1934 plymouth

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by Stimpy »

Ik vond de eerdere beugel wel mooier van je lucht tank, maar ook dit zal zijn redenen hebben.
Hier herken ik wel veel in trouwens, op een gegeven moment was ik ook op een fase dat ik bepaalde dingen net weer even anders wilde. Dat het uren heeft gekost om iets te maken maakt mij dan ook niet meer uit.

Bij mijn rod zal ook het laatste nog niet veranderd zijn........

keep up the good work :thumbsup:
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by transam-400 »

Martin71RS wrote:Mooi Phil, kunnen eindelijk die schokbrekers erop :)

Michel weet t zelf nog niet, maar er komt wel een dak op :D


hou op jij :boos: :smack:


haha, ik zie t wel :P heb vandaag mijn shocks nog niet binnen gekregen, komen denk morgen :)
en ik zoek ook nog een bevriende glazenmaker phill :D :lol:

en t dakje, zou zoiezo pas na de topschop gebeuren, om dat m'n dakje dan iets langer word, door t schuine voor-ruitje.

en stimpy, het heeft idd z'n redenen 8) overal moet over nagedacht worden, nu kan ik heel netjes alle luchtkleppen en bedrading boven de tank maken, zonder dat ik last heb van die beugel die er bevenuit steekt, en de beugel zou wel erg lang worden nu de tank lager hangt. :)

ennehh rene :D ik weet niet hoe snel jij bang bent :P
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by Streetrod »

Ik heb mijn ramen allemaal bij car cool systems laten maken. Gelijk het max laten blinderen wat toegestaan, ben je in 1 keer klaar.

Ronnie
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by transam-400 »

37blowncoupe wrote:Ik heb mijn ramen allemaal bij car cool systems laten maken. Gelijk het max laten blinderen wat toegestaan, ben je in 1 keer klaar.

Ronnie
okeey, wat kostte dat ongeveer, die ruiten laten maken ??


k heb zaterdag m'n radiateurtje opgehaald, dus die kan ik gaan inbouwen.
en verder ben ik nog lekker bezig met alles eigelijk :lol:

en k heb een paar tijdelijk wiel-adapters gemaakt voor de voor-as, nu kan ik alles bouwen op de juiste rijhoogte.
maak voor de achterkant denk ook nog even een paar adapters, dan kan ik m op alle 4 de wielen eens bekijken :)

Image

Image

nu zitten alle slang-aansluitingen op de goede plaats, en zijn de goede diameter en zit er een sensor-aansluiting in.
er komt een elektrische fan aan de voorkant, tussen de radiateur en de grill te zitten zodat ie bijne niet opvalt.

en k heb nog wat gedaan aan de binnen-beplating.

Image


greetz, michel....
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by themidnightcruiser »

Wordt toch wel erg dik hoor, dit! 8)

Even een opmerking over de trillingsdempers die je gebruikt hebt bij de tank:
Naar mijn weten kan dit type trillingsdemper alleen DRUK-krachten hebben en geen trekkracht (dan scheuren ze op den duur). Afschuifkrachten zeker niet, daar zijn die andere voor, met een verjonging er in (beetje diabool-achtig).

Ik zou het anders even navragen bij technirub o.i.d.
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by transam-400 »

themidnightcruiser wrote:Wordt toch wel erg dik hoor, dit! 8)

Even een opmerking over de trillingsdempers die je gebruikt hebt bij de tank:
Naar mijn weten kan dit type trillingsdemper alleen DRUK-krachten hebben en geen trekkracht (dan scheuren ze op den duur). Afschuifkrachten zeker niet, daar zijn die andere voor, met een verjonging er in (beetje diabool-achtig).

Ik zou het anders even navragen bij technirub o.i.d.

klopt idd ja, dit zijn eigelijk dempers om iets op te zetten, en niet om iets aan te hangen.

maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit sterk genoeg is, ik heb ze getest door er een flink gewicht aan t hangen, en dat houden ze goed.

maar idd, ze zijn er niet voor gemaakt :)

thanx, michel
joff
Posts: 140
Joined: Sat Oct 18, 2008 12:06 am

Re: '34 plymouth rodje

Post by joff »

dikke rod man :)

zal je al wel een aardig duitje gekost hebben zeker?:)

wat doen jullie eigelijk van job zo allemaal om dit te bekostigen?

mvg

joff
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by Streetrod »

Zorgen dat je 2 rechter handen hebt, dan kun je veel zelf maken voor een nette prijs.

Ronnie
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by Krultang72 »

transam-400 wrote:

klopt idd ja, dit zijn eigelijk dempers om iets op te zetten, en niet om iets aan te hangen.

maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit sterk genoeg is, ik heb ze getest door er een flink gewicht aan t hangen, en dat houden ze goed.

maar idd, ze zijn er niet voor gemaakt :)

thanx, michel
die rubbers zullen het heus wel houden als je er een enkele keer aan gaat hangen.

maar een CONTINU belasting is heel wat anders. zeker bochten ,remmen, optrekken klotsen van benzine in die tank

onder invloed van belasting gaat dit niet lang mee..

maar het is jouw tank / auto...
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by transam-400 »

37blowncoupe wrote:Zorgen dat je 2 rechter handen hebt, dan kun je veel zelf maken voor een nette prijs.

Ronnie

idd ronnie !! en dat vind ik ook de leukste manier, zelf proberen te maken :)

en ben, ik zal eens gaan kijken of ik dit soort rubbers kan vinden, die wel voor deze kracht gemaakt zijn.

iemand een idee waar dat te krijgen is? zelfde als wat er nu tussen zit, maar dan sterker :)
bedankt, michel...


( heb technirub al gemailt )
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: '34 plymouth rodje

Post by mercury1970 »

Je bent toch handig met metaal, verander de beugel zodat ie drukt ipv trekt.....
Heb hetzelfde met een rubber voor de uitlaat gedaan.
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by transam-400 »

mercury1970 wrote:Je bent toch handig met metaal, verander de beugel zodat ie drukt ipv trekt.....
Heb hetzelfde met een rubber voor de uitlaat gedaan.

dat kan ook wel, maar ik heb nu de ophanpunten al klaar, dus als het kan schroef ik er liever een paar andere rubbers tussen.

anders moet ik t idd gaan veranderen.


greetz michel....
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by Streetrod »

Boor een gat rond 6 door het rubber, m6 bout er door heen en afscheuren doet i niet meer.

Ronnie
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Re: '34 plymouth rodje

Post by hot rod »

dit is een noodgreep ,geen oplossing Ronnie.
dragen is beter dan hangen
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Re: '34 plymouth rodje

Post by 39 LaSalle »

Dat ligt eraan, ik ken mensen die zou het niet misstaan dat, hangen.





Wander.
Post Reply