Lincoln mark 3 overspuiten

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
renemark3
Posts: 22
Joined: Tue Sep 18, 2012 12:27 pm

Lincoln mark 3 overspuiten

Post by renemark3 »

Ik heb nu ruim 2 jaar geleden een lincoln continental mark 3 gekocht.
De beste man van wie ik m kocht had er een mooi verhaal bij en deed nog wat van de prijs omdat het originele interieur er niet in zat.
Nou ik heb t geweten.....
Mijn eerste amerikaan.....een nieuwe wereld met vacuum enzo.
Maar inmiddels na 2 jaar sleutelen ben ik al heel wat wijzer.
Ik heb alles een beetje bij gehouden op het slcn forum maar hier zie ik wat meer bezoekers dus zou ook hier weleens wat vraagjes kunnen los laten lijkt mij zo.
eerst ff wat foto's
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
ImageImage
Image
Nu issie parelmoer wit totaal 9 lagen in de kleur van de fiat 500.
Tussendoor ook nog wat klusjes van de electrische ramen en knipperlichthandel maken, en ook de deurpanelen verven met leerverf.
en uiteraard een ander interieur.
Maar nu motorisch nog.
Hij loopt als een zonnetje alleen lekke spruitstukken(uitlaat) en baklekkage.
Ze zeggen door het stil staan het lekken erger wordt, houd dat dan in dat door er mee te rijden het minder wordt of is het kwaad al geschiet en moet alles er nu onderuit?
kheb nu weer een donor gekocht waar ik dan ook gelijk weer aan denk om op te knappen ipv uit elkaar halen, maarja tbegint al met een defecte starterkrans(flexplate)
Doe je ook weer niet ff toch?
Moet dan je blok eruit of alleen de bak eraf?
Last edited by renemark3 on Wed Jun 10, 2020 9:12 pm, edited 1 time in total.
firebird79
Posts: 727
Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by firebird79 »

Leuk model , en nette kleur . Alleen nog een paar andere velgen :D
bij alleen de flexplate , hoeft alleen de bak en converter eraf.
renemark3
Posts: 22
Joined: Tue Sep 18, 2012 12:27 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by renemark3 »

Dank je....Ja klopt idd..die andere velgen..ik heb op t andere forum een heel stuk staan over geschikte velgen.
Ik had vectorvelgen gekocht die onder de general lee zitten maar die had volgens de verkoper mijn steek 5x 4,5 maar helaas was 5x 4,75,....heb ik inmiddels alweer verkocht en nu zoek ik iets van spaakvelgen 15" zogenaamde wire wheels ofzo.
Alleen nu heb ik ff die donor gekocht dus moet het velgen plan even in de ijskast.
Ga ik deze winter lekker aan de slag met de donor ff kijken of ik m aan de praat krijg...daarna kan ik altijd nog beslissen om m uit elkaar te halen.
Nog 1 probleem voordat ik aan de slag kan met die donor....hij staat nog in ruinerwold en ik woon in brabant...dus ik zoek nog vervoer van daar naar mij.....iemand hier toevallig nog tips of ideeen voor een vervoerder?
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by Jeroen_Sp »

Sow! netjes hoor! Jammer dat je het alleen bij de SLCN hebt geplaatst, daar mag ik niet meer komen. En heb daarom dit project gemist. Wat voor interieur heb je er nu in?

Heb je me wat meer info over onderstaande foto? Wat voor verf heb je gebruikt en waar gehaald?
Image
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by Supervaags »

renemark3 wrote:ik zoek nog vervoer van daar naar mij.....iemand hier toevallig nog tips of ideeen voor een vervoerder?
wellicht deze
viewtopic.php?f=4&t=75573&start=270

hoezo was je auto ineens verdwenen dan? :o
renemark3
Posts: 22
Joined: Tue Sep 18, 2012 12:27 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by renemark3 »

De panelen heb ik geverfd met hg leerverf creme en andere delen blauw.
Ik had groene panelen maar op marktplaats vond ik creme, voor zover creme niet gewoon geel is van de nicotine.
Dus ik dacht dat wit op creme goed zou dekken, maar dat was een illusie.
Ik heb het gedaan zoals beschreven op de gebruiksaanwijzing....eerst ontvetten met een goedje van hg maar dat heb ik dan met spyrtus gedaan(prima ontvetter en reiniger) en toen wel de hg primer aangebracht, 24 uur laten intrekken.
Vervolgens , ik dacht binnen 24 uur, om de 2 uur een laag verf aanbrengen.
Maximaal 3 geloof ik zo uit mijn hoofd maar na 2 lagen begon ie pas te dekken dus uiteindelijk werden het 5 lagen.
Maar als je er echt ff een dag voor uittrekt(zonder de 24 uur van de primer mee gerekend) is het resultaat echt vebluffend en echt z.g.a.n.
Ik heb alles gewoon met een klein rollertje gedaan en de randjes met een kwastje.
De blauwe kleur(dus donker) dekt eigenlijk direct op lichte en donkere ondergronden, dus dat kon al met 2 lagen.
Je kan het bij diverse winkels die hg artikelen verkopen bestellen, de kans dat het op de plank staat is echt heel klein.
Ik heb het gevraagd bij cranenbroek, de boerenbond, en bij de marskramer maar dan heeft het een levertijd van 2 a 3 weken en duurder als dat je het gewoon via internet besteld.
Bij beslist.nl http://www.beslist.nl/products/r/hg+leerverf/
leerverf intoetsen en je hebt het goedkoopste en snelste resultaat, binnen 2 dagen in huis.
Er zijn ook starter kits is maar net wat je wilt maar zo uit mijn hoofd was dat niet interessant want ik heb gewoon losse flesjes gekocht.
In ieder geval succes, het is de moeite waard.

