1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Kloosterzande

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
zzip
Posts: 79
Joined: Fri Nov 08, 2013 11:23 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Antwerp

Post by zzip » Sun Mar 22, 2015 9:42 am

Hoy all,

dit is de bewuste pen,

Image

verkrijgbaar in verschillende kleuren .
Ook verkrijgbaar in winkels met tekenmateriaal .

Grtz

Peter

grandmaster n
Posts: 217
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Antwerp

Post by grandmaster n » Sun Mar 22, 2015 11:17 am

Thnx, en in vele kleuren verkrijgbaar, zie ik:
http://www.molotow.com/products/marker- ... s-s-227hs/

gr

zzip
Posts: 79
Joined: Fri Nov 08, 2013 11:23 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Antwerp

Post by zzip » Sun Mar 22, 2015 10:02 pm

Nog even bij vermelden dat dit rood enkel mat is en geen blinkend dus .

Succes

Peter

User avatar
Phatkees
Posts: 515
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Antwerp

Post by Phatkees » Mon Mar 23, 2015 8:46 am

Maat van me heeft ook ooit zo`n monza gehad. Was een Spyder uitvoering

Image

Image

zzip
Posts: 79
Joined: Fri Nov 08, 2013 11:23 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Antwerp

Post by zzip » Mon Mar 23, 2015 9:20 am

Mooi, bedankt voor de info .

Peter

http://www.h-body.nl
Last edited by zzip on Sat Feb 13, 2016 9:11 pm, edited 1 time in total.

zzip
Posts: 79
Joined: Fri Nov 08, 2013 11:23 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Kloosterzande

Post by zzip » Sat Feb 13, 2016 9:10 pm

Gisteren, heb ik alweer naar mijn electrisch circuit gekeken ( en aan gewerkt ook) .
Door de aanslepende problemen met de benzinetoevoer heb ik nu zelf een schema samengesteld van de electrische leidingen .
Er moet ergens een draad een slecht contact geven .
Bij de eerstvolgende zonnige dag, Monza staat buiten, begin ik de kleuren van de bedrading te checken van mijn Monza met het schema .
Want deze kloppen niet met de fabrieksschema's .

Grtz

Peter

http://www.h-body.nl

Renev
Posts: 1810
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Kloosterzande

Post by Renev » Sat Feb 13, 2016 10:15 pm

Heeft zo'n wagen dan een electrische pomp ??
Dat zal dan niet origineel zijn toch ??

zzip
Posts: 79
Joined: Fri Nov 08, 2013 11:23 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Kloosterzande

Post by zzip » Tue Feb 16, 2016 10:15 pm

Hoy Renev,

sorry voor de late reactie .
De H-Body L4 2500cc (1975-1980) en misschien vroeger ook hadden mechanische benzinepompen .
De V6 3200, 3800 cc en V8 4300, 5000 en 5800 cc (1975-1980) hebben benzinepompen in de tank ingebouwd .

Grtz

Peter

http://www.h-body.nl
Last edited by zzip on Thu Feb 18, 2016 9:32 am, edited 1 time in total.

zzip
Posts: 79
Joined: Fri Nov 08, 2013 11:23 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Kloosterzande

Post by zzip » Tue Feb 16, 2016 10:43 pm

Heb snel even opgezocht, dit is een afbeelding van een inbouw-benzinepomp . (geen afbeelding van mij)

Image
thx to Rick, (monzacoupe)

Grtz

Peter

http://www.h-body.nl

User avatar
Collector
Posts: 927
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Kloosterzande

Post by Collector » Wed Feb 17, 2016 6:27 am

zzip wrote:Heb snel even opgezocht, dit is een afbeelding van een inbouw-benzinepomp . (geen afbeelding van mij)

Image
thx to Rick, (monzacoupe)

Grtz

Peter

http://www.h-body.nl
En daar maak je de eerste vergissing, de afbeelding geeft nl geen benzinepomp weer, maar het vlottersysteem om de hoeveelheid benzine die in de tank aanwezig is weer te geven.

zzip
Posts: 79
Joined: Fri Nov 08, 2013 11:23 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Kloosterzande

Post by zzip » Wed Feb 17, 2016 6:27 pm

Oeps, je hebt absoluut gelijk, heel attent van je .
Dat de pomp niet aanwezig is, dat is me wel even ontgaan, nu ja vergissen is menselijk .
Maar geen getreur, ik heb er een oude foto van mij bijgehaald .

Image

Hier is de pomp wel gemonteerd al ontbreekt er wel een verbindingsstukje en filter en nog enkele deeltjes .
Hieronder mijn oude filter, zoals hij uit de tank is gekomen vorig jaar .

Image

Het geheel samen, pomp en vlottersysteem heet fuelpump assembly en is wel degelijk standaard .

Grtz

Peter

http://www.h-body.nl

Renev
Posts: 1810
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Kloosterzande

Post by Renev » Wed Feb 17, 2016 8:04 pm

Ok dat wist ik niet, ik dacht dat er op al die modellen een mechanische pomp zat.

zzip
Posts: 79
Joined: Fri Nov 08, 2013 11:23 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Kloosterzande

Post by zzip » Thu Feb 18, 2016 9:36 am

In 1976 is er een V8 5000cc motor uitgebracht met een mechanische benzinepomp .
De motor zou het motortype (Q) zijn .

Verder heet de filter aan de benzinepomp een 'strainer' .

Peter

http://www.h-body.nl

johnny
Posts: 1585
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: 1980 CHEVROLET Monza 2+2 from Kloosterzande

Post by johnny » Thu Mar 31, 2016 5:42 pm

ben je geimmigreerd trouwens, eerst Antwerpen en nu Kloosterzande ????

Post Reply