1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Wilf wrote:Koop dan een kever voor weinig (eentje met goede waxbehandeling en hele kokerbalken) en hang daar een subarublokje achterin. Porschekiller met pedigree :D

Ook super leuk!

Trabant mag dan wel niet echt een Porschekiller kunnen worden, maar ja.. of ja, alles kan, maar goed..
VR6 blok erin bijv, zit je toch al op zo'n +-170pk met een autotje wat 700kg of zo weegt standaard, met VR6 net wat meer. En alles wat je tuned kom je er boven uit, turbo erop en je haalt gemakkelijk 200 - 300pk uit zo'n blok als ik wat ik lees mag geloven. En voor VR6 zijn gewoon kant en klare turbo kits te koop zelfs. VR6 hoeft ook niet duur te zijn, een LS motor wel, en Trabantjes kosten ook geen zak.. evenals Trabant en Volkswagen onderdelen.. Camaro onderdelen kosten vaak vrij veel.

Tsja, het is gewoon een guilty pleasure van mij, heb ook een Trabant gehad maar was een 601 niet een 1.1 (niet echt geschikt voor zo'n swap of je moet er verschrikkelijk veel werk en geld in steken, is zelfs minstens een keer een Amerikaanse V8 in een Trabant gebouwd). Dan kan ik de Camaro gewoon houden als cruiser en later beslissen wat ik er mee ga doen nog, Trabantjes worden ook alleen maar duurder en LS blokken alleen maar goedkoper dus dat komt goed uit met de volgorde.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

Hou er wel rekening mee dat de meeste vr6jes leeg getrapt zijn..
Voor de camaro kan je ook wel een turbo setje krijgen hoor ;)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Bromgabber wrote:Hou er wel rekening mee dat de meeste vr6jes leeg getrapt zijn..
Voor de camaro kan je ook wel een turbo setje krijgen hoor ;)
Helaas, maar dan nog zijn het snelle motortjes voor een auto die origineel 30pk of iets in die geest heeft, en aan dat leeggetrapte valt toch ook nog wel iets te doen uiteindelijk?

Edit: Nieuwe Mass Airflow Sensor en Oliefilter zijn binnen overigens! Vandaag ook het remsysteem onder de loep genomen, naast de roest waren de schijfremmen en remblokken nog bijna zo goed als nieuw, gelukkig! Alles geschuurt, opnieuw ingevet, en soepeltjes laten bewegen.. dus dat is ook weer helemaal goed! Ook wat roest van leidingen afgehaald, en de rest is nog APK waardig constateerde Marko Petrovic (die zelf ook APK doet uiteraard) dus zeker een meeval dag gehad.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Funk »

Als je wat leuks wilt doen maakt het weinig uit of je nu een Camaro pakt of iets anders qua kosten.
Ik heb ook nog een Volvo 240 project, dan denk je ook goedkoop een turboblok te scoren maar voordat je 'm in je schuur hebt staan heb je allang bedacht dat je een fatsoenlijke intercooler, andere injectoren, motormanagement, alle sensoren en meters van dien, versnellingsbak, remmen, kuipstoelen etc.
Voor je zo'n kunststof Trabant fatsoenlijk hebt ben je minstens zoveel knaken kwijt als een LS en wat bolt on upgrades voor je Camaro.
In elk geval méér dan een luchtfilter.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Image

Vandaag nieuwe MAF sensor en oliefilter erop gezet, verder alleen maar aan een Hyundai Coupe gewerkt en een klein beetje aan een Buick Reatta. Gaat tot volgende week duren waarschijnlijk totdat ik weer verder kan met de Camaro, hij staat nu buiten namelijk omdat het even extra druk is bij Petrovic Motors. Het enige wat nog op het lijstje staat om hem rijklaar te maken is vriespluggen vervangen en er voor zorgen dat er geen lekkage meer bij de ATF leidingen is, wat hopelijk een stuk gemakkelijker gaat als de bak los is.
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by camaro67 »