Ik heb ook via marktplaats ook de stoelen en achterbank gekocht.
Helaas was er toen alleen een set te krijgen van een mark 5(bill blass). voor de hoofdprijs.
Volgens de verkoper zou dit gewoon passen, maarja .....not....dus heb ik een frame gemaakt en die weer met de originele bevestigings punten vast gezet.
Staat uiteindelijk wel goed hoor alleen deze stoelen zijn smaller als de originelen vanwege de tunnel in de mark 5 die een mark 3 niet heeft, maar als je het niet weet valt het niet op.
De achterbank is 30 cm smaller dus gelukkig vond ik op marktplaats een creme originele achterbank.(kzoek nog wel ff wat foto's met het resultaat)Image
Image
Image
Ja kmoet ook een ander stuur maar toen ie nog mat zwart was vond ik deze wel leuk maar nu moet er een braaf stuur in.
Ook weer een projectje voor later net als die velgen....eerst ff een donor afwerken of wat dan ook.

.

Kheb een pmetje gestuurd naar de link die ik gekregen had...bedankt supervaags.
Last edited by renemark3 on Wed Jun 10, 2020 9:14 pm, edited 5 times in total.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by kikkegek »

oh oh Den Haag! mooie stad...achter de duinuh! toch?

zie je auto voor het stadhuis als ik me niet vergis.

Gave bak man! en nogal wat tijd in gestoken zeg...ik ga je topic volgen...leuk en welkom!
renemark3
Posts: 22
Joined: Tue Sep 18, 2012 12:27 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by renemark3 »

Bedankt kikke gek,
Is idd in Den Haag.
Ik kom zelf uit Den Haag en heb daar 9 jaar mijn eigen winkel gehad tegenover nu barbies bar.(sigarettenwinkel opt hoekje, nu een lunchroom ofzo)
Maar woon sinds 2007 in brabant, is zo gelopen door een motorongeluk, lang verhaal.
Een nichtje van ons ging trouwen en daar heb ik de lincoln echt voor klaar gestoomt, toen op en neer naar Den Haag stadhuis en feestlocatie en weer naar brabant.

Maar gaat nu een dubbel project in 1 worden als ik die andere mark 3 thuis heb.
Khoop dak nog tijd heb om het hier bij te houden.
Kheb nog een hoop vragen waar ik op het andere forum geen antwoorden op krijg( geen verwijt wat men niet weet kan je ook niet verzinnen) maar omdat er hier een hoop meer bezoekers op zitten is er wellicht een hoop meer kennis.
Een vriend vertelde mij over dit forum, ben eigenlijk nooit verder geweest als die ander.
Vragen komen nog wel misschien beter in technische vragen deel denkk toch?
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by olof »

nice... :thumbs:

wat betreft die spuiter...waarom?
A je betaald toch niet in een keer..?
B in de beun weet je wat er gebeurt..!
C voor paar euros minder 0% garantie..!

beetje achteraf gelul idd..maar ik zou dat nooit doen met mijn.."baby"...!

Blij voor je dat het toch nog goed is afgelopen..!

grtz,
renemark3
Posts: 22
Joined: Tue Sep 18, 2012 12:27 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by renemark3 »

Uiteindelijk bleek een vriend van een vriend gewoon een autospuiter te zijn in loondienst en die heeft m voor een nette prijs gespoten.
Samen met hem al het voorwerk gedaan en zo is tie dan toch voor een redelijke prijs afgekomen.
Ja had ik eerder geweten dat die jongen, die ik bijna wekelijks spreek, auto spuiter is, had ik dit allemaal niet mee hoeven maken.
Maargoed...het spuitwerk is klaar.
Last edited by renemark3 on Wed Jun 10, 2020 9:16 pm, edited 2 times in total.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by kikkegek »

jezus, wat een verhaal man!
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by michiel »

Heeeeej Rene,

wat grappig dat ik je nu hier tegen kom..... ik was ooit een klant van je. is je motor ooit nog terug gevonden?
Ik werkte op de toussaintkade bij een architectenbureau en had toen een blauwe '69er el camino en rookte North State als dat nog een belletej doet rinkelen.....

gr,

Michiel
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by Maurice »

Mooie kleur en welkom! :)

Ik mag helaas ook niet meer op het Nederlandse Lincoln forum........ :lol:
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by Jeroen_Sp »

Maurice wrote:Ik mag helaas ook niet meer op het Nederlandse Lincoln forum........ :lol:
Ach, behalve ons 2 zijn er nog wel meer :lol: . Maar de TS weet daar volgens mij niet eens van.

Terug ontopic, wat een verhaal van de spuiter! Vind dat je de auto super hebt opgeknapt. Bedankt voor je volledige verhaal over het verven!! Ik ga er zeker wat mee doen.
renemark3
Posts: 22
Joined: Tue Sep 18, 2012 12:27 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by renemark3 »

Hee michiel,
ja ik ken je nog wel, ik dacht zelfs north state " plain"?
Its a small world after all....hee toevallig...kben nu op vakantie in euro disney.
De motor is op een miraculeuze( mooi woord maar kweet niet hoe jut precies schrijft) terug gekomen...precies 1 jaar na diefstal, alleen lag ik toen int ziekenhuis voor de 7de operatie na een motor ongeluk...weet je wellicht wel.
Dus inmiddels weer verkocht en nieuwe hobby gestart...oude amerikaantjes.
Leuk je zo nog eens te horen.
Voortaan maar pm denk ik nu ineens.

Maar waarom mogen jullie allemaal niet meer opt andere forum komen dan??
Stelletje boefjes 8)
kben vrijdag weer thuis...check ik tforum weer.

Succes jeroen :thumbs:
Post Reply