Midmount turbo project

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder »

Ik ben een paar X gevraagt uit te leggen hoe ik nu een turbo heb gemonteerd op{onder} mijn pickup.
Dit is een budget build dus ik heb geen merk(dure) onderdelen gebruikt op rvs pijpen en klemmen na dan.
Turbo komt ook uit China alsmede de wastegate de bov en intecooler pijpen en olie retourpomp en wat ditjes en datjes.
Ik heb er ruim een jaar onderzoek naar gedaan en was eerst ook erg terughoudend maar heb meerdere personen gevolgd die er al jaren mee rijden en racen en van alles wat kapot gaat is het niet de turbo.
Ik heb er nu een jaar mee gereden en veel van geleerd en heb nu eindelijk mijn injectie systeem ook helemaal goed gemapt wat op straat erg klote is te doen maar met een vermogensbank ging dat veel beter en vooral veiliger.
De motor specs:
Mark VI 454 met een 496 stroker kit met gesmede zuigers en krukas en billet drijfstangen en een vrij standaart rollercam.
Aluminium oval port koppen van GMPP en een single plane injectiesysteem van Edelbrock Pro-flow 2 met 44pph injectoren op 55 psi fuelpressure en 1000 cfm trottle body .
2 X Walbro 255 brandstofpompen in de tank
9.5-1 compressie.
11 psi turbodruk.

Turbo:

GT45 80mm 1.15 AR t4i housing.
4" turbine discharge 3.5" compressor vband discharge.
77mm turbine exducer 80mm compressor inducer

Mijn bedoeling was niet om alles eruit te halen maar 600 pk zocht ik wel het lijkt erop dat ik daar iets overheen ga
Hiervoor reed ik met een Paxton supercharger en dat gaf heel veel koppel onderin mede doordat ik een 4L80E heb met een 11" 2500 rpm converter heb en 4.11-1 achteras overbrenging stijgt ie al snel in toeren en werd het ronduit gevaarlijk om er mee in de regen te rijden met alle gewicht voorin.

Nu zou je denken met een turbo die 1.5 meter achter de motor hangt dat je een boostgat hebt van hier tot Tokyo maar dat valt dus erg mee, bij 3000 rpm zit ik al op 10 psi boost druk.
Laatst in Augustus had ik een prijs gewonnen op Zanvoort en kreeg ik een gratis vermogenstest op een hub dyno,
De vermogenstest kon niet helemaal goed gemeten worden bij volgas maar 3/4 gas zagen we toch ruim 700nm
Mijn brandstof verijking volgas is maximaal dus meer vermogen kan ik niet uit de 44lbs injectoren halen.
Bij volgas heb ik een afr van 11.5 en gebruik firezone 102 octaan en gebruik ook waterinjectie ipv een intercooler.


Image


Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image







TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Midmount turbo project

Post by TikiRalf »

Das wel bruut zn turbo erbij :thumbs:
Ook de setup is mooi om te zien, way cool! thanks for de info (die ga ik nog een keer op mn gemak lezen) maar de fotos en video's zijn goed!
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Bromgabber »

Leuk werk verricht zo ;)
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Touchwood »

Prachtig. Zo'n turbo zit eigenlijk altijd onder motorkap, maar bij een truck is er onder de auto ruimte voor.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder »

Ja en vooral mijn idee was dat ik al die hitte niet in de motorruimte heb, de luchtfilter hangt in de rijwind en ik heb er wel nog een soort filterhoes overheen om troep te weren, zeg maar een soort nylon kous.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Touchwood »

Misschien is het een goed idee om een kap met veel ruimte rondom om het luchtfilter te maken. Zodat ie niet van voren de volle laag krijgt. Als je met 120 in volle regen op de snelweg zit wordt het ding zeiknat? Of valt dat wel mee in de praktijk?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder »

ja in princiepe rij ik niet de regen maar je weet het maar nooit hier, maar ben al bezig me een soort kap.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Midmount turbo project

Post by kikkegek »

stoer project hoor!
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Funk »

Vet! Ben benieuwd naar de kwartmijl
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Collector »

Blijf zeggen dat dit gruwelijk mooi gebouwd is en nog mooier klinkt.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder »

Hoe mooi het ook klonk, ik vond het op den duur toch te luid en trekt toch te veel aandacht dus vandaag toch maar 2 dempers eronder gezet, demping is minimaal maar haalt het schelle geluid mooi weg:


Image

Image

1 demper zit hier nog scheef maar is nu recht.


Ook nog even een nieuwe tonnou cover geplaatst dus alles weer mooi.



Image
camaro-erik
Posts: 389
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: Midmount turbo project

Post by camaro-erik »

Jij heb ook niet stil gezeten.
Klinkt echt super die turbo.

Groet,
Erik
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Renev »

Heb jij nou zo'n transparant diff.deksel ???
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder »

Renev wrote:Heb jij nou zo'n transparant diff.deksel ???
Ja inderdaad Clear Gearz heet dat, is dubbel zo dik als het originele blik en wordt bijgeleverd met langere boutjes.
Kan je mooi het olieniveau zien en of de sper nog intact is, olie zit er al weer 3 jaar in maar is nog steeds goed zichtbaar.



Image
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Bromgabber »

Grappig ga is kijken of dat ook voor mijnes te krijgen is :)
Post Reply