TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
No way back.....
damn serieus werk zit ik wat te klooien met mijn jag ophanging.....
respect
see ya
twan
damn serieus werk zit ik wat te klooien met mijn jag ophanging.....
respect
see ya
twan
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
8) Wauw ,nice job
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
ik post niet veel meer op het aap maar dit is gewoon respect. keep up the good work
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
el eric wrote:ik ben benieuwd, ziet er al heel goed uit...
Alleen had ik toch de lpg tank eruit gehaald voordat ik ging lassen....
ja tering..die tank...!
maar zeker cool om te zien...!
-
- Posts: 1184
- Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
zolang de tank en alles gasdicht is (en dat is het)kan er niets gebeuren.
het is een gesloten systeem en je hebt niets met benzinedamp en dergelijke te maken.
het is een gesloten systeem en je hebt niets met benzinedamp en dergelijke te maken.
-
- Posts: 1184
- Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
even een foto van de huidige situatie.....
bovenkant deur zit er nog niet in,bij het achterste raam kun je de hoogte zien.
dat kokertje op de motorkap is het stukje A stijl wat er tussen uit is.
morgen gewoon weer verder.
bovenkant deur zit er nog niet in,bij het achterste raam kun je de hoogte zien.
dat kokertje op de motorkap is het stukje A stijl wat er tussen uit is.
morgen gewoon weer verder.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
Nee klopt, er zit LPG inbig is better wrote: je hebt niets met benzinedamp en dergelijke te maken.
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
Voor dat er wat met LPG mis gaat moet je echt wel heel rare dingen uithalen.....Lassen naast een dichte en niet lekkende tank levert geen direct gevaar op.... of anders gezegd helemaal niet... bij een benzinetank zou ik wel wat voorzichtiger zijn, dass gewoon een blikke doos
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
Wel veel werk om 'm veilig onder de brug te kunnen rijden.big is better wrote:zolang de tank en alles gasdicht is (en dat is het)kan er niets gebeuren.
het is een gesloten systeem en je hebt niets met benzinedamp en dergelijke te maken.
Maar al met al, d'r wordt vakkundig gewerkt, en het resultaat wordt vermoedelijk al evenzo.
Ga zo door, en je krijgt een uniek exemplaar.
Gr.u.d.R.
-
- Posts: 1184
- Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
bedankt voor de complimenten.
maar we hebben niet stil gezeten......
dit is tussen de A stijl uitgehaald.
en als laatste de C stijl
heel even was het een convertible.
en toen zijn we gaan bepalen onder welke hoek het dak weer terug op de auto moest komen.
dit gaat het worden
er is alleen een klein problempje...
omdat ik het dak niet verlengd wilde hebben zijn de achterpanelen een beetje te lang.
het eerste plan was om de hoek van het achterraam en de achterklep te veranderen
maar als het zover gekanteld zou worden kwam er heel veel werk aan de dakplaat en de plaatsing van het achterraam zou niet mooi zijn
dus we zijn voor plan B gegaan...
hier hebben we 5 cm tussenuit gehaald.
daardoor schuift het gehele paneel genoeg op om om het werk aan de dakplaat eenvoudiger te maken.
alles afgetekend
en slijpen maar
zo,weer een paar kilotjes kwijt.
alles weer op zijn plaats vastgezet met plaatwerk klemmen.
andere kant ook maar gedaan.
de tegels die ziet liggen zijn om de auto weer in normale rijhoogte te krijgen.
hij was achter omhoog gekomen ondat de gastank en het interieur niet meet op hun plaats zitten.
nu hebben we nog een klein verschil tussen dakplaat en achterschermen.
de achterschermen worden ingekort
de spatborden worden ook aangepast.
de spatbordranden/wiellooplijsten moeten eruit en 5 cm verder naar achteren er weer ingelast worden en achter moet de ronding aangepast worden.
de regengootjes bij de kofferbak zijn rot
deze worden ook nieuw gemaakt
zo ziet het er nu uit
maar we hebben niet stil gezeten......
dit is tussen de A stijl uitgehaald.
en als laatste de C stijl
heel even was het een convertible.
en toen zijn we gaan bepalen onder welke hoek het dak weer terug op de auto moest komen.
dit gaat het worden
er is alleen een klein problempje...
omdat ik het dak niet verlengd wilde hebben zijn de achterpanelen een beetje te lang.
het eerste plan was om de hoek van het achterraam en de achterklep te veranderen
maar als het zover gekanteld zou worden kwam er heel veel werk aan de dakplaat en de plaatsing van het achterraam zou niet mooi zijn
dus we zijn voor plan B gegaan...
hier hebben we 5 cm tussenuit gehaald.
daardoor schuift het gehele paneel genoeg op om om het werk aan de dakplaat eenvoudiger te maken.
alles afgetekend
en slijpen maar
zo,weer een paar kilotjes kwijt.
alles weer op zijn plaats vastgezet met plaatwerk klemmen.
andere kant ook maar gedaan.
de tegels die ziet liggen zijn om de auto weer in normale rijhoogte te krijgen.
hij was achter omhoog gekomen ondat de gastank en het interieur niet meet op hun plaats zitten.
nu hebben we nog een klein verschil tussen dakplaat en achterschermen.
de achterschermen worden ingekort
de spatborden worden ook aangepast.
de spatbordranden/wiellooplijsten moeten eruit en 5 cm verder naar achteren er weer ingelast worden en achter moet de ronding aangepast worden.
de regengootjes bij de kofferbak zijn rot
deze worden ook nieuw gemaakt
zo ziet het er nu uit
-
- Posts: 142
- Joined: Thu Jul 22, 2010 2:24 pm
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
Knap werk man ! ik vind het wel gaaf dat je het dak dezelfde lengte houd , het geeft wel wat extra werk aan de binnenkant van de wielkasten nu je het zijpaneel naar voren hebt gehaald maar als ik dat zo zie komt dat wel goed !
Ik vind de chop ook erg mooi in proportie zo , niet te gek maar precies genoeg.
Vooral foto's blijven posten
Ik vind de chop ook erg mooi in proportie zo , niet te gek maar precies genoeg.
Vooral foto's blijven posten
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
Meer werk als je denkt dus. Geeft ook een drastisch andere look net als rijhoogte.
Ik kreeg van een plaatwerker, die ook weleens wat verbouwde, te horen dat hij de A en B stijlen in verstek laste. Zeg maar het buitenste deel van de stijl lager zagen/lassen en het binnenste deel hoger zagen/lassen . Een en ander om meer stevigheid te houden na het lassen van de stijlen.
Ik kreeg van een plaatwerker, die ook weleens wat verbouwde, te horen dat hij de A en B stijlen in verstek laste. Zeg maar het buitenste deel van de stijl lager zagen/lassen en het binnenste deel hoger zagen/lassen . Een en ander om meer stevigheid te houden na het lassen van de stijlen.
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
mooi werk.
heb de bel air verkocht en krijg nu ook zin in een project al dit.
heb de bel air verkocht en krijg nu ook zin in een project al dit.
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
Wat een werk, mooi gedaan. Goed lef om zo in de auto te gaan zagen en dan nog te bedenken dat achterpanelen te lang zijn hahaha. Mooi opgelost!
Re: TOP CHOP '46 FORD TUDOR SEDAN (CHOPPED '46)
Goed bezig!
Dat maken jullie wel!
Duurt nog ff maar komde weer een pilske vatten op de L'boomse kermis dit jaar?
Gr!
Toine.
Dat maken jullie wel!
Duurt nog ff maar komde weer een pilske vatten op de L'boomse kermis dit jaar?
Gr!
Toine.