Lincoln mark 3 overspuiten

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
jur.dejong
Posts: 633
Joined: Fri Apr 21, 2006 9:12 am

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by jur.dejong »

Hoi René,

Je bent goed bezig met je Mk III. Wat een verhaal zeg. Er is hier nog een ander ca 60 pagina's tellend topic over gezeik met een spuiter.

Ook ik mag niet meer op het SLCN forum. Er is echter een goed alternatief voor alle US FoMoCo bezitters: het forum van de Mercury Club Nederland. Erg gezellig en relaxed. Wellicht weten ze daar ook een antwoord op je vraag over die rubbers.

http://mercuryclub.multiforum.nl/index. ... ercuryclub

8)
renemark3
Posts: 22
Joined: Tue Sep 18, 2012 12:27 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by renemark3 »

Zo kben ff vant forum weggeweest...druk druk druk met werk vooral en geen tijd voor mn hobby....FOUT :?
Maarja zonder werk ......
Nu heb ik een foutje gemaakt :(
Hier volgt een stukje wat ik schreef opt andere forum een 6 mnd geleden ofzo:
o o o wat heb ik nou weer gedaan
Kwam ik op marktplaats weer een mark3 tegen een bedrag waarvan ik dacht "kan nog wel wat af"
nou een beetje bieden evt. voor onderdelen ed en tot mijn verbazing kreeg ik response"kom m dan maar halen voor je bod"
MMM nou oke bieden en niet willen of serieus zijn hoort ook niet(gebeurd veel te veel op marktplaats) dus a gezegd b gedaan.
Maar 210 km bij mij vandaan.
nu heb ik een vriendin in de buurt wonen daar waar de mark staat, dus heeft zij en haar vriend m opgehaald op een aanhanger die maximaal 1600kg mag hebben en een tuf tuf autotje ervoor met 40km/h over de snelweg.
De papieren zijn mij opgestuurd en vanaf vandaag ben ik dus de trotse eigenaar van 2 mark 3 tjes.
Maar de mark staat nu inmiddels 230 km bij me vandaan.
Hij rijd niet want de motor slaat niet aan(is mij verteld voor aanschaf, starterkrans))
Wat nu? het is gewoon f******g duur om hem deze kant op te laten brengen.
Kga er dit weekend maar heen om een beetje te gaan knutsellen daar in de hoop dat ik m aan de praat krijg.
Dus voorlopig staat de andere ook wat langer in de wacht vrees ik.
Maar ja als ik een lincoln kan redden van de sloop heb ik er wel wat voor over.

En toen:
Nou ok....kben wezen kijken naar m'n nieuwe "aanwinst"

Ik vrees dat het een onderdelen auto wordt.
Uiteraard zitten er nog genoeg onderdelen aan die bruikbaar zijn maar.....ook heeeeeeel veel onderdelen zijn het meeste waard in het oude ijzer.
Ja was toch een teleurstelling, ik heb altijd het idee van een beetje lassen hier en daar moet je even omheen kijken want de buitenkant is te doen, maar van binnen en onder de kap issie er ook best wel slecht aan toe.
Er is verteld dat de starter krans kapot is en dat ie al 2 a 3 mnd niet meer gelopen heeft.
totdat je de kap open doet geloof je dat maar als je m open doet......komt toch echt 2a3 jaar eerst naar voren.
Ik heb het blok verdraaid en geprobeerd te starten.
Maar iedere keer pakt ie dan even maar krijgt geen snelheid om door te starten.
Heeft wel 2x geploft uit de uitlaatjes.
Maarja ik heb geen idee of ie uberhaubt wel heeft gelopen op deze manier er zitten overal draden los en relais bij dus ik ga m eerst maar ff schonen electrisch dan om te kijken of ik m ooit aan de praat krijg.
Kheb wel gelijk alle vacuum eraf gegooit want als ie daar een lek in heeft wil ie ook niet zo lekker stationair lopen, en nu moet ie natuurlijk zo min mogelijk andere poeha hebben die problemen kunnen veroorzaken.
ik hoop dat ik m volgend weekend hier heb zit nog steeds een beetje te passen en te meten met vervoer.
Ik had een beetje de hoop dat ik m zou kunnen starten en naar huis kon rijden maar daar komt wat meer bij kijken als ff een middagje sleutelen.

