Total frame-off restoration 'Eldorado 79'

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Eldorado79
Posts: 29
Joined: Wed Sep 05, 2012 7:37 pm

Total frame-off restoration 'Eldorado 79'

Post by Eldorado79 »

Hallo,

Even kort voorstellen. Ik ben Manuel, 24 jaar. 2 jaar geleden heb ik een Caddilac Eldorado Biaritz uit 1979 gekocht. Wel gedacht dat ik er wat aan op zou knappen maar dat het zo een project zou worden had ik niet verwacht. Ik ben niet zo een typer maar heb al een aantal forums gelezen en het is leuk en leerzaam om andere projecten te volgen. Ik ben nu sinds april dit jaar bezig.
Het is een total frame-off restoration. Mede doordat dus het chassis rot was en er stukken op gezet moeten worden. Ik heb/had totaal geen ervaring maar vond het al vanaf de "brommertijd" (13/14 jaar) leuk om te sleutelen en ben maar begonnen. Ik ben nu zover dat het chassis klaar is om gestraald te worden. Maar eerst wat foto's vanaf het begin:

Image

Image

Zo dat was voorlopig het laatste rondje dat ik ermee gereden heb

Dan nu de start april 2012

Eerst maar eens uitkleden,
Image
Image
Image
Image

Mei 2012
Image

Complete kabelbom eruit gehaald, wel eerst alles goed gefotografeerd en genoteerd en gemarkeerd pffff haha
Juni 2012
Image

Tijdelijke opslag onderdelen geen plek meer voor de fiets :P
Image

En dan begin juli 2012 eindelijk het chassis van de carosserie
Image

Achter is al goed een plek te zien wat de nodige aandacht zal krijgen
Image

En hier het chassis en vervolgens de carosserie op weg naar z'n tijdelijke verblijf
Image
Image

En dan eind juli 2012 ook de motor eruit
Image
Image

Eind augustus 2012 chassis kaal en klaar om naar de straler te gaan alleen nog de draagarmen ontzien van de rubbers.
Image

Zo dit was in een vogelvlucht de afbouw. Ik ben nu bezig met inventariseren welke onderdelen ik nieuw ga aanschaffen op sommige onderdelen is het zeer moeilijk een Partnumber te vinden maar met het merk, model en jaar moet ik toch ver komen denk ik.

Wordt vervolgt. 8)
Last edited by Eldorado79 on Sun Feb 19, 2017 8:19 am, edited 1 time in total.
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by mohmie »

Welkom! Nice, vind het een leuk model! Ga je er nog iets speciaals mee doen of wil je het simpel houden: uit elkaar, spuiten en in elkaar of ga je de boel nog upgraden/sleeper ervan maken?

Succes in ieder geval!
el eric
Posts: 475
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:31 am

Re: Project Eldorado 1979

Post by el eric »

Dat gaat al sneller dan de meeste hier (waaronder ikzelf :lol: ).

Goed bezig!
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Green-Hornet »

Mooi project,mooie plek om te sleutelen!

Zie je pm bericht.
Eldorado79
Posts: 29
Joined: Wed Sep 05, 2012 7:37 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Eldorado79 »

Tnx allemaal,

Nee ik ga het lekker origineel houden. Is voor mij al een uitdaging genoeg haha. En ja ik moet wel doorwerken wil toch graag ergens volgende zomer weer rijden :? :P
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Project Eldorado 1979

Post by Jeroen_Sp »

Mooi werk hoor! Ga zo door! En blijf fotos en tekst plaatsen.
Eldorado79
Posts: 29
Joined: Wed Sep 05, 2012 7:37 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Eldorado79 »

