1970 Mustang Sleeper
-
- Posts: 186
- Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm
1970 Mustang Sleeper
Hellow,
Sinds Juli vorig jaar ( aankoop in de US ) ben ik bezig met mijn project met de naam "Plain Jane Sleeper".
Mijn doel was een 1970 Sportsroof zo kil en kaal te maken met het doel de originele look te behouden.
Geen opties, geen extra's, geen overduidelijke sportieve parts en vooral geen striping of strepen.
Met de noemer opties heb ik er dan ook voor gekozen om zelfs geen console, geen klok, geen spoilers / scoops e.d. en zelfs geen radio !
Pure performance. Aan de onder kant van het beestje is het echter wel wat anders...
Ook hier heb ik de originele look "vintage parts" / "vintage race style" behouden.
Maar dan hebben we het over andere vering, ophanging, koni shocks, swaybars, montecarlo bars, export brace en een extra tank cover die zowel bescherming als extra stevigheid bied aan de koffer bak.
Overall gewoon een echte standaard look en het "zou" zo uit de jaren 70 kunnen zijn gefluxcompasatord
Qua motor kan ik het voorlopig kort houden, er ligt een 302 die met een sportievere intake naar 4V is opgepept maar verder boven aan op de nominatie staat om te vervangen door een gestrookte 347 Clevor ( Windsor blok met cleveland 2V koppen ). Deze zal goed zijn voor een +/-400 pk wat meer dan genoeg is voor het betere street use.
Er zat origineel een C4 automaat bak welke we gewisseld hebben voor een 4spd wide ratio Toploader met hurst shifter.
De 8" 2.79 achter as heb ik vervangen door een 9" 3.50 traction loc
Koni shocks, Headers, 4,5 mid eye rear leafs, 1" drop front, 1"sway front.
Velgen laten verbreden en gecoat via Edwin Geverink van velgenverbreden.nl
Standaard 1970 originele velgen voor naar 7J verbreed en achter naar 8J verbreed.
Voor 225/60/14 en achter 245/60/14 BF Goodrich Radial GT ( zeeer slecht te krijgen helaas )
De dogdish hubcaps waren een project opzich, in totaal heb ik 7 sets gekocht waarvan ik een set van 4 mooie heb weten maken.
Een week na mijn vondst stond er een NOS set op die voor nog geen 3 tientjes werd verkocht... hotdamn
Verder heb ik nog een Lokar E-brake geplaats op de tunnel welke altijd meer "zekerheid" dan de belabberde rem die niet echt functineel is in mijn ogen.
Het interieur zelfs is compleet simpel en origineel gehouden. Standaard dashpanel, standaard zwart en geen verdere opties.
Alleen voor het uber uber uber zeldzame radio delete panel heb ik diep in het buideltje moeten graaien, deze zijn NIET te krijgen en als er al één aan geboden word is hij prijzig ! gelukkig vond ik een bijna nieuw staat bezel op ebay WAUW the cherry on top !
De flowtech headers heb ik gewrapped met heatwrap en het uitlaat systeem laten vervangen door een staal ( dacht 2,5" ) met flowmasters.
Buitenkant heb ik alles simpel gehouden zoals het hoort bij een sleeper, stalen velgen in de kleur van de auto ( wimbledon white ), maar 1 standaard spiegel, geen antenne, geen spoilers, geen scoops en vooral geen strepen !
In mijn ogen is het doel " wolf in schaaps kleding " dan wel een heel eind geslaagd en is hij precies zoals ik hem voor ogen had.
Zo kocht ik hem:
foei en foei lelijk !
tijdens het proces:
tankcover:
wrapped headers:
interieur:
HET eindresultaat
en als laatste:
Tja, you love it or you hate it....I LOVE IT !
Sinds Juli vorig jaar ( aankoop in de US ) ben ik bezig met mijn project met de naam "Plain Jane Sleeper".
Mijn doel was een 1970 Sportsroof zo kil en kaal te maken met het doel de originele look te behouden.
Geen opties, geen extra's, geen overduidelijke sportieve parts en vooral geen striping of strepen.
Met de noemer opties heb ik er dan ook voor gekozen om zelfs geen console, geen klok, geen spoilers / scoops e.d. en zelfs geen radio !
Pure performance. Aan de onder kant van het beestje is het echter wel wat anders...
Ook hier heb ik de originele look "vintage parts" / "vintage race style" behouden.
Maar dan hebben we het over andere vering, ophanging, koni shocks, swaybars, montecarlo bars, export brace en een extra tank cover die zowel bescherming als extra stevigheid bied aan de koffer bak.
