1977 Chevrolet C20 Silverado Camper Special- 'Big Blue'

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

1977 Chevrolet C20 Silverado Camper Special- 'Big Blue'

Post by Remon. »

Afgelopen zaterdag mijn nieuwe truck opgehaald uit Lelystad: 1977 C20 Silverado Camper Special

Paar dagen in de loods en ja hoor: tik en lopen, als een zonnetje. Plaatjes van m'n '79 erop en richting huis. Het was even spannend om na sneeuw en vorst met een 35 jaar oud brok Amerikaans staal, wat een maand in een container heeft gestaan de weg op te gaan, maar het viel mee.

Maargoed, zonder problemen thuis gekomen en gelijk alles even kunnen testen. Vandaar ook een project topic :lol:

Hij is helemaal roestvrij, heeft wat kleine deukjes hier en daar, maar is over het algemeen erg netjes.

Image

Image

Image

Image


Wat mankeert der aan of moet er aan gebeuren:

- Temperatuurmeter dood (maar: contact uit= net boven eerste streepje, contact aan = net onder eerste streepje)
- Brandstofmeter dood
- Blower doet 't niet
- Omschakeling defrost, vents, etc doet 't niet
- Radio werkt niet, gaat ook niet aan
- Versnelling indicator kapoet
- Wood grain van dash wat grijs vervaagd
- Hij trekt iets naar rechts
- Iets blauw rokerig bij gas geven
- Motorkap is aan z'n eind (andere aanwezig maar moet gespoten worden)
- Sealed beams vervangen voor wat schappelijks
- Raamsnorren vervangen
- En natuurlijk de hele mik mak in de anti roest zetten -> onderzijde wordt Brantho Korrux, bak brantho en 2-C epoxy en holle ruimten zoals deuren en schermen in de ML.

Dus al met al is er zat te doen. Eerst maar even keuringsklaar proberen te maken voor februari, dan kan het nog in de buurt..

Zal binnenkort foto's plaatsen van de voortgang tot nu toe.
Last edited by Remon. on Tue Jan 15, 2013 11:34 am, edited 1 time in total.
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by Roy »

hey remon,

eindelijk je 2de binnen :D

ziet er goed uit... nu de kleine dingetjes maken en knallen ermee

Succes, en zal je project weer volgen 8)
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by chevelletje70 »

Mooie chevy heb je daar

Veel succes en plezier met je chevy
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by Corp »

temp meter is vast simpel te fixen, dat de naald beweegt betekent meestal dat de meter goed is. Naar 0 gaat hij bij oneindige weerstand als je de sender draad aard gaat hij vol uit. Ik denk dat 't draadje is afgefikt of de stekker eraf is, de sensor zit aan de bestuurderskant in de cilinderkop. De draad is (meestal) groen

Zonder fan shroud gaat die ventilator ook niet goed werken. FF een fan shroud ergens scoren.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by HarleyRob »

Corp wrote:temp meter is vast simpel te fixen, dat de naald beweegt betekent meestal dat de meter goed is. Naar 0 gaat hij bij oneindige weerstand als je de sender draad aard gaat hij vol uit. Ik denk dat 't draadje is afgefikt of de stekker eraf is, de sensor zit aan de bestuurderskant in de cilinderkop. De draad is (meestal) groen

Zonder fan shroud gaat die ventilator ook niet goed werken. FF een fan shroud ergens scoren.
Als ik me niet vergis had Kikkegek nog een fan shroud liggen.....
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by Remon. »

Was stiekum al begonnen het zooitje uit elkaar te trekken en enkele dingen zijn alweer opgelost of gevonden.

Eerst even wat foto's van de twee schoonheden naast elkaar.

Image

Image

Image

Image

Image


Dash uit elkaar (nu nog verder). Helaas gevonden is de stekker + bedrading voor de radio foetsie dus dat wordt nieuwe draden trekker. Hou wel de originele radio want die ziet er echt super uit. Ook zo'n hout motief op de draaiknoppen.
Image

Kwam ook nog onder het dash vandaan. En het zijn geen lagerkogels..
Image

Vacuum voor de defrost/vent schakelaar, de voeding vanaf de manifold ontbreekt en er zijn een viertal loze. Iemand enig idee of ik hier een vacuum reservoir voor nodig heb of kan die direct vanaf manifold komen. Reservoir ontbreekt namelijk.
Image

Temp gauge probleem gevonden. Stomme Amerikanen joh. Draad zat vast gekneld onder kleppendeksel, toevallig lekte die op dat punt ook iets. :lol:
Image

Nieuwe heldere koplampen, zijn very nice! Wel even je hoofd draaien.
Image

Wiper washer doet het ook weer. Hij tikt alleen 1 keer vrij hard als die aan gaat. Geen idee wat dit is.
Image

