1987 caprice

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: 1987 caprice

Post by oldsv8diesel »

ik kan een edelbrock carb kopen met een bij behorend spruitstuk en een hei ontsteking, ook al van een 305 af, kan ik dat zo plug en play werkend maken? zodat ik van mn electronishe rochester carb afben?
Maan
Posts: 66
Joined: Fri Oct 24, 2008 1:59 am

Re: 1987 caprice

Post by Maan »

Hier filmpje in actie kort nadat het zooitje gemonteerd was. ;-)

Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Re: 1987 caprice

Post by Taximan »

Leuk een lage Caprice, die heb ik ook een poos gehad.

Image
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: 1987 caprice

Post by oldsv8diesel »

nice! ook airride?

ondertussen nog wat dingen gedaan, nieuwe remtrommels en remschoenen erop gezet, 1 trommel was gescheurd..
en helemaal schoongemaakt van binnen en buiten en onder en boven, leuk werk.

scharnierpennen van de voordeuren vervangen, dus die gaan ook weer lekker open en dicht, ik zal weer wat fototjes gaan plaatsen eerdaags
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: 1987 caprice

Post by oldsv8diesel »

zo toch weer even een update! veel te lang geleden.....

inmiddels heb ik de airride eraf gehaald, ik kon niet wennen aan het gedoe, en de ietwat rare veerweg. dus de orginele veren zitten er weer terug onder.
verder nog heel veel kleine dingen gedaan uiteraard:
-alle raamrubbers vervangen.
-alle raamsnorren vervangen.
-alle deur rubbers vervangen.
-meteen alle sloten en raam mechanismes gesmeerd nu toch alles openlag.
de reden dat ik meteen alles gedaan heb is omdat ik wat delen heb laten spuiten, en meteen de binnenkant van het ra en rv portier heb opgeknapt.
nu is alles weer roestvrij en netjes, nog een klein stukje afbouw werk en van binnen schoonmaken en dan is hij er weer klaar voor!

hopelijk ben ik nu ook van dat windgeruis af

deze maand weer ff apk keuren, en dan ga ik toch maar die computer afgeregelde chagerijnige carburateur eraf trekken en mn edelbrock met andere ontsteking erop zetten, daar zal hij wel van opknappen denk ik, hij start nu moeilijk omdat de choke raar werkt en stationair loopt hij te bokken en het co is 0,22% zonder katalysator(jaja k6 op kenteken)

hmmm foto's lukt ff niet nu, komt goed

edit foto

Image

Image

Image

Image

Image

auto is meteen gepolijst, ziet er weer goed uit

Image
Post Reply