Repaint '57 Bel Air
-
- Posts: 101
- Joined: Sun Dec 18, 2011 1:01 pm
Re: Repaint '57 Bel Air
Heb je gisterenavond Wheeler Dealers toevallig gezien??
Daar spoten ze hem verschrikkelijk lelijk in het geel
Daar spoten ze hem verschrikkelijk lelijk in het geel
Re: Repaint '57 Bel Air
Ook gezien, een beetje schuren en klaar, ze haalden niet eens alle verf eraf.Hans en Linn wrote:Heb je gisterenavond Wheeler Dealers toevallig gezien??
Daar spoten ze hem verschrikkelijk lelijk in het geel
en voor een paar duizend pond aan nieuw chroomwerk erop en hij is weer als "nieuw"
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: Repaint '57 Bel Air
mooie auto, die vast geen nederlandse winters heeft gezien. succes.
Re: Repaint '57 Bel Air
Hulp heb ik altijd wel een beetje. Maar het meeste doe ik idd alleen.pintor wrote:ga je hem zelf ook weer alleen in mekaar zetten of heb je dan wel hulp?
Bij het inelkaar zetten wil ik hulp hebben, dan kan ik geen kras in de lak meer hebben. Nu maakt dit niet zoveel uit.
Wheeler Dealers heb ik niet gezien, heeft misschien iemand een link?
Ff matten en overblazen is bij mijn auto ook gedaan en dat zie je nu dus goed.
Een paar jaar zal het wel OK zijn, dus prima voor de handel.
Mijne is in 88 uit CA vetrokken naar engeland, maar heeft in nederland wel een echte winter gezien hoor.
Toen kwam ik juist terug van de kenteken keuring.
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: Repaint '57 Bel Air
ok, ik bedoel, omdat ie er zo mooi roestvrij uitziet. die is vast geen winters-lang gebruikt in vocht en pekel.Nick_nl wrote:Mijne is in 88 uit CA vetrokken naar engeland, maar heeft in nederland wel een echte winter gezien hoor.
<snipdepic>Toen kwam ik juist terug van de kenteken keuring.
Re: Repaint '57 Bel Air
Daar zul je geljk in hebben ja. Hier is het nooit een daily geweest.
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am
Re: Repaint '57 Bel Air
begin volgende week ook aan een repaint zoals jij, helemaal kaal.
maar hoe doe je dat met een scheermesje?
gewoon een simpel scheermesje of aleen het mesje?
http://rilaughs.com/wp-content/uploads/ ... -blade.jpg
maar hoe doe je dat met een scheermesje?
gewoon een simpel scheermesje of aleen het mesje?
http://rilaughs.com/wp-content/uploads/ ... -blade.jpg
Re: Repaint '57 Bel Air
Nee, dat zou denk ik te bloederig worden
Ik gebruik zoiets. Kost ergens tegen de 5 euro dacht ik.
Hoe het werkt is vrij makkelijk.
Met zo'n verfföhn maak je de lak warm, niet heet en zeker niet tot bubbeltjes er op komen.
Dan moet je ergens door de lak heen steken en dan net als een beitel schuif je onder de lak door.
Als je dan met de föhn de lak een beetje blijft bijwarmen krijg je van die lange stroken. Anders krijg je snippers en dat is meer rommel om op te ruimen.
De laag er onder krijg je er zo niet af, dat werkt niet lekker en kun je het beste met goede afbeit doen.
Ik gebruik zoiets. Kost ergens tegen de 5 euro dacht ik.
Hoe het werkt is vrij makkelijk.
Met zo'n verfföhn maak je de lak warm, niet heet en zeker niet tot bubbeltjes er op komen.
Dan moet je ergens door de lak heen steken en dan net als een beitel schuif je onder de lak door.
Als je dan met de föhn de lak een beetje blijft bijwarmen krijg je van die lange stroken. Anders krijg je snippers en dat is meer rommel om op te ruimen.
De laag er onder krijg je er zo niet af, dat werkt niet lekker en kun je het beste met goede afbeit doen.
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am
Re: Repaint '57 Bel Air
oke thanks duidelijke info!!!Nick_nl wrote:Nee, dat zou denk ik te bloederig worden
Ik gebruik zoiets. Kost ergens tegen de 5 euro dacht ik.
Hoe het werkt is vrij makkelijk.
Met zo'n verfföhn maak je de lak warm, niet heet en zeker niet tot bubbeltjes er op komen.
Dan moet je ergens door de lak heen steken en dan net als een beitel schuif je onder de lak door.
Als je dan met de föhn de lak een beetje blijft bijwarmen krijg je van die lange stroken. Anders krijg je snippers en dat is meer rommel om op te ruimen.
De laag er onder krijg je er zo niet af, dat werkt niet lekker en kun je het beste met goede afbeit doen.
Re: Repaint '57 Bel Air
graag gedaan en het is nog leuk werk ook
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am
Re: Repaint '57 Bel Air
werkt het ook snel?Nick_nl wrote:graag gedaan en het is nog leuk werk ook
Re: Repaint '57 Bel Air
Ja, best wel. Een half uur doet best veel. Bijna een heel spatbord. Nu weet ik alleen niet of dit bij elk type lak zo gaat.
-
- Posts: 118
- Joined: Fri Jul 02, 2010 1:01 pm
Re: Repaint '57 Bel Air
Ik vind je `57 bel air een mooi type.
Vind de kleur ook mooi passen bij de `bel air.
Op je type plaatje in de motor ruimte moet ook je kleur code staan (kan dus rood zijn).
Maar wat een werk joh met het kaal maken van de onderdelen.
En je verwacht Februari te kunnen overspuiten?.
Vind het wel heel mooi om te zien hoe je bezig bent.
Ik blijf je volgen .
Vind de kleur ook mooi passen bij de `bel air.
Op je type plaatje in de motor ruimte moet ook je kleur code staan (kan dus rood zijn).
Maar wat een werk joh met het kaal maken van de onderdelen.
En je verwacht Februari te kunnen overspuiten?.
Vind het wel heel mooi om te zien hoe je bezig bent.
Ik blijf je volgen .
Re: Repaint '57 Bel Air
Klopt, op het type plaatje staat idd dat de auto duskpearl is met een wit dak.
Ja idd het is een hoop werk, een andere optie is alles te laten zitten en alleen de buitenkant te schuren. Maar dan heb je de naden niet mee genomen en dat blijf je toch zien. Liever een ker wat meer werk en dan goed.
Februari is de richt datum, maar dat gaat wel lukken. In een weekend kun je best veel doen
Ja idd het is een hoop werk, een andere optie is alles te laten zitten en alleen de buitenkant te schuren. Maar dan heb je de naden niet mee genomen en dat blijf je toch zien. Liever een ker wat meer werk en dan goed.
Februari is de richt datum, maar dat gaat wel lukken. In een weekend kun je best veel doen
Re: Repaint '57 Bel Air
1.5mm, dat is echt niet te doen om een beetje lekker te kunnen plaatwerken aan een auto.joco wrote:1,5 mm staalplaat werkt lekker, is met Mig / Mag las app, goed te lassen.
Hoe zijn je binnen-schermen en je accubak ? laat je die nog stralen ?
0.6mm of 0.8mm zijn de meest gangbare maten en last net zo goed en is goed te vormen