank laten maken.
andre
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ik zeg niet dat er geen klachten zijn, ik geef alleen mijn eigen ervaring weer, en zeg dat dat spul (epoxy) tegen moderne brandstoffen kan, verder is het wel zo dat je echt je aan de gebruiksaanwijzing moet houden van dat spul anders werkt het dus NIET.alie-r wrote:dat er nog geen klachten zijn is absoluut niet waar.
maat van mij heeft het in de tank van zijn oldsmobile 88 uit '53 gedaan.
eerst 1 setje a ongeveer 80 euro.
na een poosje weer lekkage.
klacht ingediend, zeggen ze 1 setje is niet genoeg voor zo'n grote tank(nog geen 80 liter).
dus nog zo'n setje erin, weer paar maanden dicht en daarna weer lekkage.
weer klacht ingedient. nu als antwoord, tank is te groot, beweegt teveel waardoor de polyester weer scheurt.
ondertussen dus al 160 euro weg en dan alsnog een nieuwe tank laten maken.
andre
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ok dank voor de input. Ik ga kijken wat het beste is: lassen, solderen, kitten, coaten, etc... Of een combinatie van.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Auto staat ff onder een zeiltje, want het volgende project is binnen
Een Koni 4-koloms hefbrug. Heeft wat werk, maar als ie klaar is ga ik daar een hoop plezier aan beleven.
Ondertussen wel na zitten denken over de DeSoto en inmiddels een potentiële V8 op het oog.
Daardoor wel de behoefte om de remmetjes iets op te leuken: schijven vóór en bekrachtigd.
Geen ervaring mee, dus de vraag rijst: kun je daar setjes voor kopen of moet je zelf iets samenstellen?
Een Koni 4-koloms hefbrug. Heeft wat werk, maar als ie klaar is ga ik daar een hoop plezier aan beleven.
Ondertussen wel na zitten denken over de DeSoto en inmiddels een potentiële V8 op het oog.
Daardoor wel de behoefte om de remmetjes iets op te leuken: schijven vóór en bekrachtigd.
Geen ervaring mee, dus de vraag rijst: kun je daar setjes voor kopen of moet je zelf iets samenstellen?
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Kan allemaal, ligt er ook aan wat je allemaal voor de rest op het oog hebt. Of je de originele ophanging en achteras en het bolt pattern wil houden van je wielen. Ligt ook aan wat je uit wil geven. Er zijn zoveel verschillende wegen naar Rome wat dat betreft. Struin eens op eBay voor kits (gewoon om te oriënteren) en zoek dan ruimer dan alleen Plymouth. En kijk eens op Amerikaanse fora wat anderen zoal gedaan hebben (Zoals op H.A.M.B.).
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ik heb op al m'n oude Chrysler-meuk zelf schijfremmen gemaakt met gangbaar verkrijgbare (Mopar) onderdelen.
Enige vereiste is upgraden naar 15" velgen.
Als je een beetje handig ben kan je dit zelf ook. Geen reden om kant-en-klare sets te kopen met een mengelmoes van allerlei merken en waarbij je nog steeds suffe 10.5" remschijfjes krijgt.
Enige vereiste is upgraden naar 15" velgen.
Als je een beetje handig ben kan je dit zelf ook. Geen reden om kant-en-klare sets te kopen met een mengelmoes van allerlei merken en waarbij je nog steeds suffe 10.5" remschijfjes krijgt.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Hele leuke auto, heb hem wel eens bij Willem bekeken. Ik zou een nieuwe tank maken of laten maken een staalbedrijf zou het moeten kunnen (laat er wel schotten in plaatsen tegen het klotsen van de benz.) Remmen kun je zelf maken maar is ook in de usa te koop. Heb voor de 57 dodge 10 jaar geleden zoon set gekocht. Kan wel eens na kijken waar het vandaan kwam als je wil.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
lijkt kleine brug of grote loods.... :-)
geen nieuwe of gebruikte tank inplaatsen van niet us auto?
gaat volgens mij toch alleen om afmetingen, vlotter en vulpijp.....
geen nieuwe of gebruikte tank inplaatsen van niet us auto?
gaat volgens mij toch alleen om afmetingen, vlotter en vulpijp.....
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Palen staan er niet voor.Optisch bedrog.rulez wrote:lijkt kleine brug
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Aangezien ik aan het kijken ben of ik 'm in eerste instantie zo laat (wel technisch op orde) of dat ik gelijk ga voor een V8, LPG en schijfremmen, weet ik ook nog niet wat ik uiteinelijk met deze tank ga doen: repareren of vervangen voor een kleine nieuwe i.c.m. LPG. Eerst de brug maar eens klaarmaken, kan ik ook de DeSoto beter bekijken.Streetrod wrote:Hele leuke auto, heb hem wel eens bij Willem bekeken. Ik zou een nieuwe tank maken of laten maken een staalbedrijf zou het moeten kunnen (laat er wel schotten in plaatsen tegen het klotsen van de benz.) Remmen kun je zelf maken maar is ook in de usa te koop. Heb voor de 57 dodge 10 jaar geleden zoon set gekocht. Kan wel eens na kijken waar het vandaan kwam als je wil.
Graag hoor ik je adresje voor die remmen. Ook al weet ik nog niet hoe ik het ga maken, vergelijken is altijd beter.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Schuur is ongeveer 60 m2 en de brug is redelijk standaard. Het is inderdaad optisch bedrog; de pilareren staan nog los en de brug zelf staat op schragen.rulez wrote:lijkt kleine brug of grote loods.... :-)
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Even aan het zoeken geweest, hier komt mijn set vandaan. http://www.aajbrakes.com/
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ok, beetje vage site maar ik zal ze eens mailen.. ThanxStreetrod wrote:Even aan het zoeken geweest, hier komt mijn set vandaan. http://www.aajbrakes.com/
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Er is ook https://scarebird.com/index.php?route=p ... duct_id=54
Heb je grotere schijven dan AAJ, en alles gebaseerd op goedkoop verkrijgbare slijtagedelen. Je moet dan wel 15" wielen hebben,
Heb je grotere schijven dan AAJ, en alles gebaseerd op goedkoop verkrijgbare slijtagedelen. Je moet dan wel 15" wielen hebben,