Blowertje doet het ook weer. Zaten wat kabeltjes los aan blower zelf en de swith even voorzien van contact spray. Hij bromde in de eerste drie standen wel wat. Dus blower zelf even uit elkaar gehaald en bleek dat de plastic vin een beetje uit balans is. Beetje smering en proberen te stellen en hij is weer als nieuw.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by Remon. »

Corp wrote:temp meter is vast simpel te fixen, dat de naald beweegt betekent meestal dat de meter goed is. Naar 0 gaat hij bij oneindige weerstand als je de sender draad aard gaat hij vol uit. Ik denk dat 't draadje is afgefikt of de stekker eraf is, de sensor zit aan de bestuurderskant in de cilinderkop. De draad is (meestal) groen

Zonder fan shroud gaat die ventilator ook niet goed werken. FF een fan shroud ergens scoren.
Helemaal juist wat betreft dat draad. Zat onder kleppendeksel gekneld dus even vervangen en dan zal die het vast weer doen. Wat heeft een shroud met blower te maken Corp? Heb wel shroud erbij maar die past volgens mij niet helemaal..
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by Remon. »

Toch handig als vergelijkingsmateriaal, twee van die apparaten.

Image
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by Remon. »

Update-tje.

De beige C20 is gelukkig snel verkocht. En ja, verkopen kan nog, ook tegen pre-mrb onrust prijzen. 8)

Heb weer een en ander kunnen doen aan het gebakje... Moet mezelf weerhouden om hem helemaal uit elkaar te trekken :D

Image

Image
Deuren uit elkaar gehaald, volgespoten met ML, draaiende delen grondig gesmeerd en de vent windows opgeknapt.


Image
Probleem van de defrost kleppen gevonden. De leiding naar het potje bij de rode cirkel was helemaal vergaan. Ook de leiding die door de firewall hoort weer gevonden.


Image\
Tellernaalden beetje opgeknapt. Ook de gear indicator gefixed met stukkie plastic en geleidertje voor kabeltje aan stuurkolom. Werkt weer super.

Image

Image
Zo'n 4 kilo overtollig draad verwijderd en ongebruikte kastjes der uit gehaald. Bovenste soort cruise control? Onderste is voor de trailerbrakes.

Image
Kwam ff een kijkie nemen..


Image
Tja, Amerikanen, wat moet je der van zeggen :???:


Image
Hier en daar duiken wat leuke dingen op. Overal brokken klei met gaten, bijennesten ofzo? en een dinosaurus skelet :lol: Ook nog een dollar rijker geworden aan penny's en dime's.


Verder binnenkant van de bumpers in de korrux gezet, temperatuur en benzine meter weer werkend gekregen door bedrading na te lopen en veel preventief onderhoud aan verlichting.


Image
Iemand een goede tip om woodgrain op plastic en metaal op te knappen? Heb van alles geprobeerd maar wil niet lukken.
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by Roy »

Image\
Tellernaalden beetje opgeknapt. Ook de gear indicator gefixed met stukkie plastic en geleidertje voor kabeltje aan stuurkolom. Werkt weer super.

hey remon, hoe heb je recht dat afgebroken gedeelte gefixt, mijn is namelijk ook afgebroken.. ;)
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by Remon. »

Roy wrote:hey remon, hoe heb je recht dat afgebroken gedeelte gefixt, mijn is namelijk ook afgebroken.. ;)
Met een Hillbilly solution :lol: Zal morgen even foto'tje plaatsen met toelichting.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by chevystan67 »

hoe heet dat stuur wat erin zit, vind dat er erg mooi uitzien
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by kikkegek »

Remon. wrote:
Met een Hillbilly solution :lol: Zal morgen even foto'tje plaatsen met toelichting.
daar ben ik ook wel benieuwd naar. ik heb voorlopig voor een redneck solution gekozen:

Image
Image
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by Texas Boy »

chevystan67 wrote:hoe heet dat stuur wat erin zit, vind dat er erg mooi uitzien

Goed werk Remon en stuur is van LMC

http://www.lmctruck.com/icatalog/cc/full.aspx?Page=107
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: 1977 Chevrolet C20 Silverado Pickup- 'Big Blue'

Post by Remon. »

chevystan67 wrote:hoe heet dat stuur wat erin zit, vind dat er erg mooi uitzien
Is een Grant stuur. Persoonlijk vindt ik dit het mooiste stuur dat er is.

Hier een link naar LMC, dacht dat Summit ze ook heeft:

http://www.lmctruck.com/icatalog/cc/full.aspx?Page=107

EDIT: Je was me net voor Hans :D
Post Reply