PT Hot Rod

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Hotrod1932
Posts: 41
Joined: Tue Mar 27, 2012 9:07 pm

PT Hot Rod

Post by Hotrod1932 »

Hierbij wat foto's van mijn PT Hot rod Project.

Na een paar jaar een echte hot rod te hebben gereden wilde ik eens gaan uitkijken naar een 4 persoon hot rod maar kon op dat moment geen geschikte vinden en heb toen mijn "32 ford pick up geruild tegen en "32 roadster en had ik dus nog geen 4 persoons hot rod :-(

Toen heb ik maar besloten om van mijn PT en modernere hot rod te gaan maken
Hieronder kun je zien hoe het gaat met het project.

Image
De orginele PT

Image
Eerst voor en achter die lelijk bumper punten er maar eens afgesloopt !!
Heb in eerste instantie gekeken naar twee nieuwe bumpers van PTeazer maar deze zijn in Europa niet te vinden of tegen prijzen waar je van achterover van valt. Om je een idee te geven, voor bumper +/-2000 euro achter bumper +/- 500,00. Daarom ben ik zelf maar aan de slag gegaan.

Image
Op de sloop een originele PT cruiser grill gehaald en deze passend gemaakt in het open stuk.
En ja hier gaan heeeel wat uren inzitten voor het een beetje passend is. De gril moet in de hoogte aangepast worden, In de breedte op twee plaatsen ingekocht worden anders komende de spijlen niet uit.

Ondertussen alle ramen laten blinderen en er "18 nieuwe sportvelgen er opletten leggen....

Image
Ondertussen ook maar alles wat er niet op hoort er afgehaald. richting aanwijzers voorschermen, Embleem motorkap, Sierstrips zijkant in de deuren, Slot passagiers deur, Antenne gat. Alles achter van het koffer (zie beneden)

Image

Weer verder met de gril, Om het nog iets mooier en exclusiever te maken heb ik alle originele spijlen er tussen uitgeslepen en er rvs assen van rond 6 ingezet. als het straks gespoten is hoop ik dat het net lijkt of de spijlen van links naar recht zweven...

Image

Er komen achterlichten in een "59 Cadillac.... Stalen frames gemaakt waar de lampen in passen. Deze worden straks in originele lamp uitsparingen gelast zodat je een mooie doorlopende lijn krijg op van het spatbord.

Image

Image

Image
Klaar om er in te lassen ...

De buiten kanten van de bumper zijn weer dicht gemaakt mer polyesterhars.
Nu is het de beurt om de horizontale spijlen strak maken en de overgang van bumper naar gril netjes maken....

Image

Image

Laat maar eens weten wat jullie er van vind
Wordt weer verovolgt
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: PT Hot Rod

Post by JurgenS »

De voorbumper vind ik zeker al geslaagd. Voor ik commentaar geef op de achterlichten, wacht ik wel het eindresultaat af.

Mooi projectje!
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: PT Hot Rod

Post by Bromgabber »

Leuk bezig zo, heft heft wel wat.
Ben benieuwd als hij klaar is. :)
peter h
Posts: 183
Joined: Sat Feb 02, 2013 11:59 am

Re: PT Hot Rod

Post by peter h »

JurgenS wrote:De voorbumper vind ik zeker al geslaagd. Voor ik commentaar geef op de achterlichten, wacht ik wel het eindresultaat af.

Mooi projectje!
Gaaf om te zien dat ook zo,n auto mooi kan worden maar het laswerk van je achterlichten :foei:
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: PT Hot Rod

Post by takel »

Zeer geslaagde grille al vraag je het mij 8)
Hadden ze standaard in de fabriek moeten bedenken.. Hadden ze er meer verkocht denk ik :)
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: PT Hot Rod

Post by Rallyesmoker »

Ik heb al eens vaker PTC tjes als hot rod gezien, er zijn er dus al te vinden her en der om als voorbeeld te nemen. Veel hebben de achterruit als split window genomen.

Persoonlijk vind ik de velgen helemaal niks. Model wel, maar de diameter is te groot. Ding moet wat subtielen, bek op de straat, kont iets omhoog.

Voorbumper, top!!! achterlichten... geweldig, totaal... GA ZO DOOR, i love it
turftraper
Posts: 162
Joined: Thu Jan 29, 2009 11:53 pm

Re: PT Hot Rod

Post by turftraper »

peter h wrote:
Gaaf om te zien dat ook zo,n auto mooi kan worden maar het laswerk van je achterlichten :foei:


plamuur doet wonderen :)
olle-griese
Posts: 52
Joined: Sat Sep 10, 2011 5:23 pm

Re: PT Hot Rod

Post by olle-griese »

Dat ziet er super uit Dave.
Wat een werk zeg.
Blijf de foto,s posten :thumbs:
Hotrod1932
Posts: 41
Joined: Tue Mar 27, 2012 9:07 pm

Re: PT Hot Rod

Post by Hotrod1932 »

Hallo,

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Maar ben idd geen laser, normaal last en vriend van me alles maar die was een middag vrij dus heb ik het zelf maar geprobeerd haha en idd plamuur doet straks wonderen...

Ben nog aan het wachten op twee achterlichten uit de status en dan kan ik het afmaken ...

We zijn nu ook bezig aan de achterbumper want, zoals je dit hebt kunnen zien op de foto is deze ook verwijderd van de lelijke bumper vlakken.... een forum lid had nog een paar originele pteazer malen liggen waaronder ook de achterbumper die ik wilde voor mij PT. Deze ligt op moment bij een vriend van me. Deze is een nieuwe achterbumper aan het maken van polysterhars.

Ik verwacht alles binnen drie weken binnen te hebben en dan vervolg ik mijn foto reportage...

Hotrod
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: PT Hot Rod

Post by Roy »

hey dit is weer eens wat anders...
voorbumper vind ik wel geslaagd en achterlampen ook maar velgen vind ik niet echt wat, kleinere velgjes met white whalls lijkt me wel wat. maar ga zo door en ik ben benieuwd
DartSwinger360
Posts: 120
Joined: Tue Dec 25, 2012 10:27 am

Re: PT Hot Rod

Post by DartSwinger360 »

Roy wrote:hey dit is weer eens wat anders...
voorbumper vind ik wel geslaagd en achterlampen ook maar velgen vind ik niet echt wat, kleinere velgjes met white whalls lijkt me wel wat. maar ga zo door en ik ben benieuwd
Helemaal mee eens, andere velgen.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: PT Hot Rod

Post by kikkegek »

de gril is echt dik! stoer gedaan...
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: PT Hot Rod

Post by Phatkees »

Dat ziet er inderdaad leuk uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat! Zelf ben ik ooit wezen kijken voor zon Chevrolet HHR, ook leuk spul! :D maarre, waar ga je je kentekenplaat laten straks?
peter h
Posts: 183
Joined: Sat Feb 02, 2013 11:59 am

Re: PT Hot Rod

Post by peter h »

Het zal in ieder geval mooier worden als dit hoop ik?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chry ... sPage=home
olle-griese
Posts: 52
Joined: Sat Sep 10, 2011 5:23 pm

Re: PT Hot Rod

Post by olle-griese »

Zet je er ook een PTeazer motorkap op?
Ik had die er wel op.
Dit was mijn PT

Image

Image
Post Reply