repaint ´80 el camino

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
camino-danny
Posts: 404
Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by camino-danny »

oldsv8diesel wrote:nou ben ik totaal geen autospuiter of voorbewerker...., had plamuur niet direct op het blanke staal gemoeten?
was geen probleem om over de epoxy te plamuren.
nagevraagd bij veschillende autospuiters
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by olof »

Je kan prima over 2k epoxy plamuren.!

tips...?
Ik zeg..probeer niet de deuken in 1 keer te vullen..dit geeft allen maar gaatjes in je plamuur waar je later last van kan krijgen.
gewoon goed je 2k plamuur mengen..kleine beetjes per keer..eerst de diep deuk vullen...grof uitschuren...weer plamuur aanmaken en de hele plek in de plamuuur trekken...die netjes strak maken..dan kan het zijn dat je nog een keer licht erover heen moet trekken met een rubbertje,maar normaal gesproken moet een plamuur plek binnen 2 tot 3 keer helemaal strak zijn\!!!

Spuit over je plamuur plek een heel dun laagje mat zwart...als je je schuurblok ten alle tijden vlak op je oppervlak houdt zal je zien dat je de hogere delen als eerste het zwart afschuurt...zodra het zwart helemaal mooi weg is en je plamuur plek ligt niet te hoog..dan is je plek strak!!..wel altijd na voelen met je vingers..niet pielen met voelen..maar meerdere malen er lange halen overheen voelen..!!

denk erom...lange halen maken mooie kinderen...!!!
hou het allemaal niet te klein..!

succes

edit: werk van grof naar fijn..als hij bijna strak is..dan alleen maar naar p240 schuren..niet blijven door rammen met p80...!
schuurladder mag nooit meer dan 100 zijn...dus als je begint met p80..dan erna..p120/150/p180...p220/p240...!
camino-danny
Posts: 404
Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by camino-danny »

olof wrote:Je kan prima over 2k epoxy plamuren.!

tips...?
Ik zeg..probeer niet de deuken in 1 keer te vullen..dit geeft allen maar gaatjes in je plamuur waar je later last van kan krijgen.
gewoon goed je 2k plamuur mengen..kleine beetjes per keer..eerst de diep deuk vullen...grof uitschuren...weer plamuur aanmaken en de hele plek in de plamuuur trekken...die netjes strak maken..dan kan het zijn dat je nog een keer licht erover heen moet trekken met een rubbertje,maar normaal gesproken moet een plamuur plek binnen 2 tot 3 keer helemaal strak zijn\!!!

Spuit over je plamuur plek een heel dun laagje mat zwart...als je je schuurblok ten alle tijden vlak op je oppervlak houdt zal je zien dat je de hogere delen als eerste het zwart afschuurt...zodra het zwart helemaal mooi weg is en je plamuur plek ligt niet te hoog..dan is je plek strak!!..wel altijd na voelen met je vingers..niet pielen met voelen..maar meerdere malen er lange halen overheen voelen..!!

denk erom...lange halen maken mooie kinderen...!!!
hou het allemaal niet te klein..!

succes

edit: werk van grof naar fijn..als hij bijna strak is..dan alleen maar naar p240 schuren..niet blijven door rammen met p80...!
schuurladder mag nooit meer dan 100 zijn...dus als je begint met p80..dan erna..p120/150/p180...p220/p240...!
thanks hier kan ik wat mee!!!
alleen ik heb een langwerpige deuk, hoe kan ik die het beste pakken want die zit in een ronding van de deur...

ik heb nu 3 keer in de plamuur gezet, en denk dat ik nog 1 0f 2 keer moet plamuren....
na het schuren heb ik ontvet en de kale stukken weer in de epoxy gezet.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by Streetrod »

Goed bezig danny :thumbs:
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by chevystan67 »

olof wrote: denk erom...lange halen maken mooie kinderen...!!!
:mrgreen:

dit moet op een tegeltje :lol:
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by olof »

:D hangt bij ons op de zaak...!

in een ronding..ook weer eerst de deuk vullen...dan de laatste keren plamuur op zetten met een rubber i.p.v. het mes..!

succes..!
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by 64Redneck »

Of de deuk er uit kloppen/trekken voor zover dat mogelijk is, want hoe minder plamuur hoe beter .
camino-danny
Posts: 404
Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by camino-danny »

Chevy Blazert wrote:Of de deuk er uit kloppen/trekken voor zover dat mogelijk is, want hoe minder plamuur hoe beter .
heb ik al zoveel mogelijk gedaan. alleen helemaal lukt me niet...
camino-danny
Posts: 404
Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by camino-danny »

vanavond krijg ik hulp van iemand die er meer verstand van heeft.
hopelijk dat hij me wat kan leren.
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by olof »

Chevy Blazert wrote:Of de deuk er uit kloppen/trekken voor zover dat mogelijk is, want hoe minder plamuur hoe beter .
:thumbs:
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by Phatkees »

Wat voor kleur word ie eigenlijk Danny? Of heb ik er overheen gelezen?
camino-danny
Posts: 404
Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by camino-danny »

Phatkees wrote:Wat voor kleur word ie eigenlijk Danny? Of heb ik er overheen gelezen?
mat wit.
al het chroomwerk moet zwart worden.
niet omdat ik wat te verbergen heb maar mijn bumpers ga customizen
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by olof »

mat wit.... :eek: ..?
camino-danny
Posts: 404
Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by camino-danny »

Image
hiet zit ik aan te denken zo'n kleur
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: repaint ´80 el camino TIPS GEVRAAGD over strakzetten

Post by Phatkees »

Als het op een "nieuwe" volvo staat wil dat niet zeggen dat het op je camino ook mooi staat he :D Origineel is het zeker!!
Post Reply