Overall gewoon een echte standaard look en het "zou" zo uit de jaren 70 kunnen zijn gefluxcompasatord
Qua motor kan ik het voorlopig kort houden, er ligt een 302 die met een sportievere intake naar 4V is opgepept maar verder boven aan op de nominatie staat om te vervangen door een gestrookte 347 Clevor ( Windsor blok met cleveland 2V koppen ). Deze zal goed zijn voor een +/-400 pk wat meer dan genoeg is voor het betere street use.
Er zat origineel een C4 automaat bak welke we gewisseld hebben voor een 4spd wide ratio Toploader met hurst shifter.
De 8" 2.79 achter as heb ik vervangen door een 9" 3.50 traction loc
Koni shocks, Headers, 4,5 mid eye rear leafs, 1" drop front, 1"sway front.
Velgen laten verbreden en gecoat via Edwin Geverink van velgenverbreden.nl
Standaard 1970 originele velgen voor naar 7J verbreed en achter naar 8J verbreed.
Voor 225/60/14 en achter 245/60/14 BF Goodrich Radial GT ( zeeer slecht te krijgen helaas )
De dogdish hubcaps waren een project opzich, in totaal heb ik 7 sets gekocht waarvan ik een set van 4 mooie heb weten maken.
Een week na mijn vondst stond er een NOS set op die voor nog geen 3 tientjes werd verkocht... hotdamn
Verder heb ik nog een Lokar E-brake geplaats op de tunnel welke altijd meer "zekerheid" dan de belabberde rem die niet echt functineel is in mijn ogen.
Het interieur zelfs is compleet simpel en origineel gehouden. Standaard dashpanel, standaard zwart en geen verdere opties.
Alleen voor het uber uber uber zeldzame radio delete panel heb ik diep in het buideltje moeten graaien, deze zijn NIET te krijgen en als er al één aan geboden word is hij prijzig ! gelukkig vond ik een bijna nieuw staat bezel op ebay WAUW the cherry on top !
De flowtech headers heb ik gewrapped met heatwrap en het uitlaat systeem laten vervangen door een staal ( dacht 2,5" ) met flowmasters.
Buitenkant heb ik alles simpel gehouden zoals het hoort bij een sleeper, stalen velgen in de kleur van de auto ( wimbledon white ), maar 1 standaard spiegel, geen antenne, geen spoilers, geen scoops en vooral geen strepen !
In mijn ogen is het doel " wolf in schaaps kleding " dan wel een heel eind geslaagd en is hij precies zoals ik hem voor ogen had.
Zo kocht ik hem:
foei en foei lelijk !
tijdens het proces:
tankcover:
wrapped headers:
interieur:
HET eindresultaat
en als laatste:
Tja, you love it or you hate it....I LOVE IT !
Last edited by the1970mach1 on Tue Apr 17, 2012 10:10 pm, edited 1 time in total.
Re: 1970 Mustang Sleeper
Mooi werk!
Ja daar kan ik ook wel verliefd op worden hoor!
Ja daar kan ik ook wel verliefd op worden hoor!
Re: 1970 Mustang Sleeper
I love it too, maar zoals je hem kreeg vond ik hem ook mooi
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 1970 Mustang Sleeper
the1970mach1 wrote:
Tja, you love it or you hate it....I LOVE IT !
Geweldige auto en een prachtige foto!!
Re: 1970 Mustang Sleeper
ja, zo is hij op zijn mooist!
Re: 1970 Mustang Sleeper
Origineel, netjes uitgevoerd en goeie selectie van parts. Thumbs up!
Re: 1970 Mustang Sleeper
Zeer mooi zo! En een erg gave foto!
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: 1970 Mustang Sleeper
erg mooie wagens....de witte is mijn favoriete van de 2 8)
Re: 1970 Mustang Sleeper
Heel mooi geworden! Dik met die steelies 8)
Foto's zijn ook prachtig, die loods zie ik een paar keer per week, Blerick
Foto's zijn ook prachtig, die loods zie ik een paar keer per week, Blerick
Re: 1970 Mustang Sleeper
Eindelijk één zonder strepen (hint hint ) Maar erg fraaie auto, met deze witte blijf je niet zitte
-
- Posts: 186
- Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm
Re: 1970 Mustang Sleeper
Bedankt voor de reactie !
Hans... dat ik met deze witte blijf zitten ben ik ook niet zo bang
Stargazer: Blerick inderdaad. Mega mooi gebouw alleen wat elende met die grafiti daar zeg
merci allemaal !
Hans... dat ik met deze witte blijf zitten ben ik ook niet zo bang
Stargazer: Blerick inderdaad. Mega mooi gebouw alleen wat elende met die grafiti daar zeg
merci allemaal !