1970 Pontiac GTO Convertible

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by erikgto »

Is er dan nog keuze in een 15" performance tyre, LOL!!!
Polara69
Posts: 103
Joined: Fri Feb 01, 2013 7:00 pm

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by Polara69 »

Zeker gaaf project en gave wagen zeg! :D
Laguna73
Posts: 76
Joined: Thu Jan 31, 2013 10:13 am

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by Laguna73 »

is zeker een gaaf project ga je er een judge van maken of hou je der origineel op de kleur na ?
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by erikgto »

Het zal een kruising worden;
Orbit Orange met "The Judge" eyebrow stripes en de spoilers, maar zonder "The Judge" stickers op de spoiler en spatborden, daar komen zwarte "GTO" stickers.
Eigenlijk precies zoals de GTO coupe in de film 2 Lane Blacktop.

het is geen Judge en ik ga niet doen alsof het een Judge is. Een originele GTO vert is al goed genoeg :D
Maar de look van een Judge bevalt me wel, en de meeste componenten waren destijds als optie of dealer installed accessoire verkrijgbaar. 8)

Hij hang nu in het spit. Kan ik dit weekend lekker carnaval vieren.........NOT!!!.......lekker GTO knutselen :evil:
Laguna73
Posts: 76
Joined: Thu Jan 31, 2013 10:13 am

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by Laguna73 »

vind de The Judge wel gaaf
maar zonder je Judge sticker is het tuurlijk geen das wel netjes
heb je geen Judge clone
en je moet der origineel houde
ja tog dan maar een biertje minder hoope dat je en voor de zomer klaar heb
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by erikgto »

Als ik deze zomer wil rijden dan heb ik een wereldwonder nodig! :holy:

Of, nog beter, Chip met de hele Overhaulin' crew!!! :jump: :thumbs:
Misschien Overhaulin goes overseas?!?

Maar realistisch bekeken; volgend (voor)jaar helemaal klaar en rijdend, daar teken ik nu voor! :cheers:
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by Peter Pontiac »

erikgto wrote:Hoi

Was je nou zelf ook met SC&C / SPC spul bezig?!? of zit het nog in de planning....
Hoi Erik vergat ik nog te vermelden, heb van SPC Streetcomp stage 2 plus package gemonteerd met Prolite arms en Howe tall ball joints. (Dit verlaagt de voorkant ook nog een stukje verder )

Binnenkort een Lee 670 stuurhuis bestellen..... :P
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by erikgto »

Hoi Peter,

Dan hebben we ongeveer hetzelfde recept te pakken;
Sc&C stage 2 plus met lower control arms, Prolite uppers, How tall BJ's, SPC springs, Hellwig bars, Koni shocks en ook een Lee Box.
Achteraan UMI control arms en SPC springs.
Als dit moois ligt momenteel te wachten op verscheping naar NL.

Ik ben echt superbenieuwd hoe dit pakket het qua handling en steering gaat doen!
Alleen de remmen, daar ben ik nog steeds niet uit :?

Jammer dat het nog wel een hele tijd gaat duren voor de auto rijkaar is....
Ben wel benieuwd naar jouw evaluatie van de Savitske spullen :D
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by Peter Pontiac »

Ik heb de hele catalogus van BMR uit Florida gemonteerd :lol: :lol:

Ik ken die jongens ondertussen persoonlijk en ze hebben mij heel goed geholpen omdat een wagon toch weer net even anders is dan de gemiddelde A-body coupe :?

De Uppercontrol arms heb ik in overleg met Mark Savitske gewisseld voor de volledig verstelbare SPC variant, Mark heeft ook meegeholpen met de winnaar van de 2011real street eliminator winnaar een '65 Chevelle wagon van Scott Parkhurst
http://www.flickr.com/photos/11929667@N ... 110671642/

Wielen, remmen en blok van deze chevelle zijn wel een paar stapjes hoger dan mijn wagon :) :)

Met de SPC arms heb ik nog niet gereden, wegligging met de BMR spullen is wel vele malen beter als stock......... Al stuurt mijn Mark 1 Golf GTI toch echt beter....... :oops: :oops:
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by paulv »

mooi project!!

ik heb zelf 16x8 "Ralley 2 velgen chrome van wheel vintiques (1000 km mee gereden)
met toyo banden 255/55/16 .. voor 225 /55/16 plakken super ( met wilwood's erachter)
banden en velgen zgan.
de banden/velgen zijn evenueel te koop .. super look, maar wil naar 18" zodoende

misschien iets voor jou..?
groet paul
milsbeek
pauve@hotmail.com
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by erikgto »

Helemaal vergeten dat ik dit project topic nog had lopen.

