Project Pontiac GTO 69'

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Hallo,

Zal me even voorstellen op dit forum: mijn naam is Bas Snelting, 24 jaar, ben bezig met afstuderen aan de HAN en ondernemend.

Onder het motto: "Life is to live, live your dreams" heb ik een leuke muscle car opgehaald als project. Het onderstel is al gereviseerd en vernieuwd, rest moet nog. Nieuw plaatwerk is er al bij. Als aller eerst las en schuurwerk en dan kan het opbouwen beginnen.

Hier wat foto's van transport en hoe die in de schuur staat. Zal bij voortgang wat foto's plaatsen. Leuk om te zien hoe andere projecten zich hebben ontwikkeld op dit forum.

Mijn doel is om hem eind van de zomer APK klaar te hebben voor de Backfire Challenge.

Groeten Bas.

Image

Image
Hier staat die bij mijn pa in de schuur.

Image
Duitse Politie wilde graag een Muscle Car van dichtbij zien en grondig inspecteren.

Image

Image

Image
Last edited by Snelting on Fri Dec 19, 2014 1:22 pm, edited 2 times in total.
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by JurgenS »

Welkom, ik weet niet of het enkel bij mij is maar ik zie geen foto's.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by takel »

welkom,

Ook ik zie geen foto's
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by SRB12 »

Ik ook niet.

Welkom op het forum!
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Bedankt, foto's staan erop!
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by kikkegek »

welkom! ik ga je project volgen. lekkere ruimte om te sleutelen trouwens .relaxed!
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Green-Hornet »

Ga je het net als mij alles zelf doen ?
Dan red het de zomer niet :P
Speedybuick
Posts: 555
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:40 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Speedybuick »

Succes met dit project. En voor de duidelijkheid dit is geen GTO maar een Le Mans.
Die wagen heeft jaren lang bijna letterlijk in de woonkamer van een vriend van mij gestaan.
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

@Green-Hornet: Veel wel, niet alles. Ben zelf niet zo bekwaam met laswerk. Mijn broertje en een vriend wagen zich hieraan. Ben zelf gister en vandaag begonnen met schuurwerk. Motorkap is nieuw evenals voorschermen, deze hoeft gelukkig niet. Verder kijken totdat we vastlopen, ook met inbouw van motorblok. Dingen die ik/we zelf niet kunnen verhelpen/oplossen wil ik overlaten aan Henk's Customs.

@Speedybuick: Dat klopt, heb jij of je vriend hier nog foto's van? Lijkt me leuk om te zien!
Speedybuick
Posts: 555
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:40 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Speedybuick »

Ik zal het eens aan hem vragen. Ik weet wel dat hij de BOP TH400 (zie links hieronder) van deze wagen met convertor en nieuwe headers etc nog te koop heeft.
Die wilde de vorige koper niet erbij hebben.

viewtopic.php?f=3&t=84781

viewtopic.php?f=3&t=84789

viewtopic.php?f=3&t=84788

viewtopic.php?f=3&t=84783
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Alvast begonnen met schuren!

Image

Image

Image

Image
Dakgootjes zat een dikke laag plamuur of iets in. Eruit moeten "beitelen". Na de Epoxy wel weer laagje insmeren voor de vocht.
Image
Dashboard is helemaal uitgedroogd en zit een scheur in. Zit te overwegen om hem te laten Flocken, deze persoon kan ook het dashboard repareren. Dashboard bestaat uit een soort schuim. Is dat omdat ze vroeger alleen gordel om het middel hadden en dit een soort "airbag", dat het iets meegeeft als je met een aanrijding voorover knalt?
Image
zo'n 75% met het grove schuurwerk. Voorpanelen en motorkap is nieuw, hier hoeft gelukkig niks aan te gebeuren qua schuurwerk.

Image

Image

Image

Image
Kofferbak is in erg slechte staat, zal hiervoor opzoek moeten naar een andere. Moet even uitzoeken of er van andere modellen/merken ook de kleppen erop passen. Schijnt dat er nog wel eens onderdelen hetzelfde zijn.
Image

Image
Foto gemaakt voor ik begon met schuren. Stuk nieuw paneel in en stuk wielrand. Deze heb ik er al bij, wordt volgende week aan begonnen.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Ranch73 »

Snelting wrote:@Speedybuick: Dat klopt, heb jij of je vriend hier nog foto's van? Lijkt me leuk om te zien!
Welkom dude,gelijk een vraag waarom zet je het project als een "GTO project" neer als je weet dat het een "Le mans" is ?
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

De achterliggende gedachte: omdat het de bedoeling is een GTO te worden en geen Lemans ;)

kwestie van interpretatie denk ik..
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Ranch73 »

Snelting wrote:De achterliggende gedachte: omdat het de bedoeling is een GTO te worden en geen Lemans ;)

kwestie van interpretatie denk ik..
Aah een GTO Clone,dat kan maar blijft het een Le mans ;) .
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Project Pontiac GTO 69'

Post by Snelting »

Goedenavond!

Al een aantal avonden druk geweest, hieronder wat foto's.

Image
Al een heel eind met het schuurwerk.

Image
Hemeltje eruit gehaald. Kwam een soort schuim tegen. Helemaal verweerd, dit eraf kunnen steken met een plamuurspatel.

Image
Dashboard eruit gehaald. Heb alle draden netjes heel kunnen laten. Nog geen idee wat ik eventueel nog nodig zou kunnen hebben?

Image

Image
Kwam deze GTO tegen op internet, vind dit wel een mooie en denk dat het zoiets gaat worden. Alleen dan zonder hood tach, maar met getinte/geblindeerde ramen.

Morgenavond dan eindelijk beginnen met laswerk.
Post Reply