1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Vandaag is de Camaro naar een werkplaats toe gebracht, hij loopt niet en staat geschorst. We hebben daar geprobeert om hem weer aan de gang te krijgen, maar dit is ons helaas nog niet gelukt. Er is iets mis met de ontsteking, deze schiet op de een of andere manier telkens omhoog, en misschien is er ook iets met een klep aan de hand. Volgend weekend gaan we verder, dan komen er ook foto's.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Hier alvast twee foto's van voordat hij opgehaald was:

Image

Image
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

De ontsteking is vervangen en werkt weer naar behoren, nu nog kijken wat er verder mis is, waarschijnlijk een klep die stuk is.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

Beetje bij beetje dan is hij zomaar eens voor mekaar. ;)
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

Ga je er nog een andere motor in zetten?
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Hmh, er zijn waarschijnlijk meerdere kleppen kapot en de koppen zouden dan eigenlijk gereviseerd moeten worden, wat waarschijnlijk erg duur gaat worden. Nou kan ik aan een mooie V8 compleet met alles komen voor 1200 euro die 450PK op de achterwielen los zou laten.. hmmh.. weet ook niet hoeveel ik precies kwijt zou zijn voor het reviseren maar ja.
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Remi »

1200 voor een compleet blok met 450pk lijkt me aan de goedkope kant, geen addertje?

Voor het reviseren van de koppen van m'n sbc350 was ik 300 kwijt totaal. Dan is alleen het gebruikelijke vervangen, spulletje gevlakt, afgeperst en gespoten.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Remi wrote:1200 voor een compleet blok met 450pk lijkt me aan de goedkope kant, geen addertje?

Voor het reviseren van de koppen van m'n sbc350 was ik 300 kwijt totaal. Dan is alleen het gebruikelijke vervangen, spulletje gevlakt, afgeperst en gespoten.
Dank je, had je reactie nog niet gezien eer ik al een ander topic er over begonnen was. Maar 300, dat is zeker te doen, als het inderdaad niet veel meer kost dan zou ik dat zeker eerst willen doen voordat ik er een V8 in ga leggen. Kan ik er misschien binnenkort nog mee rijden namelijk! En dan spaar ik ondertussen gewoon verder voor die V8, kan eventueel voor me aan de kant gezet worden had ik gehoord, gaat via een maat van me. Het betreft hier wel een 7.5L met carburateur uiteraard.. een goedkope lompe kracht!
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Ben er vandaag trouwens nog geweest, maar heb er niks meer aan gedaan, wel nog wat foto's gemaakt zal er eens eentje hier erbij zetten:

Image
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

Renier wrote:een mooie V8 compleet met alles komen voor 1200 euro die 450PK op de achterwielen los zou laten
Dus een blok met 500pk plus op de motor.. :?
Renier wrote:Het betreft hier wel een 7.5L met carburateur uiteraard.. een goedkope lompe kracht!
Bijna alle amerikaanse V8en zijn naar verhouding goedkope krachten.

Vergelijk een 400pk USA V8 maar eens met 400pk motoren van Europese of Japanse merken. :)
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Martin71RS »

Renier, als ik jou was lekker dit blok voor een paar honderd laten maken en eerst rijden. Dan eerst een GOED plan maken met een reeel kostenplaatje. (450pk voor 1200....tuurlijk? sowieso gaat je bak niet passen als je van V6 naar V8 gaat, uitlaatsysteem enz enz). Als je dat hebt gedaan vemenigvuldig je het bedrag x2......standaard verhaal als je aan een project begint. Als je m rijdend hebt lekker op je gemak spullen verzamelen en dan in 1 keer alles erop maken xodat je "downtime" kort blijft. Niks vervelender dan een auto waar je niet mee kan rijden.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Martin71RS wrote:Renier, als ik jou was lekker dit blok voor een paar honderd laten maken en eerst rijden. Dan eerst een GOED plan maken met een reeel kostenplaatje. (450pk voor 1200....tuurlijk? sowieso gaat je bak niet passen als je van V6 naar V8 gaat, uitlaatsysteem enz enz). Als je dat hebt gedaan vemenigvuldig je het bedrag x2......standaard verhaal als je aan een project begint. Als je m rijdend hebt lekker op je gemak spullen verzamelen en dan in 1 keer alles erop maken xodat je "downtime" kort blijft. Niks vervelender dan een auto waar je niet mee kan rijden.
Precies!
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Jeroen_Sp »

450pk, gemaakt door snelle edelbrok kleppendeksels en mooie herders erop.

Die zie je best vaak voorbij komen, vaak nog voor minder ;)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Dat, en deze generatie camaro is niet ontworpen om een 454 in te passen, dus kan ook nog andere problemen/meer werk geven.

Advertentie-pks zeggen niks. Waarschijnlijk is t of een blok met problemen, of een standaard smog 454. Voor 1200 euro koop je normaal gezien geen (betrouwbaar) blok dat daadwerkelijk 450pk levert. Goed opletten dus.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

sjak_brak wrote:Dat, en deze generatie camaro is niet ontworpen om een 454 in te passen, dus kan ook nog andere problemen/meer werk geven.

Advertentie-pks zeggen niks. Waarschijnlijk is t of een blok met problemen, of een standaard smog 454. Voor 1200 euro koop je normaal gezien geen (betrouwbaar) blok dat daadwerkelijk 450pk levert. Goed opletten dus.
Klopt als een bus, zal er goed op letten en waakzaam zijn.
Post Reply