Zo van de week bij de straler op bezoek geweest. Kon nog niet een prijs zeggen omdat hij eerst alles moet zien. D.m.v. foto's kon hij iig schatten dat het tussen de 800 en 1200 euro zou gaan kosten. Dit is inclusief 2 x het chassis en alles in de poedercoat. Breng het redelijk kaal aan en verzorg zelf het afdoppen wat de prijs nog wat naar beneden zou brengen. Weet niet of het veel is of normaal, heeft iemand hier ervaring mee? Morgen verder, foto's volgen.
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by mohmie »

Eldorado79 wrote:Zo van de week bij de straler op bezoek geweest. Kon nog niet een prijs zeggen omdat hij eerst alles moet zien. D.m.v. foto's kon hij iig schatten dat het tussen de 800 en 1200 euro zou gaan kosten. Dit is inclusief 2 x het chassis en alles in de poedercoat. Breng het redelijk kaal aan en verzorg zelf het afdoppen wat de prijs nog wat naar beneden zou brengen. Weet niet of het veel is of normaal, heeft iemand hier ervaring mee? Morgen verder, foto's volgen.
Lijkt mij niet al te gek qua prijs: ik was voor sec tectyleren al 1400 kwijt...
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by themidnightcruiser »

Ik was voor het stralen, scouperen en lakken voor een chassis iets van 125 Euro kwijt ofzo.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Project Eldorado 1979

Post by Jeroen_Sp »

Ik vind het ook erg veel geld. Moet zeker goedkoper kunnen.
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: Project Eldorado 1979

Post by 68 Cougar »

Mwah. 800 euro zou ik niet gek vinden voor zo'n job, hoor.


Tenzij je Josti-kwaliteit wil, natuurlijk! :lol:

Gr.,
Alexander.
electra hans
Posts: 118
Joined: Fri Jul 02, 2010 1:01 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by electra hans »

Goed bezig Manuel.
Ik kan je een hand geven want zo ben ik ook begonnen

Ik heb toen 900 euries betaald voor body en chassis stralen en epoxy.(van pijkeren in ijsselmuiden)

ff tip.
Maak veel foto`s en de schroeven en bouten in bakjes doen met benaming op etiket.
Is best ff werk maar ozo makkelijk voor later.

is handig als je over een jaar weer gaat opbouwen.
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by morpheus »

Welkom Manuel

Al goed bezig zo te zien op de foto,s

Gr Morpheus

Image

http://www.oldtimerautosite.nl
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by HarleyRob »

Off-topic: ik zat net even op de oldtimersite van Morpheus te kijken. Wow! Gaaf man!
Eldorado79
Posts: 29
Joined: Wed Sep 05, 2012 7:37 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Eldorado79 »

Weer even geleden maar ik heb niet stil gestaan. Helaas nog geen foto's erbij kunnen plaatsen (kabeltje vergeten). In ieder geval bedankt voor de reactie's. Inmiddels staat het chassis bij de straler en ben ik aan de bovenbouw bezig. Voor de prijs ga ik het toch wel doen er zit namelijk een voordeel in en dat is dat het een straat van me "werkplaats" verwijderd is. Daarnaast wordt het bedrijf zeer goed aangeprezen door menig hier in de buurt.
electra hans wrote:ff tip.
Maak veel foto`s en de schroeven en bouten in bakjes doen met benaming op etiket.
Is best ff werk maar ozo makkelijk voor later. is handig als je over een jaar weer gaat opbouwen.
Ik heb vanaf het begin me handelen op a4 geschreven en ieder ''deel" een nummer gegeven en bijbehorende schroefjes voorzien van hetzelfde nummer in een zakje gedaan. (heb zeer veel zakjes haha)

Heb inmiddels me bovenbouw nog wat kaler gemaakt. Heb de resterende schroefjes en klemmetjes losgemaakt. Verder me ruiten eruit gehaald. Achteruit ging er goed uit. Maar helaas de vooruit heeft een omtrek van nouja uhm iets meer dan 4,5 meter en ja de laatste 20 centimeter raak ik de ruit en een barst erin @!%$#@!

morgen foto's
Post Reply