restauratie pontiac firebird esprit 1978
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
Normaal niet mijn model wagen maar nu ik dit zo zie ga ik twijfelen
-
- Posts: 188
- Joined: Wed Mar 07, 2012 7:08 pm
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *update 15-08*
We zitten te wachten op het laatste pakketje vanuit Classic Industries met de motorkap isolatiedoek en dergelijke.
In de tussen tijd Proton graphics laten komen om het stuur te laten herstellen gezien de eikenhout look er bijna helemaal af was..
Aangezien we dit er wel mooi uit vonden zien,een dag later het dashboard en de shiftplate nog even na Proton gebracht om dit ook meteen even te laten meepakken.
Zelf zijn we blij met het resultaat
Voor de rest ook de soffseal raamrubbers erop gemaakt en de deurpanelen gemonteerd met de nieuwe armsteunen,raamhendels en kuipjes,
Interieur is nu helemaal af,nu motorisch nog..
Gezien het technische vragen topic,nog geen duidelijke antwoorden gekregen of de carburateur juist zit aangesloten zie foto:
Mag alles op deze manier afgedopt worden aangezien dit over bleef na demontage EGR PCV en overige?
Nu is ons daar verteld dat we de PVC moeten aansluiten doormiddel van 1 breather te demonteren en de PCV erterug op.. dit zijn we nu dus verplan maar de pcv is als ik het goed begrijp de linksonder afgedopte aansluiting op de foto met het boutje erin?
Is het niet mogelijk aangezien we breathers hebben met aansluiten na luchtfilter,om deze aansluiting op de carb aan te sluiten?
je ziet de breather met een dikke slang op de foto links,maar ik dacht eraan om dan een dunnere slang na de carb PCV aansluiting te koppelen.. of is de pcv sensor hiervoor perse nodig?
In de tussen tijd Proton graphics laten komen om het stuur te laten herstellen gezien de eikenhout look er bijna helemaal af was..
Aangezien we dit er wel mooi uit vonden zien,een dag later het dashboard en de shiftplate nog even na Proton gebracht om dit ook meteen even te laten meepakken.
Zelf zijn we blij met het resultaat
Voor de rest ook de soffseal raamrubbers erop gemaakt en de deurpanelen gemonteerd met de nieuwe armsteunen,raamhendels en kuipjes,
Interieur is nu helemaal af,nu motorisch nog..
Gezien het technische vragen topic,nog geen duidelijke antwoorden gekregen of de carburateur juist zit aangesloten zie foto:
Mag alles op deze manier afgedopt worden aangezien dit over bleef na demontage EGR PCV en overige?
Nu is ons daar verteld dat we de PVC moeten aansluiten doormiddel van 1 breather te demonteren en de PCV erterug op.. dit zijn we nu dus verplan maar de pcv is als ik het goed begrijp de linksonder afgedopte aansluiting op de foto met het boutje erin?
Is het niet mogelijk aangezien we breathers hebben met aansluiten na luchtfilter,om deze aansluiting op de carb aan te sluiten?
je ziet de breather met een dikke slang op de foto links,maar ik dacht eraan om dan een dunnere slang na de carb PCV aansluiting te koppelen.. of is de pcv sensor hiervoor perse nodig?
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
"Houtwerk" ziet er netjes uit zo
Vwb de pcv, die hoort in je Linker (bestuurderszijde) kleppendeksel te zitten aan die dikkere slang die wegloopt langs je bovenste radiateurslang.
De andere kant hoort dan op je luchtfilter aangesloten te worden zodat hij gefilterde lucht aanzuigt.
Die dikke dop (bovenste groene cirkel) kun je eraf laten dat is namelijk de beluchting/ontluchting van de carburateur.
En op welke aansluiting zit je vervroeging van je ontsteking???? is dat die slang die naar voren wegloopt????
Vwb de pcv, die hoort in je Linker (bestuurderszijde) kleppendeksel te zitten aan die dikkere slang die wegloopt langs je bovenste radiateurslang.
De andere kant hoort dan op je luchtfilter aangesloten te worden zodat hij gefilterde lucht aanzuigt.
Die dikke dop (bovenste groene cirkel) kun je eraf laten dat is namelijk de beluchting/ontluchting van de carburateur.
En op welke aansluiting zit je vervroeging van je ontsteking???? is dat die slang die naar voren wegloopt????
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
Heel erg mooi die houtstructuur. Wat een plaatje van een wagen is het geworden, congrats!
-
- Posts: 188
- Joined: Wed Mar 07, 2012 7:08 pm
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
Last edited by o0richard0o on Tue May 13, 2014 6:30 pm, edited 2 times in total.