Ik snap het effe niet, JIJ bent toch (leerling)automonteur, en de Camaro is toch je hobby waarom sleutel je zelf dan niet eraan ??
Of werk jij bij Petrovic Motors.
Gr. Joop
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Ranch73 »

camaro67 wrote:Ik snap het effe niet, JIJ bent toch (leerling)automonteur, en de Camaro is toch je hobby waarom sleutel je zelf dan niet eraan ??
Of werk jij bij Petrovic Motors.
Gr. Joop
:D Kom de naam --Petrovic Motors--- wel verdacht veel tegen in dit technische "topic" ,naja we zien/lezen het wel weer.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

camaro67 wrote:Ik snap het effe niet, JIJ bent toch (leerling)automonteur, en de Camaro is toch je hobby waarom sleutel je zelf dan niet eraan ??
Of werk jij bij Petrovic Motors.
Gr. Joop
Ik werk tijdelijk bij Petrovic Motors nadat het demontage werk bij mijn vorige werk voorlopig niet meer nodig is en ik er dus niet meer verder kon. Voornamelijk werk ik er aan mijn Camaro tot nu toe maar ik heb met Marko Petrovic afgesproken dat ik hem terug help en zodoende ga ik ook nog een hele Oldsmobile Ninety Eight uit elkaar draaien voor hem om de gunst terug te doen, al probeer ik tussendoor natuurlijk hem ook zo veel mogelijk te helpen door hem te assisteren of onderdelen te halen e.d.. Hij helpt me enorm veel en ben hier ontzettend dankbaar voor, echt een vakman en hele goeie vent, als de Camaro straks helemaal rijklaar is is het voor het grootste gedeelte dankzij hem. Zo begeleid hij mij er dus bij, ik doe uiteraard wel het meeste werk zelf.

PS: Wat betreft de toekomst heb ik ook met Maickel van Speed Factory afgesproken dat ik eventueel daar zou kunnen beginnen met een proefperiode, zodra ik klaar ben bij Petrovic Motors, wat geen weken meer zal gaan duren.
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by camaro67 »

Ohhhh dan snap ik het,
maar dan ben je geen leerling automonteur, dan ben je gewoon een beetje aan het hobby'en
want een leerling automonteur werkt bij een bedrijf om het vak te leren en gaat ook naar school voor wat kennis.

Een fijn weekend,
Groet Joop
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Corp »

Is toch geen schande? Zijn zat profis die nog wat van thuis fröbelaars kunnen leren.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by camaro67 »

Corp wrote:Is toch geen schande? Zijn zat profis die nog wat van thuis fröbelaars kunnen leren.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
waar zie jij dat ik zeg dat het een schande is ?? ;)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

camaro67 wrote:Ohhhh dan snap ik het,
maar dan ben je geen leerling automonteur, dan ben je gewoon een beetje aan het hobby'en
want een leerling automonteur werkt bij een bedrijf om het vak te leren en gaat ook naar school voor wat kennis.

Een fijn weekend,
Groet Joop
Beste Joop,

Wel zeker ben ik leerling automonteur, ik ga ervoor naar school een dag in de week en werkte vier dagen in de week. Maar bij Speed Factory zouden dat drie dagen in de week worden omdat Speed Factory op woensdag niet open is, echter gaat school hiermee akkoord.

Jij ook een fijn weekend.

PS: Corp, dat klopt helemaal, sta er soms van versteld wat zo iemand kan die eigenlijk niet eens in het vak zit.
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by camaro67 »

Ohhhh dan snapte ik het nie :mrgreen: veel sleutelplezier bij Speed Factory :thumbs:

Gr.Joop
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by peerke »

he petrovic motors. interessant bedrijfje. Heb die eigenaar wel eens gesproken toen ik met mijn zwarte ltd bij Louis verheggen stond.Hij heeft wel iets met gm v6jes niet?Ben pas geleden er nog een keer gestopt,stonden een witte olds 88,een 98 en een jaren zeventig delta 88 dacht ik?
wat zijn de plannen met die wagens?ben benieuwd.Reviseert hij ook motoren?
groeten
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

peerke wrote:he petrovic motors. interessant bedrijfje. Heb die eigenaar wel eens gesproken toen ik met mijn zwarte ltd bij Louis verheggen stond.Hij heeft wel iets met gm v6jes niet?Ben pas geleden er nog een keer gestopt,stonden een witte olds 88,een 98 en een jaren zeventig delta 88 dacht ik?
wat zijn de plannen met die wagens?ben benieuwd.Reviseert hij ook motoren?
groeten
Verheggen is er inderdaad heel erg dichtbij, ga ik wel eens vaker onderdelen halen. En inderdaad, volgens mij zijn GM V6'sjes Marko's favoriet, vooral de 3.8L denk ik en dan met name de GNX variant denk ik. Die auto's staan er nog steeds, de grijze ninety eight word door mij uit elkaar gedraaid beginnende volgende week vrijdag. Zelf reviseert hij volgens mij geen motoren.
camaro67 wrote:Ohhhh dan snapte ik het nie :mrgreen: veel sleutelplezier bij Speed Factory :thumbs:

Gr.Joop
Thanks, komt wel goed denk ik!
Post Reply