1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by watahyahknow »

kijk uit met soda en aluminium koppen , waarschijnlijk krijg je er genoeg rommel uit door de waterpomp er af te sleutelen en de waterkanalen te bewerken met een stoom cleaner / hogedrukspuit , had je mooi kunnen doen toen je de vriespluggen aan het vervangen was
werkt ook goed bij een radiateur al moet je daar een beetje rustig aan mee doen
er zit vaak een anode in de radiator die voorkomt dat aluminium koper messing en ijzer op elkaar inwerken , zelfde als bij de romp van een boot
http://www.autozone.com/autozone/access ... 522445_0_0_ , dat voorkomt een hoop rottigheid

het kan zijn dat als je de boel dichtkit je op een gegeven moment ook oliedruk gaat verliezen de olie komt omhoog langs de verdeler schacht stopt bij de kit en loopt dan omlaag langs de onderkant van je inlaatspruitstuk en de klepstoters en zo , de verdeler steekt door 1 van de oliegallerijen heen en dit kan zoveel gaan lekken dat je oliedruk naar je lagers terug loopt , misschien is het beter een dikkere o ring te nemen en even door het gat naar beneden te kijken of er misschien een braam inzit of iets anders waardoor de o ring stukgaat of niet goed afdicht , misschien zit de oring in het oliekanaal inplaats van in het pas gat erboven en moet er een shim onder de verdeler om hem met de o ring op de goede hoogte te monteren
ik weet niet hoe goed je bij die verdeler kan komen maar het lijkt me niet idioot veel werk
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Crash »

7 x spoelen ???? wil je uit je radiator kunnen drinken?
Gewoon vriespluggen eruit kosten toch geen drol en lekker met de hogedruk reiniger op warm alles doorblazen en dan komt alles eruit.
waarom ellende losweken die je ltr weer problemen kan geven omdat het niet eruit komt of zo hard is dat als het lskomt het een andere plek volledig blokkeerd,
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

watahyahknow wrote:kijk uit met soda en aluminium koppen , waarschijnlijk krijg je er genoeg rommel uit door de waterpomp er af te sleutelen en de waterkanalen te bewerken met een stoom cleaner / hogedrukspuit , had je mooi kunnen doen toen je de vriespluggen aan het vervangen was
werkt ook goed bij een radiateur al moet je daar een beetje rustig aan mee doen
er zit vaak een anode in de radiator die voorkomt dat aluminium koper messing en ijzer op elkaar inwerken , zelfde als bij de romp van een boot
http://www.autozone.com/autozone/access ... 522445_0_0_ , dat voorkomt een hoop rottigheid

het kan zijn dat als je de boel dichtkit je op een gegeven moment ook oliedruk gaat verliezen de olie komt omhoog langs de verdeler schacht stopt bij de kit en loopt dan omlaag langs de onderkant van je inlaatspruitstuk en de klepstoters en zo , de verdeler steekt door 1 van de oliegallerijen heen en dit kan zoveel gaan lekken dat je oliedruk naar je lagers terug loopt , misschien is het beter een dikkere o ring te nemen en even door het gat naar beneden te kijken of er misschien een braam inzit of iets anders waardoor de o ring stukgaat of niet goed afdicht , misschien zit de oring in het oliekanaal inplaats van in het pas gat erboven en moet er een shim onder de verdeler om hem met de o ring op de goede hoogte te monteren
ik weet niet hoe goed je bij die verdeler kan komen maar het lijkt me niet idioot veel werk
Super, wederom bedankt voor de tips! En ja het is wel enorm moeilijk om er aan te werken, ik vind het tot nu toe nog de meest vervelende plek om aan te werken aan heel de auto.
Crash wrote:7 x spoelen ???? wil je uit je radiator kunnen drinken?
Gewoon vriespluggen eruit kosten toch geen drol en lekker met de hogedruk reiniger op warm alles doorblazen en dan komt alles eruit.
waarom ellende losweken die je ltr weer problemen kan geven omdat het niet eruit komt of zo hard is dat als het lskomt het een andere plek volledig blokkeerd,
Dat is ook weer waar, maar ik sta niet op het punt om nog eens de vriespluggen te gaan vervangen.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Crash »

En hoest met de camaro rijd ie goed?
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Touchwood »

Heeft tijden te koop gestaan met een tik in de motor.
Post Reply