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
ZO, erg netjes geworden.
Gr Henk
Gr Henk
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
Op het andere deksel hooeft geen filter/breather. De lucht vanaf de aircleaner base is gefilterd en die kun je zo met een buisje oid aansluiten op het deksel zonder wat anders ertussen
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
Zo, dat nephout op stuur en dash ziet er strak uit zeg
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
trouwens dat zwarte ding is geen brandstoffilter maar een charcoal canister. Deze slaat benzine dampen van de tank op en als de motor op temperatuur is worden deze dampen afgezogen. Als je de leiding naar de tank aansluit maar de andere 2 niet dan raakt 't ding een keer vol en gaat vreselijk naar benzine stinken.
Afgebroken ding op termostaathuis was ooit een temperatuur geregelde vacuum schakelaar die bij warme motor open ging (zie hierboven waarom)
Voor de rest mis je het hele thermac gedeeltje omdat je geen origineel filter huis hebt. Nette pluggen kopen ipv slangen met bouten erin voor probleemloos rijden zou ik aanbevelen.
Afgebroken ding op termostaathuis was ooit een temperatuur geregelde vacuum schakelaar die bij warme motor open ging (zie hierboven waarom)
Voor de rest mis je het hele thermac gedeeltje omdat je geen origineel filter huis hebt. Nette pluggen kopen ipv slangen met bouten erin voor probleemloos rijden zou ik aanbevelen.
-
- Posts: 188
- Joined: Wed Mar 07, 2012 7:08 pm
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
Hallo jongens!
Het is een enorme tijd geleden dat we ons topic hebben geupdate, echter hebben we in de tijd wel andere mooie projecten in de gaten gehouden.
Vanwege de winter staat de Firebird rustig op zijn plek te wachten tot de zomer weer terug in het land is..
We hadden nog wat fotos die wel leuk zijn om nog even te delen
De motorafstelling met de vragen die we laatst plaatste in ons topic, is geheel goed gedaan door een bedrijf in ons dorp ' Loeffen Classics '
ook hebben we nog wat kleine dingen aangepast onder de kap ,zoals een chrome remvloeistofdeksel,een chrome kap waar de thermostaat onder zit, en die plastice radiateur kap waar de koelvin onder zit stond altijd bol,hiervoor hebben we een rvs strip gemaakt, en gespoten zodat de bolling weg is,en de kap mooi vlak zit
Nog wat verloren fotos van de meeting in Breda ( American Sunday )
Om hierbij vierkanten banden te voorkomen hebben we besloten de Firebird op assteunen te plaatsen,en om ons topic weer eens te updaten heb ik nog wat foto's gemaakt
We zijn nu nog opzoek na het volgende een krasvrij bestuurderskant raam van de deur aangezien voor de restauratie de raamborstel zo ver overleden waren dat het raam bekrast was
En motorkap isolatie doek.
Dus mocht er iemand iets weten,
Het is een enorme tijd geleden dat we ons topic hebben geupdate, echter hebben we in de tijd wel andere mooie projecten in de gaten gehouden.
Vanwege de winter staat de Firebird rustig op zijn plek te wachten tot de zomer weer terug in het land is..
We hadden nog wat fotos die wel leuk zijn om nog even te delen
De motorafstelling met de vragen die we laatst plaatste in ons topic, is geheel goed gedaan door een bedrijf in ons dorp ' Loeffen Classics '
ook hebben we nog wat kleine dingen aangepast onder de kap ,zoals een chrome remvloeistofdeksel,een chrome kap waar de thermostaat onder zit, en die plastice radiateur kap waar de koelvin onder zit stond altijd bol,hiervoor hebben we een rvs strip gemaakt, en gespoten zodat de bolling weg is,en de kap mooi vlak zit
Nog wat verloren fotos van de meeting in Breda ( American Sunday )
Om hierbij vierkanten banden te voorkomen hebben we besloten de Firebird op assteunen te plaatsen,en om ons topic weer eens te updaten heb ik nog wat foto's gemaakt
We zijn nu nog opzoek na het volgende een krasvrij bestuurderskant raam van de deur aangezien voor de restauratie de raamborstel zo ver overleden waren dat het raam bekrast was
En motorkap isolatie doek.
Dus mocht er iemand iets weten,
-
- Posts: 188
- Joined: Wed Mar 07, 2012 7:08 pm
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *
Hallo jongens!
Vanwege het lekkere weer,besloten de firebird van zijn assteunen te halen en eens lekker na buiten te rijden.
