"Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by kikkegek »

desmond wrote:Ik volg want ben heel erg benieuwd hoe je die fans gaat instaleren enzo aansluiten met temperatuur sensor
Wil dat ook keer op me camino.. :D
ik had eerst een simpele temperatuurschakelaar, maar later een fancontroller gekocht:

deze:
http://www.summitracing.com/parts/flx-31165

Image

je kan ook op zoek gaan naar een temperatuurschakelaar met twee aansluitingen. MAar vond die redelijk duur. Die schakelen dan bij twee opeenvolgende temperaturen een contact door, waarmee je een relais kan inschakelen en dus je fans.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by kikkegek »

ik ga mijn huidige projectoren ombouwen naar ons nieuwe Monster in de ronde 7" koplampen.

Ga Porsche Panamera Shrouds gebruiken met een 100mm amber led angel eye erachter.

hieronder filmpje tot nu toe

ratsub
Posts: 184
Joined: Sun Jan 29, 2012 6:13 pm

Re: 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by ratsub »

hij is van 28-2-1974....dus zou onder de nieuwe regeling per 28-2-1974 belasting moeten gaan betalen, maar ja, dan issie net 40 jaar oud geworden...HELL YEAH![/quote]


Ha, mijn Stepside is van precies dezelfde datum :)

Zijn ze samen op dezelfde dag jarig geweest.
Grappig, wilde ik je even laten weten.....


Groet
Mark
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by kikkegek »

tunnel testje gedaan...CHECK...kickdown werkt, woehahahaha

Chris98
Posts: 95
Joined: Mon Oct 29, 2012 4:49 pm

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by Chris98 »

Klinkt goed. 8)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by kikkegek »

eindelijk de dubbele koelvin in kunnen bouwen!

Image

heb geen waterdichte stekkers kunnen vinden, dus maar gewoon met gewone schuifstekkers gemonteerd. Als het goed blijft werken, kit ik het wel keertje gewoon dicht.

Image

Image

de twee fans worden van 60-100% aangestuurd door een Flex-a-lite #31165 variabele fan controller
http://www.summitracing.com/parts/flx-31165

heb weer ff me temperatuur-radiator-dop (mooie voor scrabble) gemonteerd, omdat ik in het dashboard alleen een meter met streepjes heb en geen temperatuur kan aflezen.

Image

tijdens proefritje ff mooie plaatje geschoten, toch wel erg blij met ons Monster

Image

Image

vandaag komt de butyl-seal binnen voor me koplampies. Kan ik die vanavond dichtmaken en ook monteren
http://www.retrofitlab.com/butyl-rubber-sealing.html
Image
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by muddy bandit »

kikkegek wrote: heb geen waterdichte stekkers kunnen vinden, dus maar gewoon met gewone schuifstekkers gemonteerd. Als het goed blijft werken, kit ik het wel keertje gewoon dicht.
Stekkerverbindingen kun gewoon even in de zuurvrije vaseline drukken, als je daarna met een fohn of verfstripper de vaseline iets laat smelten is het ook waterdicht.
Bijkomend voordeel is dat de kabeleindjes hiermee ook gelijk dicht gaan zitten, die rotten dus ook niet meer.
;)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by Wilf »

Je weet toch wel waar je waterdichte stekerverbindingen kan vinden? :D
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by kikkegek »

Gasten. De stekker moet in de elektromotor. Omdat merk type en auto niet bekend zijn is de stekker onvindbaar. Eerder in dit topic heb ik de aansluiting al eens gepost. Zoek dus losse passende stekker.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by Wilf »

Meh! My bad. Ik dacht te zien op je foto dat het je nu ging om de vervolgaansluiting buiten de fan. Excuses.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by kikkegek »

koplampies af...en ingebouwd vandaag. moet alleen de oranje Angel Eyes nog aansluiten

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

The output op een muur rechts
Image

en links
Image

en nog een temperatuurmetertje ingebouwd dat ik nog had liggen. Met ledje ernaast dat groen oplicht als me fans aanspringen. Ik moet de fancontroller nog goed afstellen, dat kan hier mooi mee.

Image
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by Ranch73 »

Mooi,koplampen op hoogte tegenligger afgesteld ? :P
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by kikkegek »

Ja op ooghoogte hahahaha
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by kikkegek »

heb weer wat updates:

HRC lekte. heb ik vervangen en meteen ff de booster opgeknapt.

Image
Image

binnenkant booster wel f gecontroleerd. Gelukkig nog geen schade van de RV en droog van binnen.

Image

angel eyes van de koplampen aangesloten op de parking lights

Image

Image

2 oude radio's op MP verkocht en heeeeel goede deal kunnen maken voor deze Kenwood dubbeldin. erg blij mee. Komt ook achteruitrij camera op. Wel zo handig.

Image

schokbrekers schoongemaakt. waren zwart en was benieuwd naar het merk dat ze voor de liftkit hadden gebruikt. hij rijdt namelijk echt super stug...je moet nog net geen niergordel dragen. Dus misschien ga ik de schokbrekers een keertje upgraden voor een paar Rancho RS9000XL instelbare shocks...iemand ervaring mee?
Image

tellertjes op het dashboard gemonteerd: vacuum, toerenteller (met custom 6k monster display: toerenteller op 6 cilinder gezet en de orignele 8k schaal aangepast naar 6k) en Voltmeter

Image
Image

centrale portiervergendeling deed niks. Dus het hele alarm maar uitgebouwd. wat een draden

Image

uitgezocht en opnieuw gelabeld...en voila, alles werkt weer...handig met 2 meiden en 2 grote honden dat alle deuren KLIK in één keer dicht gaan...

Image

zo maar fotootje met me meiden bij Monster na het wandelen

Image

now its a real Monster, hahaha. Had Monster stickers opgevraagd bij Monster Energy in Amerika. Kreeg 6 weken later groot stickervel toegestuurd. tof he!

Image

had dashboard open voor het alarm. Meteen weer ff de ontwasemingsaansluiting dichtgemaakt met ducttape. GM heeft daar 1-2cm ruimte tussen galeten, waardoor je eerder je dashboard, dan je ramen ontwasemt....kanslose ontwerpfout.

Image
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500

Post by kikkegek »

videootje van de koplampen met angel eyes aan

Post Reply