Project Pontiac Firebird 1975

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Hans Firebird
Posts: 41
Joined: Mon Nov 10, 2014 1:12 pm

Project Pontiac Firebird 1975

Post by Hans Firebird »

Ha amerikaanse autoliefhebbers!

Hierbij wil ik me even voorstellen:) Mijn naam is Hans en ik heb een jarenlange droom eindelijk waargemaakt door een amerikaan te kopen! Ik hikte er jaren tegenaan vanwege het onderhoud en het krijgen van onderdelen e.d.

Heb ik me toch een stuk ongeluk gekocht....:p Via een veiling (naam zal ik niet vermelden). Eigen stomme schuld dus maar ja:) Ik kreeg hem binnen en hij is me toch slecht:o Een één of andere beunhaas heeft dat ding gruwelijk verpest. Het enige voordeel is dat hij goed was met polyester en een prachtige neus van het model van 70-73 heeft gemaakt die naar voren open kan. Daardoor kun je overal goed bij:D

Ik ben er inmiddels mee bezig om hem rijdend en apk-proof te krijgen en ik moet zeggen, het sleutelen valt me alles mee! Die wagens zitten een stuk eenvoudiger in elkaar dan de hedendaagse.

Dus, overal aan en klussen maar!

Ik ga ff wat fotos plaatsen, hoop dat het lukt!

Image

Image

Image

Grtz!

Hans
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Project Pontiac Firebird 1975

Post by Touchwood »

De eerste FireVette! Of CorBird! ;-)

Succes met de klus.
Hans Firebird
Posts: 41
Joined: Mon Nov 10, 2014 1:12 pm

Re: Project Pontiac Firebird 1975

Post by Hans Firebird »

:D Thnx!
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Project Pontiac Firebird 1975

Post by Bromgabber »

Lijkt me een leuke basis om mee te beginnen, je zal een hoop leren ervan ;)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Project Pontiac Firebird 1975

Post by mercury1970 »

Wel het mooiste neusje wat je kan hebben op een F-bird !!
Als dat stevig uitgevoerd is, vind ik dit mooier dan origineel; geen naden, veel strakker !!
Hans Firebird
Posts: 41
Joined: Mon Nov 10, 2014 1:12 pm

Re: Project Pontiac Firebird 1975

Post by Hans Firebird »

Das waar Bromgabber!! En idd tis de mooiste neus die er is!! k wilde ook perse een auto met die neus:D
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Project Pontiac Firebird 1975

Post by Ranch73 »

Welkom,zou gelijk een paar binnenspatters monteren,geeft zo,n bende onder de kap.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Project Pontiac Firebird 1975

Post by Funk »

Super vet die flip front!
Hans Firebird
Posts: 41
Joined: Mon Nov 10, 2014 1:12 pm

Re: Project Pontiac Firebird 1975

Post by Hans Firebird »

Thnx Funk! Ik zat ook aan binnenschermen te denken! Ik heb ze wel maar die zijn van metaal en te zwaar. Maar kheb dan natuurlijk wel een ideale mal voor het maken van die dingen van polyester:D
jos88
Posts: 1
Joined: Fri Jan 15, 2016 11:27 am

Re: Project Pontiac Firebird 1975

Post by jos88 »

hans het is nu mijn stuk ongeluk geworden heb me er wat op verkeken . heb je toevallig nog onderdelen liggen van een pontiac
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Project Pontiac Firebird 1975

Post by Green-Hornet »

Wat heb je allemaal nodig?
Hans Firebird
Posts: 41
Joined: Mon Nov 10, 2014 1:12 pm

Re: Project Pontiac Firebird 1975

Post by Hans Firebird »

Hey Jos,

Nee helaas niets meer. Er zat ook niet veel bij, eigenlijk alleen de originele zijschermen, motorkap en binnenspatborden en de neus voor een deel....

Ik heb me er ook op verkeken, ben sowieso al een half jaar bezig geweest om hem een beetje lopend en toonbaar te maken. Wou hem voor mn bruiloft hebben. Een week van te voren mee gestopt en uiteindelijk in een kever convertible getrouwd. Ach, alles beter dan trouwen in een fiat multipla:p Ik snap wel waarom die vorige gast hem via de veiling verkocht! Lekker anoniem.
Post Reply