1989 Chevrolet Camaro RS
1989 Chevrolet Camaro RS
Vandaag is de Camaro naar een werkplaats toe gebracht, hij loopt niet en staat geschorst. We hebben daar geprobeert om hem weer aan de gang te krijgen, maar dit is ons helaas nog niet gelukt. Er is iets mis met de ontsteking, deze schiet op de een of andere manier telkens omhoog, en misschien is er ook iets met een klep aan de hand. Volgend weekend gaan we verder, dan komen er ook foto's.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Hier alvast twee foto's van voordat hij opgehaald was:
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
De ontsteking is vervangen en werkt weer naar behoren, nu nog kijken wat er verder mis is, waarschijnlijk een klep die stuk is.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Beetje bij beetje dan is hij zomaar eens voor mekaar.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Ga je er nog een andere motor in zetten?
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Hmh, er zijn waarschijnlijk meerdere kleppen kapot en de koppen zouden dan eigenlijk gereviseerd moeten worden, wat waarschijnlijk erg duur gaat worden. Nou kan ik aan een mooie V8 compleet met alles komen voor 1200 euro die 450PK op de achterwielen los zou laten.. hmmh.. weet ook niet hoeveel ik precies kwijt zou zijn voor het reviseren maar ja.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
1200 voor een compleet blok met 450pk lijkt me aan de goedkope kant, geen addertje?
Voor het reviseren van de koppen van m'n sbc350 was ik 300 kwijt totaal. Dan is alleen het gebruikelijke vervangen, spulletje gevlakt, afgeperst en gespoten.
Voor het reviseren van de koppen van m'n sbc350 was ik 300 kwijt totaal. Dan is alleen het gebruikelijke vervangen, spulletje gevlakt, afgeperst en gespoten.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Dank je, had je reactie nog niet gezien eer ik al een ander topic er over begonnen was. Maar 300, dat is zeker te doen, als het inderdaad niet veel meer kost dan zou ik dat zeker eerst willen doen voordat ik er een V8 in ga leggen. Kan ik er misschien binnenkort nog mee rijden namelijk! En dan spaar ik ondertussen gewoon verder voor die V8, kan eventueel voor me aan de kant gezet worden had ik gehoord, gaat via een maat van me. Het betreft hier wel een 7.5L met carburateur uiteraard.. een goedkope lompe kracht!Remi wrote:1200 voor een compleet blok met 450pk lijkt me aan de goedkope kant, geen addertje?
Voor het reviseren van de koppen van m'n sbc350 was ik 300 kwijt totaal. Dan is alleen het gebruikelijke vervangen, spulletje gevlakt, afgeperst en gespoten.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Ben er vandaag trouwens nog geweest, maar heb er niks meer aan gedaan, wel nog wat foto's gemaakt zal er eens eentje hier erbij zetten:
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Dus een blok met 500pk plus op de motor..Renier wrote:een mooie V8 compleet met alles komen voor 1200 euro die 450PK op de achterwielen los zou laten
Bijna alle amerikaanse V8en zijn naar verhouding goedkope krachten.Renier wrote:Het betreft hier wel een 7.5L met carburateur uiteraard.. een goedkope lompe kracht!
Vergelijk een 400pk USA V8 maar eens met 400pk motoren van Europese of Japanse merken.
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Renier, als ik jou was lekker dit blok voor een paar honderd laten maken en eerst rijden. Dan eerst een GOED plan maken met een reeel kostenplaatje. (450pk voor 1200....tuurlijk? sowieso gaat je bak niet passen als je van V6 naar V8 gaat, uitlaatsysteem enz enz). Als je dat hebt gedaan vemenigvuldig je het bedrag x2......standaard verhaal als je aan een project begint. Als je m rijdend hebt lekker op je gemak spullen verzamelen en dan in 1 keer alles erop maken xodat je "downtime" kort blijft. Niks vervelender dan een auto waar je niet mee kan rijden.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Precies!Martin71RS wrote:Renier, als ik jou was lekker dit blok voor een paar honderd laten maken en eerst rijden. Dan eerst een GOED plan maken met een reeel kostenplaatje. (450pk voor 1200....tuurlijk? sowieso gaat je bak niet passen als je van V6 naar V8 gaat, uitlaatsysteem enz enz). Als je dat hebt gedaan vemenigvuldig je het bedrag x2......standaard verhaal als je aan een project begint. Als je m rijdend hebt lekker op je gemak spullen verzamelen en dan in 1 keer alles erop maken xodat je "downtime" kort blijft. Niks vervelender dan een auto waar je niet mee kan rijden.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
450pk, gemaakt door snelle edelbrok kleppendeksels en mooie herders erop.
Die zie je best vaak voorbij komen, vaak nog voor minder
Die zie je best vaak voorbij komen, vaak nog voor minder
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Dat, en deze generatie camaro is niet ontworpen om een 454 in te passen, dus kan ook nog andere problemen/meer werk geven.
Advertentie-pks zeggen niks. Waarschijnlijk is t of een blok met problemen, of een standaard smog 454. Voor 1200 euro koop je normaal gezien geen (betrouwbaar) blok dat daadwerkelijk 450pk levert. Goed opletten dus.
Advertentie-pks zeggen niks. Waarschijnlijk is t of een blok met problemen, of een standaard smog 454. Voor 1200 euro koop je normaal gezien geen (betrouwbaar) blok dat daadwerkelijk 450pk levert. Goed opletten dus.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Klopt als een bus, zal er goed op letten en waakzaam zijn.sjak_brak wrote:Dat, en deze generatie camaro is niet ontworpen om een 454 in te passen, dus kan ook nog andere problemen/meer werk geven.
Advertentie-pks zeggen niks. Waarschijnlijk is t of een blok met problemen, of een standaard smog 454. Voor 1200 euro koop je normaal gezien geen (betrouwbaar) blok dat daadwerkelijk 450pk levert. Goed opletten dus.