1983 Chevrolet Camaro Z28

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by Renier »

Zeer leuk om weer van je te horen, Bart! En wat beter dan met een Third Gen Camaro? Van die skateboard-like vering heb ik gelukkig geen last met mijn RS, maar heel veel meer voordeel heeft ie niet boven de Z28 ;P Zie dat je meteen een hele goede hebt gekocht, mooi, dat gaat je een heleboel janken besparen wat het mij niet heeft ;P Komen we elkaar nog een keer tegen met de wagens bij een meeting?
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by General Custom »

We komen elkaar vast nog eens tegen :D

Misschien ben ik qua vering ook wel iets te goed gewend hoor, de Volvo 340 kun je met de hand een stuk induwen en blijft nog 3x naschommelen. De Camaro kun je nog geen centimeter induwen, en op een klinkerweg voel je zowat elke klinker tot in je stoel.
Hier is het overigens ook wel af en toe een beetje janken hoor, maar dat gaat dan uit over de kleine dingen die op zich niet erg zijn, maar wel lastig te vinden.

Ik had jou Camaro-topic ook gevonden inderdaad. Gaat niet echt lekker toch?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by sjak_brak »

General Custom wrote:Misschien ben ik qua vering ook wel iets te goed gewend hoor, de Volvo 340 kun je met de hand een stuk induwen en blijft nog 3x naschommelen.
Dat heeft niks met vering te maken, maar gewoon met gare schokdempers :)
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by peerke »

heb een aantal Volvo 340,s en verschillende 3generatie f body,s gehad.
ik zeg,je bent erop vooruit gegaan :D
voordeel van de Volvo,s:bijna niet kapot te krijgen.
verbruik zal niet veel uitmaken denk ik.
mooie camaro
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by General Custom »

Met de schokdempers valt het op zich wel mee. Het zijn niet meer de beste, maar ze lekken niet of zo.
peerke wrote:heb een aantal Volvo 340,s en verschillende 3generatie f body,s gehad.
ik zeg,je bent erop vooruit gegaan :D
voordeel van de Volvo,s:bijna niet kapot te krijgen.
verbruik zal niet veel uitmaken denk ik.
mooie camaro
Ik moet zeggen, als ik heel eerlijk ben, de Volvo 340 GLE 1.7 rijdt fijner dan de Camaro :D
Met 100pk en 140Nm op 950kg is die auto behoorlijk vlot, daarnaast is hij een stuk comfortabeler dan de Camaro. Aan de andere kant rijd je met de Camaro natuurlijk wel echt iets bijzonders en exclusiefs, en is het geluid en de trekkracht gewoon machtig mooi!
Beide auto's zijn gewoon prachtig op hun eigen manier :)

Brandstofverbruik was bij de Camaro vandaag rond de 1/8, en de Volvo rijdt meestal ongeveer 1/16.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by Ranch73 »

Ze hoeven niet uitwendig lek te zijn om slecht/minder goed :) te werken.Kost de kop ook niet als je lijst maakt en in 1 keer besteld bij RO bijvoorbeeld.
martijnv8
Posts: 22
Joined: Sun Jan 31, 2010 10:58 am

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by martijnv8 »

Mooie auto! Veel plezier ermee.

Groetjes
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by General Custom »

Afgelopen week weer een paar dingen gedaan :D

Een klokje gemonteerd, niet origineel, wel Chevrolet (Impala) en op de originele plaats.
Image

Image

Vandaag komt er een andere radio in, uit een Pontiac Firebird uit 1997. Of hij origineel geleverd is of wat voor iets het precies is, geen idee, maar hij past er goed in, en ziet er stukken beter uit dan zo'n Europese DIN-radio :)
Image

Ten slotte ben ik gisteren nog even verbaasd geweest over de hoeveelheid licht dat deze auto produceert.
Je kijkt zomaar 2x zover weg dan met de Volvo 340!
Image
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by Maurice »

Mooi dat je voor een originele look in het interieur gaat! :thumbs:
Ik zie zoveel Amerikanen met een prachtig dashboard en dan met zo'n hypermoderne Halfords radio in plaats van een originele radio of een retro uitvoering, eeuwig zonde.

Goed bezig dus!
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by General Custom »

Dat was inderdaad ook mijn ergernis :D

Er zat een prachtige bijna nieuwe Panasonic in met alles er op en er aan, maar helaas echt heel lelijk :?
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by General Custom »

De middenconsole 8)

Image

Dat is toch een heel verschil!
Wat heb ik gedaan? Klokje toegevoegd, originele radio ingebouwd, en een afwerkpaneeltje nagemaakt voor de bediening van de kachel. Hoe een paar kleine dingen zo'n verschil kunnen maken zeg :)
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by General Custom »

Luchtfilter

Vandaag kwam mijn nieuwe Edelbrock luchtfilter binnen :D
Een 14 inch Pro-Flow papierfilter, niet omdat het oude filter zo erg versleten was, maar wel voor de looks. Bij een Amerikaan hoor je de motorkap open te doen en recht op een enorme verchrooomde pannekoek te kijken! Het liefst in combinatie met verchroomde kleppendeksels (daar twijfel ik nog over, nu staat er ''Camaro'' op, dat heeft ook wel wat).

Oud luchtfilter:
Image

Image

Now we're talking!
Image

Image

Ter vergelijking:
Image

Qua prijs viel het mij enorm mee. Uiteraard heb ik wel de goedkoopste op marktplaats opgezocht, maar voor €50 inclusief aangetekend verzenden lag hij thuis. Een vergelijkbaar filter van Green of K&N voor een Europese auto kost vlot €100-€150. Zelfs een normaal Bosch filtertje voor een Volvo 340 is bijna even duur als deze Edelbrock!

Anyway, het maakt de Camaro weer een stukje fouter en vetter 8)
grandmaster n
Posts: 394
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by grandmaster n »

Dingen roesten als een gek, maar voorlopig glimt hij mooi.

gr
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by General Custom »

Ik heb de onderkant van binnen en buiten mooi met zinkspray ingespoten (behalve het chroom) tegen het roesten. Ik had namelijk al zo'n vermoeden gezien het blanke staal :( De bovenkant is volledig verchroomd en heb ik met was opgepoetst.
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: 1983 Chevrolet Camaro Z28

Post by Eightball »

Ziet er mooi uit. Ik zou wel deze kleppendeksels laten zitten. Vind ze juist supermooi!!!!
Post Reply