Page 11 of 16
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Sun Aug 27, 2017 9:04 am
by Wilf
Wordt de retard dan getriggerd door het extra geluid van de gear drive?
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Sun Aug 27, 2017 9:15 am
by Corp
Ja. De knock sensor is een piezo electrisch kristal. Afgestemd als stemvork op een frequentiebereik en helaas is de gear drive toerental afhankelijk en daarom ook varierend in frequentie. Een potentieel groot probleem.
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Sun Aug 27, 2017 6:01 pm
by Crash
Nogmaals de specs gelezen maar een Holley Sniper heeft geen klopsensor beetje rare plek een klop sensor in je carburateur?
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Sun Aug 27, 2017 6:26 pm
by Corp
Holley Sniper EFI, sniper is een serie.. geen carburateur (sniper = china gemaakt holley spul, eerder was dat SLP, symbol luxury performance en andere merken als OBX etc... holley verkoopt dat spul nu, van dat chinesium sheet metal spul en dergelijke)
Dit bedoel je toch (lijkt ernstig op dat andere chinesium FI tech)
staat erbij
Integrated ignition timing control & coil driver
zal wel optioneel zijn, dus als je dat niet gebruikt dan kun je er wel een gear drive op gooien. Als er timing control opzit, zou ik dat zeker gebruiken. Denk wel dat je een dure cam synch/dual synch verdeler nodig bent of een crank trigger (en een ign box)
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Sat Sep 02, 2017 1:35 pm
by Chevy Marvin
Ben benieuwd naar je bevindingen over de Sniper.
Ik ga deze winter een fitech op de Chevelle bouwen
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Sun Sep 03, 2017 11:43 am
by Crash
Ok Fitech is ook heel goed en hoor ik ook veel goede verhalen, heb wel de in-tank benzine pomp van fitech genomen
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Sun Sep 10, 2017 9:29 pm
by Chevy Marvin
Ik heb een tanks.inc met Walbro pump genomen.
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Mon Feb 19, 2018 12:30 pm
by Crash
Zo ff update-tje ben nu geleidelijk aan begonnen flink lijst met spulletje s verzameld
Benzinetank -Holley Sniper - Hyper fuel in-tank retrofit pump
GearDrive - March serpentine belt kit - Milidon deep oil pan
8 ¼ axle suregrip - rebuild 904 with reverse shiftkit - torque convertor 3000 stall- All new wiring harnasses - new front seat - black powdercoated wheels and new tyres - Full QA1 suspension kit – KB pistons - fresh bored and rebuid 318- new steering wheel- Allu radiator- fiberglass hood with 4" cowl
Van het weekend aan de slag gegaan blok afgestoft en een duidelijk kleurtje gegeven, dit keer gaar ook de waterpomp en intake in diezelfde kleur.
De EFI is zwart dus zullen wat andere aanbouwdelen zwart worden.
Motorruimte alle kabels leidingen eruit
Nieuwe bekleedde voorbank opgehaald
Dashboard eruit en alweer de nieuwe bekabeling erin gelegd is het maar weer gedaan.
Nieuwe nokkenas lagerschaaltjes getrokken maar ik kijk blijkbaar scheel zit er voor een kwart naast met de olietoevoer, dat gaat dus niet goedkomen.
En bij het eruit halen eentje toch nog beschadigd dus ff snel nieuw setje bestel uit de us.
tbc
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Tue Feb 20, 2018 9:00 am
by Crash
Zo in afwachting van m'n lagerschaaltje maar ff begonnen met de benzinetank en de FiTech retrofit high pressure fuel pump the installeren.
Dat is wel ff karweitje alles rustig aan beetje uitvogelen en meten toch 3 uurtjes zoet mee geweest.
Maar is een heel mooi compleet setje en goed spul om mee te werken, als men nog is een boor en zaag patroon bij hadden gevoegd was het helemaal makkelijk.
Dan moeten we nog even de vent gaatjes dichtlassen en een nieuwe benzine meter erin en de tank ff coaten om roesten te voorkomen.
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Tue Feb 20, 2018 1:22 pm
by rednas
Lekker bezig weer! leuk om te zien dat er weer wat gebeurd
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Mon Mar 19, 2018 9:27 am
by Crash
Zo nokkenas lagers weer getrokken blijft altijd gepiel eerste keer zat ik ernaast dus moest eerst weer nieuw setje bestellen.
Nieuwe krukas lagerschaaltjes erin en de krukas zit er weer in.
Nieuwe KB zuigers gemonteerd op de nieuwe Eagle forged I-beam rods met ARP bolts. wat een pleuris werk die kut veertjes erin friemelen bij die zuigerpin.
Vanmiddag ff halve dag vrij genomen van m'n werk en ff verder knutselen altijd leuk werk blokje in elkaar zetten.
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Tue Mar 20, 2018 9:02 am
by Crash
Zo weer ff opgeschoten helaas ook tegenslagje gehad.
Alle zuigerringen opgemeten en bijgevijld volgens specificaties, helaas met het monteren van m'n zuigerringen lette ik ff niet op en had ik de 2e zuiger ring omgekeerd erop zitten.
Met het loshalen iets te ruw geweest knakte die doormidden
Dus verder zonder 1 zuiger Oliepomp gemonteerd met milidon pickup ivm grote olie pan
En toen rustig verder gegaan met de geardrive
Helaas zuigerveer niet los te bestellen dus hele set zuigerveren moeten bestellen a 70 dollar voor een 5 dollar onderdeeltje, hopelijk eind v/d week alweer binnen.
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Tue Mar 20, 2018 10:29 am
by Corp
Let je ook op met klokken van de zuigerveren? Compressieveren zo klokken dat ze 45gr links en rechsom staan aan de NIET thrust kant en dan de schraapveren aan de andere kant.
Is dat een milodon gear drive? Gebruik ik ook veel.
De vernier verstelling is heel handig als je weet hoe t werkt. Ik markeer ze voor de 0 stand na uitklokken. Absoluut een must met die dingen.. en wire lock of loctite erop
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Tue Mar 20, 2018 11:45 am
by Crash
Zuigerveren klopt helemaal volgens het boekje gedaan
Ja is van Milidon en bedankt vor de tip zal ze ff markeren en had niet gedacht aan de locktite, gaan we wel ff doen.
Re: Dodge Charger 1972
Posted: Fri Mar 23, 2018 9:22 am
by Crash
Zo Maandag besteld, Woensdag op voorraad bij Summit nu alweer hier in nederland. Zodirect ff ophalen bij DHL,