1959 DeSoto Commercial Utility

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by alie-r »

dat er nog geen klachten zijn is absoluut niet waar.
maat van mij heeft het in de tank van zijn oldsmobile 88 uit '53 gedaan.
eerst 1 setje a ongeveer 80 euro.
na een poosje weer lekkage.
klacht ingediend, zeggen ze 1 setje is niet genoeg voor zo'n grote tank(nog geen 80 liter).
dus nog zo'n setje erin, weer paar maanden dicht en daarna weer lekkage.
weer klacht ingedient. nu als antwoord, tank is te groot, beweegt teveel waardoor de polyester weer scheurt.
ondertussen dus al 160 euro weg en dan alsnog een nieuwe tank laten maken.


andre
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Collector »

alie-r wrote:dat er nog geen klachten zijn is absoluut niet waar.
maat van mij heeft het in de tank van zijn oldsmobile 88 uit '53 gedaan.
eerst 1 setje a ongeveer 80 euro.
na een poosje weer lekkage.
klacht ingediend, zeggen ze 1 setje is niet genoeg voor zo'n grote tank(nog geen 80 liter).
dus nog zo'n setje erin, weer paar maanden dicht en daarna weer lekkage.
weer klacht ingedient. nu als antwoord, tank is te groot, beweegt teveel waardoor de polyester weer scheurt.
ondertussen dus al 160 euro weg en dan alsnog een nieuwe tank laten maken.


andre
Ik zeg niet dat er geen klachten zijn, ik geef alleen mijn eigen ervaring weer, en zeg dat dat spul (epoxy) tegen moderne brandstoffen kan, verder is het wel zo dat je echt je aan de gebruiksaanwijzing moet houden van dat spul anders werkt het dus NIET.
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

Ok dank voor de input. Ik ga kijken wat het beste is: lassen, solderen, kitten, coaten, etc... Of een combinatie van.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by takel »

:D
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

Auto staat ff onder een zeiltje, want het volgende project is binnen :D
Een Koni 4-koloms hefbrug. Heeft wat werk, maar als ie klaar is ga ik daar een hoop plezier aan beleven.

Image

Image

Ondertussen wel na zitten denken over de DeSoto en inmiddels een potentiële V8 op het oog.
Daardoor wel de behoefte om de remmetjes iets op te leuken: schijven vóór en bekrachtigd.

Geen ervaring mee, dus de vraag rijst: kun je daar setjes voor kopen of moet je zelf iets samenstellen? :?:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Wilf »

Kan allemaal, ligt er ook aan wat je allemaal voor de rest op het oog hebt. Of je de originele ophanging en achteras en het bolt pattern wil houden van je wielen. Ligt ook aan wat je uit wil geven. Er zijn zoveel verschillende wegen naar Rome wat dat betreft. Struin eens op eBay voor kits (gewoon om te oriënteren) en zoek dan ruimer dan alleen Plymouth. En kijk eens op Amerikaanse fora wat anderen zoal gedaan hebben (Zoals op H.A.M.B.).
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by BigBlockMopar »

Ik heb op al m'n oude Chrysler-meuk zelf schijfremmen gemaakt met gangbaar verkrijgbare (Mopar) onderdelen.
Enige vereiste is upgraden naar 15" velgen.
Als je een beetje handig ben kan je dit zelf ook. Geen reden om kant-en-klare sets te kopen met een mengelmoes van allerlei merken en waarbij je nog steeds suffe 10.5" remschijfjes krijgt.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Streetrod »

Hele leuke auto, heb hem wel eens bij Willem bekeken. Ik zou een nieuwe tank maken of laten maken een staalbedrijf zou het moeten kunnen (laat er wel schotten in plaatsen tegen het klotsen van de benz.) Remmen kun je zelf maken maar is ook in de usa te koop. Heb voor de 57 dodge 10 jaar geleden zoon set gekocht. Kan wel eens na kijken waar het vandaan kwam als je wil.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by rulez »

lijkt kleine brug of grote loods.... :-)

geen nieuwe of gebruikte tank inplaatsen van niet us auto?
gaat volgens mij toch alleen om afmetingen, vlotter en vulpijp.....
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Ranch73 »

rulez wrote:lijkt kleine brug
Palen staan er niet voor.Optisch bedrog.
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

Streetrod wrote:Hele leuke auto, heb hem wel eens bij Willem bekeken. Ik zou een nieuwe tank maken of laten maken een staalbedrijf zou het moeten kunnen (laat er wel schotten in plaatsen tegen het klotsen van de benz.) Remmen kun je zelf maken maar is ook in de usa te koop. Heb voor de 57 dodge 10 jaar geleden zoon set gekocht. Kan wel eens na kijken waar het vandaan kwam als je wil.
Aangezien ik aan het kijken ben of ik 'm in eerste instantie zo laat (wel technisch op orde) of dat ik gelijk ga voor een V8, LPG en schijfremmen, weet ik ook nog niet wat ik uiteinelijk met deze tank ga doen: repareren of vervangen voor een kleine nieuwe i.c.m. LPG. Eerst de brug maar eens klaarmaken, kan ik ook de DeSoto beter bekijken.

Graag hoor ik je adresje voor die remmen. Ook al weet ik nog niet hoe ik het ga maken, vergelijken is altijd beter.
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

rulez wrote:lijkt kleine brug of grote loods.... :-)
Schuur is ongeveer 60 m2 en de brug is redelijk standaard. Het is inderdaad optisch bedrog; de pilareren staan nog los en de brug zelf staat op schragen.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Streetrod »

Even aan het zoeken geweest, hier komt mijn set vandaan. http://www.aajbrakes.com/
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by Caprice89 »

Streetrod wrote:Even aan het zoeken geweest, hier komt mijn set vandaan. http://www.aajbrakes.com/
Ok, beetje vage site :) maar ik zal ze eens mailen.. Thanx
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1959 DeSoto Commercial Utility

Post by sjak_brak »

Er is ook https://scarebird.com/index.php?route=p ... duct_id=54

Heb je grotere schijven dan AAJ, en alles gebaseerd op goedkoop verkrijgbare slijtagedelen. Je moet dan wel 15" wielen hebben,
Post Reply