Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAAR!!

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by Ronald50 »

Hoi luitjes,

Ik ben weer terug van vakantie, heb weinig tijd, zal meer verslag doen in de loop van volgende week. Morgen gaat de Edsel naar de RDW in Almelo, 13.00 uur zijn we aan de beurt. Ik heb dat in de vakantie in de States geregeld.
Heb haar gisteren nog even flink vertroeteld en gepoetst, alles doet het, technisch goed, ze loopt prima, start direct en rijdt goed. Hopelijk een go!

Nog wat foto's:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

We zijn er klaar voor, morgen meer nieuws!!
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by muddy bandit »

Vermeld even heel duidelijk dat je amerikaanse kentekenplaten wilt voeren, dat wordt in Almelo nog wel eens vergeten. ;)
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by 68 Cougar »

:thumbsup: Succes morgen! 8)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by Ronald50 »

muddy bandit wrote:Vermeld even heel duidelijk dat je amerikaanse kentekenplaten wilt voeren, dat wordt in Almelo nog wel eens vergeten. ;)
Had ik idd al eens gelezen ergens maar dan meer als algemene opmerking richting RDW :)
68 Cougar wrote::thumbsup: Succes morgen! 8)
Dank U! :)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by Ronald50 »

Met vlag en wimpel geslaagd, inclusief 18.2 vermelding van speciale kentekenplaten!

Mooi!!!!! :) :)

Nu gaan werken ;)
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by Martin71RS »

leuk man! weer een coole wagen op de Nederlandse wegen 8)
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by Touchwood »

Gefeliciteerd. Prachtige auto. Leuk ook die vagina in de grille. ;-)
Ritsie
Posts: 12
Joined: Sat Apr 26, 2014 5:43 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by Ritsie »

TOP!!! :thumbs:
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by Ranch73 »

8) congratz !
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by takel »

Gefeliciteerd :)
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by Detroitsteel »

Congrats...
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by 68 Cougar »

Super! Gefeliciteerd! 8)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by Ronald50 »

Dank allemaal!

Het ging eigenlijk redelijk relaxt allemaal. We waren erg vroeg, de afspraak was 13.00 uur en we waren er al om net na 12. De auto liep prima op de heenweg en eigelijk geen klap verkeerd. Veel bekijks, en af en toe een opgeheven duim. Leuk!
Dus na 2 bakjes koffie waren we om net na 1 aan de beurt. Ik was best wel wat gespannen en zei dat tegen de keurmeester. Moet je niet doe zegt ie, gaat allemaal lekker rustig. En inderdaad, het ging allemaal lekker relaxt. Eerst het ID onderzoek met inslag van nummer op de rechtse chassisbalk. Dat ging niet helemaal lekker zodat ik nu waarschijnlijk een unieke auto heb met een begininslag met 2x het woordje rdw met daarnaast de wel gelukte inslag :D

Na dat onderzoek de technische keuring. Ook hier rustig, van achter naar voor. Geen discussie over de nummerplaat, deze auto heeft zo weinig ruimte dat 18.2 geen probleem is. De keurmeester legt dat netjes uit hoe die regel werkt, en wij vinden het prima. Al verder keurend krijgen we een compliment dat het geheel er netjes uitziet. Voor worden de kogels nog even getest en ook hier uitleg waarom dat zo moet. Er zit wel iets speling op maar dat mag. Daarna een koplamptest (waarbij ik prompt de grootlichtschakelaar op de vloer kapot trap.....), een remtest die prima is en dan het verlossende woordje; gefeliciteerd. YES!! Ze is er door. Gelukkig, want we zijn lang genoeg bezig geweest en het heeft genoeg geld en werk gekost.

Rond 3 weer naar huis gereden en ook nu vrijwel probleemloos. Wel wat onregelmatig bij stationair, verdenk daarbij de chokeklep. Moeten we nog even naar kijken. Na thuiskomst geen last meer van. Snel de auto naar de stalling en naar mijn werk gereden, want dat moest ook nog ;)

Nog wat picturen:

Wachten:

Image

Met de pootjes omhoog:

Image

Inslaan van nummer:

Image

We hadden zelf het wiel alvast gedemonteerd.
En de inslag. Waar de duim van de keurmeester zit daar staat de dubbele rdw inslag (die er niet hoort):

Image

Komende dagen en weken volgt er nog wel wat werk, zo moet er nog een spanningsregelaar in, maar ook nog een radio. Ik heb er een uit de States meegenomen bij een gast die in Los Angeles (Long Beach) woont. Het is een radio/mp3 player met afstandsbediening (rechts op de foto):

Image

Meer nieuws volgt! Bedankt allemaal voor het volgen en meeleven, en nu maar ritten gaan plannen.

Laters! :)
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by Supervaags »

Toevallig, op exact dezelfde plek stond ik afgelopen vrijdag :)

Mooie car, gefeliciteerd :thumbs:
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA

Post by Ronald50 »

Dank!! :)

Jij ook geslaagd? ;)
Post Reply