Mustang Fastback '69 S-Code project

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Mustang Fastback '69 S-Code project

Post by frankpost »

Nu begint het avontuur pas:

De wagen is begin deze middag veilig aangekomen op plaats van bestemming.

Image

kap eraf, eerste wat gaat gebeuren is blok eruit (gaat naar Parts n Stuff voor revisie plus een kietel beurtje)

Image

Image

zaterdag weer verder,

word vervolgd

gr
Frank
Last edited by frankpost on Sat Jan 12, 2013 7:47 pm, edited 5 times in total.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Ford Mustang Fastback '69 S-Code, het project

Post by Ranch73 »

Nice , 8)
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Ford Mustang Fastback '69 S-Code, het project

Post by frankpost »

Image

Bellhousing is gescheurd, wist ervan, maar nu de wagen omhoog staat een goed beeld ervan kunnen krijgen

Image

er heeft in de afgelopen jaren dus iemand het voor mekaar gekregen dat complete ding door midden te scheuren...en hoe de ne*k krijg je dat voor mekaar is dan de vraag

Image

heb wel een goeie nog bij de wagen gekregen, dus die gaat er weer onder.


gr
Frank
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Ford Mustang Fastback '69 S-Code, het project

Post by chevystan67 »

leuk project, maar mag ik vragen wat voor oprijbokken je hebt en waar die vandaan komen, zoek ook nog een stevig setje.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Ford Mustang Fastback '69 S-Code, het project

Post by kikkegek »

ik ga je volgen, ben benieuwd
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Ford Mustang Fastback '69 S-Code, het project

Post by frankpost »

chevystan67 wrote:leuk project, maar mag ik vragen wat voor oprijbokken je hebt en waar die vandaan komen, zoek ook nog een stevig setje.
oei dat moet ik even navragen, de wagen staat namelijk niet bij mijzelf maar bij een maat die zn eigen garage heeft (en al het nodige spul). zal je hierover nog een PBtje sturen


even terzijde: Mijn plan is ook de wagen uiteindelijk helemaal strak te laten maken en te laten spuiten, maar tot die tijd (lees: tot ik hiervoor uiteindelijk het geld heb) is nu het plan tijdelijk lekker foute racenummers op de zijkanten te maken en wat stickers te plakken:

Image

maar goed,
eerst blok eruit (gaat morgen gebeuren), laswerk, en evt. interieur nog aanpakken!
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Ford Mustang Fastback '69 S-Code, het project

Post by frankpost »

vandaag weer aan mn wijf bezig geweest

Het blok eruit getilt, was snel gebeurt:

Image

Image

de kapotte bellhousing

Image

open wond:

Image

toen was het interieur aan de beurt

Image

en kwam er ineens een 2e buildsheet te voorschijn onder de bestuurderskant, helaas met een dikke laag teer erop van het geluidsdempend materiaal

Image

een klein hoekje nog leesbaar

Image

een pakje lucifers

Image

een papiertje met adres

Image

een zakje pilletjes (ik zoek nog een proefkonijn die er eentje wil proberen, dan weet ik gelijk wat voor pilletjes)

Image

het andere buildheet (passagiers zijde) hebben we redelijk intact eruit kunnen krijgen, echter bijna niet te lezen door de roestvlekken e.d.

Image

sommige stukjes deels nog leesbaar

Image

alle vloerbedekking eruit

Image

alsmede de achterbank (rug gedeelte nog wel laten zitten)

Image

deurpanelen eraf

Image

dashpad eraf

Image

overal kwamen ook coconnetjes tevoorschijn, sommige met wat vervelde huidjes erin, ik denk van wespen (?)

Image

zelfs op de behuizing van de klok

Image

ID plaatje van de bak, RUG-E2 blijkt een toploader van een 1968 Mustang Cougar 289 wide ratio
kortom, verkeerde bak voor een bigblock dat gaat dus duidelijk niet goed, waarschijnlijk de oorzaak van de gescheurde bellhousing geweest (de yoke is ook zo krom als een hoepel)

Image

bodem is netjes kaal, wel kwamen er wat zwakke plekjes tevoorschijn waar ook nog wel een stukje in gelast moet gaan worden

Image

er staan hier nog wat meer foto's http://s911.photobucket.com/albums/ac31 ... 1QQtppZZ36

Dat was het weer voor vandaag! :)

groeten
Frank
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Ford Mustang Fastback '69 S-Code, het project

Post by Texas Boy »

frankpost wrote: overal kwamen ook coconnetjes tevoorschijn, sommige met wat vervelde huidjes erin, ik denk van wespen (?)

Image

zelfs op de behuizing van de klok

Image

Zijn nesten van dirt daubers ( http://pestcemetery.com/mud-daubers-nat ... t-potters/ ) ongevaarlijke wespen maar erg aktief met nesten bouwen. Have fun met je project, ziet er goed uit.
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by frankpost »

ok thanks, een leuk weetje!

had een opgedroogde ook gevonden, maar wist niet of die uit die cocon kwam
73mustang
Posts: 124
Joined: Sun Apr 18, 2010 11:53 pm

Re: Ford Mustang Fastback '69 S-Code, het project

Post by 73mustang »

chevystan67 wrote:leuk project, maar mag ik vragen wat voor oprijbokken je hebt en waar die vandaan komen, zoek ook nog een stevig setje.
Die heb ik zelf gemaakt

GR ROB
pv-camaro
Posts: 336
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:03 pm

Re: Ford Mustang Fastback '69 S-Code, het project

Post by pv-camaro »

chevystan67 wrote:leuk project, maar mag ik vragen wat voor oprijbokken je hebt en waar die vandaan komen, zoek ook nog een stevig setje.
Offtopic:
Ben zelf ook jaren op zoek geweest naar goede (niet te stijle) oprijbokken.
In Nederland niets te vinden voor banden van 245 breed en het hoge gewicht van de auto.

Ik toen deze in America besteld (zijn niet goedkoop), maar erg licht, makkelijk in gebruik.

http://www.raceramps.com/maintenance-se ... ramps.aspx
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by arthur »

wat de pillen betreft (speed), het adres op het briefje kan je vast wel meer vertellen :D
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by 69ElCamino »

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar hoe de rest gaat zijn. Dit project topic ga ik wel volgen. Vind het een mooie kleur paint ook.

Die oprij bokken zijn inderdaad erg prettig. Zoiets zoek ik ook nog.
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by frankpost »

voor diegene die zulke oprijbokken zouden willen, stuur 73mustang (Rob) even een PB. Zoals hij in een vorige post al schreef heeft hij deze zelf geknutseld, en tegen wat vergoeding kan/wil hij dat vast nog wel een keer doen! :D

Vandaag is er weinig van gekomen, ik moest wat onderdelen halen, en daarna stond het bier stond koud, en was het ineens half 6...dus voor morgen staat op de planning om de rest van de motorruimte leeg te maken, de achterbank eruit zodat er straks wat stukkies in de bodem gelast kunnen worden. Zodra dat allemaal gebeurt is kan de motorruimte kaal en gespoten worden, en bodem schoonmaken en in de tektyl etc etc etc :D

morgen weer foto's!
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by Texas Boy »

69ElCamino wrote:Die oprij bokken zijn inderdaad erg prettig. Zoiets zoek ik ook nog.
Ik heb deze

http://www.pepboys.com/product/details/9867916/ zullen in NL ook wel verkrijgbaar zijn

en kunnen dus vrachtwagens dragen, gebruik ze ook als ik een lekke band het met de trailer, rij dus gewoon een wiel op de bok en de ander zweeft, dus geen krik nodig, back on topic
Post Reply