1974 Chrysler Town and Country opknap project

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

1974 Chrysler Town and Country opknap project

Post by Olds 88 Rocket »

Hoi alle, ik heb er weer een nieuw project bij: mijn nieuwe Chrysler. Ik ben altijd met GM spul in de weer geweest, maar heb nu mijn eerste Mopar gekocht. Ik heb het altijd mooie wagens gevonden. Ook houd ik wel van de grote station wagens, lekker ruim,en eens wat anders dan een sedan of coupe. Het is dat die belasting regels zijn aangepast, anders was het er denk nooit van gekomen. Ik dacht een wagen te vinden, op te knappen, en kan ik toch vrij rijden. Ik heb er cruise op,elektrische ramen,elektrisch verstelbare stoel,en wat andere kleine dingen, opties die ik graag zie. Slechte nieuws is dat bijna alle opties niet meer werken. Ook de carrosserie kan wat aandacht gebruiken, niet rot of zo, maar er moet wel wat aan gebeuren. Ik erg blij met de wagen. Geschiedenis weet ik niet, maar hij heeft veel eigenaren gehad, misschien van iemand een oude bekende. Ik denk dat er een 440 in hangt met een 727 automaat.

Image

Image

Image

Er komen nog meer foto's. Er hoort imitatie hout op, ik weet niet of ik het er weer op wil. Lak is mooi gespoten, maar laat los, er is gewoon over oude verf gespoten. Ik moet even bedenken wat ik daaraan ga doen

Eerst wil ik het volgende doen

Technisch dingen aanpakken. Kardan,of achteras maakt zingend geluid. Er lijkt wel dat er ruimte opzit, hoort een soort bonk als je gas los laat. Distributie, lekke spruitstukken aanpakken. Komplete nieuwe remmerij, Veel zaken na lopen. Hij rijd op LPG, maar ruik ook benzine. Nieuwe uitlaat die stiller is,grote buurt en de standaard dingen. LPG pot wil ik uit zicht hebben

Roest aanpakken,deuren, bodem, alles netjes maken. Niks lijkt door te zijn, maar vraagt wel aandacht. Ik denk dat ik wel wat plamuur op mijn linker voorscherm heb, eens kijken wat daar loos is.

Elektrische ramen nakijken, cruise maken, rubbers regelen voor de ramen, ventilatie nakijken kachel doet het niet, en orginele radio maken.

Ik ga van de week een boerderij in,en heb dan alle ruimte om te klussen. Heb er zin in. Iemand nog tips? Waar ik gebruikte onderdelen vinden in NL, kan ook nieuwkopen, maar soms... Boeken zijn onderweg. Tot dan.
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: 1974 Chrysler Town and Country opknap project

Post by ChevyKo »

Mooie dikke station :thumbs:

Deze heeft idd al diverse keren te koop gestaan hier en daar.
Hier nog `n plaatje van `n oude advertentie.

Image

Deze velgen heb je er niet bij zeker ?
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: 1974 Chrysler Town and Country opknap project

Post by Remon. »

Leuke wagen man. Hij ziet er niet uit alsof die veel eigenaren heeft gehad. Op t eerste gezicht ziet die er erg goed uit, met name het interieur..

Succes met 't projectje.
JaapMopar
Posts: 152
Joined: Mon Dec 19, 2011 7:24 pm

Re: 1974 Chrysler Town and Country opknap project

Post by JaapMopar »

Die wilde ik een tijd geleden ook gaan bekijken! Echt een gaaf ding man, veel plezier ermee 8)
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: 1974 Chrysler Town and Country opknap project

Post by Kustom »

Ik ook..

Je gaat er wel achter komen dat mopar onderdelen wat duurder zijn... :P
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 1974 Chrysler Town and Country opknap project

Post by Martin71RS »

mooie basis, interieur ziet er keurig uit zo op de foto...succes!
Rara
Posts: 667
Joined: Tue May 30, 2006 9:11 pm

Re: 1974 Chrysler Town and Country opknap project

Post by Rara »

Ik heb deze een paar jaar geleden nog bekeken, vond het interieur toen ook heel mooi, bijna nieuw. Alleen zat er voor mij teveel werk aan, en andere dingen die mij niet bevielen. Verder wel een mooie bak, al vind ik die andere velgen wel beter staan. Veel plezier en succes d'r mee.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1974 Chrysler Town and Country opknap project

Post by sjak_brak »

Leuke wagen, en zo te zien een aantal mooie goodies erop, zoals tilt/scope-stuur, echt fijn is dat!

Normale velgen met chique wieldoppen vind ik zelf veel mooier staan op een dure luxe wagen (wat dit was toen ie nieuw was), die herkauwde "custom" wieltjes zijn meer iets voor meer standaard wagens.
Dejan
Posts: 1
Joined: Thu Oct 03, 2013 3:27 pm

Re: 1974 Chrysler Town and Country opknap project

Post by Dejan »

Any updates?

Dejan
Post Reply