En nu.....
Zoo nou heeft ff geduurd maar...kheb m thuis.
De rooie lincoln continental mark 3!
Of wat ervan over is in ieder geval.
Ja helaas zoals gedacht..het opknappen niet meer waard.
Inmiddels heb ik de achterklep verkocht en ga ik medio maart een start maken met strippen.
Dus mocht iemand iets nodig hebben......ik ga zelf natuurlijk ook eea bewaren en veel onderdelen zijn gewoon slecht..maar vraag er gerust om als je iets nodig hebt.

Een ander verhaal is het hemel van mijn andere mark 3.
Ik heb in amerika een perfect fit nieuw creme hemel gekocht dus dacht...ff erin hangen..mmmmm
nou toen ik het hemel erbij hield en het boek opensloeg met...how to do....begon het al met knipwerk ed.
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe pak ik dit het beste aan?.
Of zou ik naar een bekleder toe kunnen en een prijsje vragen om het te laten doen? Ik weet niet of ze dat doen als ze niks aan de stof kunnen verdienen.
Iemand ideeen?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
renemark3
Posts: 22
Joined: Tue Sep 18, 2012 12:27 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by renemark3 »

jur.dejong wrote:Hoi René,

Ook ik mag niet meer op het SLCN forum. Er is echter een goed alternatief voor alle US FoMoCo bezitters: het forum van de Mercury Club Nederland. Erg gezellig en relaxed. Wellicht weten ze daar ook een antwoord op je vraag over die rubbers.

http://mercuryclub.multiforum.nl/index. ... ercuryclub

8)
Dank voor de tip kga binnenkort ook daar ff snuffelen.
Maar ook op dit forum krijg ik veel response en leuke reacties ..thxs... :thumbs:
ratsled
Posts: 125
Joined: Sun Sep 09, 2007 10:59 am

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by ratsled »

jammer dat ik je topic nu pas lees, ik woon namelijk in het noorden en rijd vaak naar Belgie voor caravans, ik had dan voor een redelijk bedrag je auto wel willen brengen.
maar helaas.
je auto er ziet heel goed uit, alhoewel ik meer van de oude shit ben 30/40 er jaren.
als je iemand nodig bent voor een transportje tot 2700 kg hoor ik het wel.
renemark3
Posts: 22
Joined: Tue Sep 18, 2012 12:27 pm

Re: Lincoln mark 3 overspuiten

Post by renemark3 »

zo..sta je dan.
ik heb de witte nooit aan de onderkant bekeken( ja ff snel op de grond liggen) in ieder geval nooit op een brug.
gekocht met 2 jaar apk en toen in de schorsing omdat ik m nog af moet bouwen.
11 dec een bruiloft van mijn schoonzus dus dacht...breng m ff naar de apk heb ik nog ff voor de afkeurpuntjes en kan ik rijden..
waaaaa das pas afkeur.
lekkage van de stuurbekrachtiging...bind voor van chassis gescheurd...stuurkolom binnen te los bij verstelling..en nog een paar puntjes die makkelijk te verhelpen zijn maar voor 11 dec zoiezo niet meer haalbaar.
het probleem met de lekkage is niet 123 te verhelpen en geen idee of die bind te lassen is.
ik kreeg wel complimenten voor de staat van de auto zowel boven als onder...strak en niet rot..maarja daarmee komt ie niet door de apk f*** zooi.
nou dan maar op de langere baan nu maar begonnen met het strippen van die rode...
Post Reply