Het gaat ook allemaal niet super snel (ligt met name aan mezelf).
Maar er zit in ieder geval wel vooruitgang in.

Eind vorig jaar de body helemaal kaal gestript en daarna naar de straler gebracht.
Toen werd de ernst van de situatie toch wel duidelijk.... meer plaatwerk dan ik ooit van tevoren had gedacht.
Met name wat oude schades die slecht gerepareerd waren en een linker achterscherm dat er echt in gebakken en gebraden was.
Verder nog wat andere ellende...
Ik heb echt serieus overwogen mijn verlies te accepteren en de hele handel in onderdelen te verkopen of sommige onderdelen in andere auto's te gebruiken.
Het is dat het een originele GTO is, anders was het echt niet de moeite waard geweest om ermee verder te gaan.

Hier wat foto's na het stralen;
Image
Image
Image
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by erikgto »

Na het wegvallen van mijn oorspronkelijke plaatwerker/spuiter was ik het gedoe helemaal zat en ben ik op zoek gegaan naar een serieuze plaatwerker/spuiter om dit hele project te tackelen.

In de loop van 2013 voor het eerst bij Henks Customs wezen kijken en dat voelde al gelijk goed aan.
Ook kunnen kijken naar diverse projecten waar Henk mee bezig was zoals de '67er Chevy C10 stepside (ook een heel topic van in dit project forum).
Ik heb de C10 tijdens mijn bezoeken aan Henks zien groeien vanaf het moment dat ie binnen kwam tot ie klaar was.
Dat gaf mij genoeg vertrouwen in Henk om ook met de GTO door te gaan.

Dus begin dit jaar was het zo ver, de body kon op transport richting Hoornaar.

Image

En bij Henks voor de deur;
Image
Last edited by erikgto on Sun Nov 02, 2014 9:43 pm, edited 1 time in total.
erikgto
Posts: 232
Joined: Tue Apr 25, 2006 12:04 pm

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by erikgto »

In de tussentijd had ik met Henk al naar de achterschermen en andere delen gekeken.
Uiteindelijk hebben we besloten dat het beter was om 2 nieuwe achterschermen en een nieuw kofferdeksel te gebruiken.

De achterschermen van mijn GTO waren te zwaar mishandeld om er nog maar iets van te kunnen maken.

Helaas bestaan er geen kant en klare full quarter panels voor 1970-1972 GTO-LeMans Convertibles.
Dus besloten om dan maar 2 Full Coupe Quarter Panels te bestellen en deze passen te maken op mijn convertible body.

Zoals te zien is op de foto van het linker achterscherm na het stralen heeft iemand in het verleden een echte hackjob uitgevoerd bij het plaatsen van het vorige linker achterscherm.
Zo erg dat het bovenste unieke convertible deel van het quarter panel ook helemaal verkloot was en dus geen acceptabele basis vormde om het nieuwe coupe quarter panel aan te bevestigen.


Gelukkig heb ik een jaar of 5 (of 6) geleden (ja, tijd vliegt echt!) in Duitsland een gestrand restauratie project gekocht ivm de aanwezige (nieuwe) en originele onderdelen... Een 1972 Pontiac LeMans Sport 400 convertible (zonder de originele motor/bak).
Bij de donor body was het grootste deel van t quarter panel nog wel in goede originele conditie en dus een prima basis voor Henk om de GTO weer mee te herstellen.

Image
Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1970 Pontiac GTO Convertible

Post by mercury1970 »

Top dat je de moeite neemt om te updaten; altijd mooi de verhalen en zeker de foto's ...... sterkte en succes, komt wel goed met Henk !
Post Reply