Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAAR!!
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
Ja, maar mijn keuring (lpg uitbouw) was dan ook wat minder spannend
Voor zover ik kan oordelen, prima mensen daar
Voor zover ik kan oordelen, prima mensen daar
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
Mooi hoor heb dit topic met plezier zitten volgenden en toppie dat alles klaar is.
Kan je lekker beginnen met touren dit seizoen. Mag je er veel plezier van hebben
Kan je lekker beginnen met touren dit seizoen. Mag je er veel plezier van hebben
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
Bedankt! Zit nu te wachten op het kenteken. Heb vanmiddag met zowel belastingdienst als RDW gebeld, de goedkeuring belasting is gegeven, dus met een aantal (werk)dagen zou ik het kenteken binnen moeten hebben.
De curbfeelers er net aangezet:
Leuke speeltjes
En zoonlief is bezig met de kentekenplaathouders. Aangezien er Amerikaans formaat op komt moeten die iets aangepast worden.
Wordt vervolgd!
De curbfeelers er net aangezet:
Leuke speeltjes
En zoonlief is bezig met de kentekenplaathouders. Aangezien er Amerikaans formaat op komt moeten die iets aangepast worden.
Wordt vervolgd!
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
En we gaan natuurlijk gewoon door. Er moesten nog nieuwe deursloten in, vandaag in ieder geval eentje vervangen. Dat is allemaal redelijk toegankelijk, na losmaken van de deurbeplating kon ik er net met de arm in om de binnenste schroef van de deurklink los te maken. De andere schroef is gewoon van buitenaf toegankelijk.
Het spul losgedraaid. De raam en deurhendels zijn lastig te verwijderen, mijn tang paste niet dus laten zitten. Ging ook goed, genoeg ruimte om de deurplaat aan de kant te houden en net in de deur te kunnen (liggend op de grond ):
Even een foto van hoe het zat:
Schroefje los draaien en oude slot er uit, nieuwe er in:
De deur zonder deurhendel:
Nieuwe slot, even checken of de plaat binnenin goed zit:
De deur open met het nieuwe slot:
En op slot gedraaid, werkt weer prima:
De auto even stationair warm laten draaien om te checken of de hot-air choke werkt. Na ongeveer 15 minuten staat de klep bijna open:
Tot volle tevredenheid dus. Heb ook nog 2 filmpjes gemaakt, de eerste van het starten met de toerenteller weer aangesloten. Nu zie ik ook dat de motor veel mooier loopt als voor alle werkzaamheden, ze draait veel meer toeren:
Het laadlampje blijft wat branden, net voor de keuring hebben we de spanningsregelaar iets bij laten stellen omdat die veel te veel laadspanning gaf. Nu is het echter net te weinig, zo gauw ik een kentekenplaat er op heb zitten laat ik die deze week weer even wat op stellen.
En eentje van gewoon het draaien van de motor, die is nog wat koud getuige de pluimpjes uit de uitlaatpijpen:
Het spul losgedraaid. De raam en deurhendels zijn lastig te verwijderen, mijn tang paste niet dus laten zitten. Ging ook goed, genoeg ruimte om de deurplaat aan de kant te houden en net in de deur te kunnen (liggend op de grond ):
Even een foto van hoe het zat:
Schroefje los draaien en oude slot er uit, nieuwe er in:
De deur zonder deurhendel:
Nieuwe slot, even checken of de plaat binnenin goed zit:
De deur open met het nieuwe slot:
En op slot gedraaid, werkt weer prima:
De auto even stationair warm laten draaien om te checken of de hot-air choke werkt. Na ongeveer 15 minuten staat de klep bijna open:
Tot volle tevredenheid dus. Heb ook nog 2 filmpjes gemaakt, de eerste van het starten met de toerenteller weer aangesloten. Nu zie ik ook dat de motor veel mooier loopt als voor alle werkzaamheden, ze draait veel meer toeren:
Het laadlampje blijft wat branden, net voor de keuring hebben we de spanningsregelaar iets bij laten stellen omdat die veel te veel laadspanning gaf. Nu is het echter net te weinig, zo gauw ik een kentekenplaat er op heb zitten laat ik die deze week weer even wat op stellen.
En eentje van gewoon het draaien van de motor, die is nog wat koud getuige de pluimpjes uit de uitlaatpijpen:
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
En kenteken binnen vandaag!!!
Nu nog de platen, maandag direct maar doen!
Nu nog de platen, maandag direct maar doen!
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
Lekker kun je volgende week kilometers maken
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
Yep! Eerst kentekenplaten.... kan ze online wel vinden maar peperduur. Misschien morgen maar even naar van Silfhout in Doetinchem?
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
Die zitten ook in winterswijk op de europalaan toch?
-
- Posts: 1163
- Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
Deurhendels ff laten verchromen lijkt het weer top:)
-
- Posts: 439
- Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
Veel plezierige km
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
Gaat lukken!
Binnen:
Loon naar werken
Binnen:
Loon naar werken
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
Gaan met die bolide
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
Al gedaan! Mijn pa was jarig, die eventjes met een bezoek vereerd. Daarna eten en vanavond nog gepoetst.
Na het eten nog wat foto's gemaakt, zag later pas dat we vergeten waren het beschermfolie van de houder eraf te halen. Noot: de plaat hangt onderin, dat wordt nog aangepast. De houder achter komt uit de States en door mij meegenomen uit Hackberry:
Na een tijdje lopen wil ze nog wel eens lichtjes hikken bij het optrekken. Het zou een "probleempje" met de acceleratiepomp kunnen zijn die te snel is, maar ik heb het idee dat ze iets te rijk afgesteld staat. Volgende week gaat ze dan ook even aan de kast om te kijken of dat iets minder kan.
Vanavond blijft ze even thuis:
Auto ervoor, op slot, staat mooi zo. Morgen even de regelaar iets bij laten stellen en dan weer naar de stalling Komend weekeinde een verjaardag opsieren met nog een Amerikaan hier in de plaats. Zal daar wel wat foto's van plaatsen.
Na het eten nog wat foto's gemaakt, zag later pas dat we vergeten waren het beschermfolie van de houder eraf te halen. Noot: de plaat hangt onderin, dat wordt nog aangepast. De houder achter komt uit de States en door mij meegenomen uit Hackberry:
Na een tijdje lopen wil ze nog wel eens lichtjes hikken bij het optrekken. Het zou een "probleempje" met de acceleratiepomp kunnen zijn die te snel is, maar ik heb het idee dat ze iets te rijk afgesteld staat. Volgende week gaat ze dan ook even aan de kast om te kijken of dat iets minder kan.
Vanavond blijft ze even thuis:
Auto ervoor, op slot, staat mooi zo. Morgen even de regelaar iets bij laten stellen en dan weer naar de stalling Komend weekeinde een verjaardag opsieren met nog een Amerikaan hier in de plaats. Zal daar wel wat foto's van plaatsen.
Re: Edsel Ranger 1959 4d sedan, van aankoop tot keuring KLAA
En nu zeker kramp in je kaken van het glimlachen