"Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Posted: Fri Jan 03, 2014 7:40 pm
misschien niet verstandig, maar wel supergaaf. We hebben er een tweede Suburban bijgekocht.
Kwam een kansje voorbij toen ik getipt werd over deze auto door maatje van me.
oudejaarsdag opgehaald en we zijn er superblij mee.
Plan is om hier lekker komend jaar "BELASTINGVRIJ" mee door te scheuren....Sylvester onze andere Burb ff te schorsen...en als de rechtzaak tegen de staat afgerond is kijken we wel wat we verder doen met de twee Burbpies!
geweldig neusje
samen ff bij oma bakkie doen, hahaha...supercool en veel bekijks onderweg
Specs voor de liefhebbers:
Super Custom 2500 uitvoering (mid-range afwerking toendertijd)
redelijk nieuw small blockie (2 jaar oud) 350
Edelbrock SDT dempers
IMPCO 300A mixer op de Quadrajet (dus nu nog dual-fuel)
2 gastanken aan de zijkanten eronder achter de sidebars
TH350 (lijkt mij een wat lichte bak voor een 2500, maar zat er af fabriek onder)
NP203 (yes, All Wheel Drive All The Time - some like it, some hate it)
banden: General Grabbers AT2 315/75/R16....bijna 35" dus
alu velgies, geen idee nog wat voor merk of soort
volgens mij is die zo'n 6" gelift
tot nu toe al aangepakt:
- lampies dashboard gerepareerd en meteen door witte leds vervangen
- wat vacuum aansluitingen goed aangesloten en sommige netjes afgedopt (er was gewoon een ported vacuum aansluiting onafgedopt, zal wel lekker arm gelopen hebben)
- alarm ff afgekoppeld, centrale portiervergendeling klikt wel (relais), maar sluit de deuren niet, zoek ik later wel uit
- stationaire afgesteld, gierde als een gek...denk gewoon vacuum lek
actielijstje korte termijn:
- motorolie en filter vervangen
- ATF en filter van de TH350 vervangen
- olie niveau van tussenbak controleren
- olie niveau van assen controleren
- alle smeerpunten nalopen, sommige zien er verdomd droog uit
- choke checken....zit een soort hot-air-choke op...maar hij is niet officieel aangeloten
bougies controleren en TDC opzoeken...zit namelijk een nieuwe timing tab op en die geeft nu met vacuum afgedopt 30BTDC bij idle en met vacuum vervroeger erbij 45BTDC...lijkt me niet echt realistisch...En ik zie wel verf resten, maar de nieuwe mark is verdwenen zo lijkt het...
Kwam een kansje voorbij toen ik getipt werd over deze auto door maatje van me.
oudejaarsdag opgehaald en we zijn er superblij mee.
Plan is om hier lekker komend jaar "BELASTINGVRIJ" mee door te scheuren....Sylvester onze andere Burb ff te schorsen...en als de rechtzaak tegen de staat afgerond is kijken we wel wat we verder doen met de twee Burbpies!
geweldig neusje
samen ff bij oma bakkie doen, hahaha...supercool en veel bekijks onderweg
Specs voor de liefhebbers:
Super Custom 2500 uitvoering (mid-range afwerking toendertijd)
redelijk nieuw small blockie (2 jaar oud) 350
Edelbrock SDT dempers
IMPCO 300A mixer op de Quadrajet (dus nu nog dual-fuel)
2 gastanken aan de zijkanten eronder achter de sidebars
TH350 (lijkt mij een wat lichte bak voor een 2500, maar zat er af fabriek onder)
NP203 (yes, All Wheel Drive All The Time - some like it, some hate it)
banden: General Grabbers AT2 315/75/R16....bijna 35" dus
alu velgies, geen idee nog wat voor merk of soort
volgens mij is die zo'n 6" gelift
tot nu toe al aangepakt:
- lampies dashboard gerepareerd en meteen door witte leds vervangen
- wat vacuum aansluitingen goed aangesloten en sommige netjes afgedopt (er was gewoon een ported vacuum aansluiting onafgedopt, zal wel lekker arm gelopen hebben)
- alarm ff afgekoppeld, centrale portiervergendeling klikt wel (relais), maar sluit de deuren niet, zoek ik later wel uit
- stationaire afgesteld, gierde als een gek...denk gewoon vacuum lek
actielijstje korte termijn:
- motorolie en filter vervangen
- ATF en filter van de TH350 vervangen
- olie niveau van tussenbak controleren
- olie niveau van assen controleren
- alle smeerpunten nalopen, sommige zien er verdomd droog uit
- choke checken....zit een soort hot-air-choke op...maar hij is niet officieel aangeloten
bougies controleren en TDC opzoeken...zit namelijk een nieuwe timing tab op en die geeft nu met vacuum afgedopt 30BTDC bij idle en met vacuum vervroeger erbij 45BTDC...lijkt me niet echt realistisch...En ik zie wel verf resten, maar de nieuwe mark is verdwenen zo lijkt het...