Gisteren weer de eerste ronde gereden,zonder problemen
Ons pakket uit San Diego is binnen gekomen ( motorkapdoek en Spatlappen )
De spatlappen is nogal een werk.. 1mm gaatjes boren,en vervolgends de RVS nietjes ombuigen. ( dit word dus nog vervolgt )
Het doek daarintegen zit er nu tegen aan zie foto
Toch weer leuk eindelijk weer eens de bak te kunnen.
We zijn nog opzoek na een krasvrij bestuurdersruitje van de deur.
Mocht iemand iets hebben liggen,dan horen we het graag
Vanwege het lekkere weer,besloten de firebird van zijn assteunen te halen en eens lekker na buiten te rijden.
Gisteren weer de eerste ronde gereden,zonder problemen
Ons pakket uit San Diego is binnen gekomen ( motorkapdoek en Spatlappen )
De spatlappen is nogal een werk.. 1mm gaatjes boren,en vervolgends de RVS nietjes ombuigen. ( dit word dus nog vervolgt )
Het doek daarintegen zit er nu tegen aan zie foto
Toch weer leuk eindelijk weer eens de bak te kunnen.
We zijn nog opzoek na een krasvrij bestuurdersruitje van de deur.
Mocht iemand iets hebben liggen,dan horen we het graag
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
ziet er goed uit...misschien heb ik nog een krasvrij raam... zal eens kijken
-
- Posts: 188
- Joined: Wed Mar 07, 2012 7:08 pm
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
Hallo Martin
Dat zou helemaal top zijn! dan horen we dit wel van je
Dat zou helemaal top zijn! dan horen we dit wel van je
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
Erg cool, tof ook dat je 't hout opnieuw hebt gedaan. Ik zou er zelf nog een set mooie 18~20" wielen onder zetten, en dan niet de eerste/beste chromen shit van de gemiddelde NL'se collectie.
-
- Posts: 188
- Joined: Wed Mar 07, 2012 7:08 pm
Re: restauratie pontiac firebird esprit 1978 *1e Onthulling*
Weer een aantal updates ter betrekking van het afwerken van de Firebird .
We hebben besloten de orginele snowflages velgen weer terug te monteren onder de Firebird. Echter waren deze zo aan het oxideren dat we de garage de buitenbanden eraf hebben laten draaien.
Daaruit bleek dat er in 3 van de 4 velgen een binnenband zat vanwege de oxidatie.
Gisteren dus maar meteen een afspraak gemaakt bij de straler waarbij ze vandaag de lak eraf zouden halen,en vervolgens morgen geparelstraalt zullen worden en in de expoxy gespoten.
Ook hebben we bij de autolak zaak in de buurt de goud methalic lak besteld van goede kwaliteit om de velgen netjes te spuiten.
Echter word het lastig om de buitenste lijnen zilver te krijgen ( methalic grijs gaat niet lukken ivm we verplan zijn dit met een mini roller te doen,of misschien toch doormiddel van wrapfolie de contouren uit te snijden en vervolgends te spuiten.
Zie foto's voor de conditie van de velgen :
Nieuwe banden zijn al besteld, en de moeren zijn onderweg vanuit amerika
Ook hebben we de spatlappen gemonteerd die over de draagarmen vallen, om het motorblok/spruitstuk te beschermen tegen vuil
Tot zover weer even
We hebben besloten de orginele snowflages velgen weer terug te monteren onder de Firebird. Echter waren deze zo aan het oxideren dat we de garage de buitenbanden eraf hebben laten draaien.
Daaruit bleek dat er in 3 van de 4 velgen een binnenband zat vanwege de oxidatie.
Gisteren dus maar meteen een afspraak gemaakt bij de straler waarbij ze vandaag de lak eraf zouden halen,en vervolgens morgen geparelstraalt zullen worden en in de expoxy gespoten.
Ook hebben we bij de autolak zaak in de buurt de goud methalic lak besteld van goede kwaliteit om de velgen netjes te spuiten.
Echter word het lastig om de buitenste lijnen zilver te krijgen ( methalic grijs gaat niet lukken ivm we verplan zijn dit met een mini roller te doen,of misschien toch doormiddel van wrapfolie de contouren uit te snijden en vervolgends te spuiten.
Zie foto's voor de conditie van de velgen :
Nieuwe banden zijn al besteld, en de moeren zijn onderweg vanuit amerika
Ook hebben we de spatlappen gemonteerd die over de draagarmen vallen, om het motorblok/spruitstuk te beschermen tegen vuil
Tot zover weer even