Repaint '57 Bel Air

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Klopt, Olof en ik hebben er een tijd geleden over gesproken.
Het dicht bij huis stuk vind ik erg belangrijk zodat je even na je werk kan binnen springen en kijken.
Er komen altijd vragen boven waar je dan snel op in kan springen zonder weer foto's te moeten mailen enzo. Foto's zijn leuk, maar zelf kijken werkt toch echt beter.

Deze spuiter zat op 8 km van de voordeur af, dus erg makkelijk om even te gaan kijken.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by takel »

Oke gelukkig maar!

Ik zag dus dingen die er niet zijn.. :cheers:
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Image

Image

Image

Het nadeel van laten stralen is dat de vilt afdichting kapot gaat.
Dus alles uit elkaar en nieuwe maken.
Leuk om te zien dat de plaatjes al verzinkt zijn af fabriek.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage

Vandaag even het dashboard laten bijwerken.
Een stuk beter geworden als het was, al zitten er een paar stofjes in de lak. Maar die krijg ik er nog wel uit :)
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by 57Belair »

Aha, net als in mijn 57er ook een km teller ipv mijlen :D

Image
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Klopt, deze heb ik gekocht in zweden.
Alleen kloppen de streepjes op de teller zelf niet exact met de cijfers.
Een echte km teller heb ik nog niet kunnen vinden.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Wilf »

In Zweden zijn ze verplicht de kilometers per uur aan te geven, dus zijn ze er inventief met lettertangen, verf of andere manieren om de km/u over de originele letters te zetten. Daarom staan de lijnen niet gelijk met de getallen. Meestal gebruiken ze lettertangen trouwens (zit ook in mijn Zweed).
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Chief big ol'Cadillac »

Wilf wrote:In Zweden zijn ze verplicht de kilometers per uur aan te geven, ...
O ja? Ik heb ooit een 1950 Volvo gehad waar de teller aangaf in zweedse mijlen (1 mil = 10 km)

Image
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Wilf »

Dat is ook metrisch dus geen probleem. Ga jij in Zweden maar op een meeting kijken welke yank met geldig kenteken er geen stickers of metrisch klokje heeft... De verandering is verplicht bij regbesiktning (inschrijven bij Zweedse RDW):

http://www.billstrom.nu/page.asp?pid=9
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Deze conversie platen komen ook uit zweden.
Het ultieme is natuurlijk een echte metrische klok. Maar die zijn lastig/niet te vinden.
De originele plaat is niet vlak zoals de conversie plaat, maar het werkt prima zo. Alleen de overbrenging in de bak klop niet echt.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
Image

So dit weekend weer lekker bezig geweest.
Eindelijk is de gereviseerde waterpomp binnen gekomen, deze meteen maar voorzien van een leuke kleur en wat later er op gezet.
Ook nog even bougiekabels gemaakt, toch bijna 10 meter gebruikt. Maar nu wel van koperkern.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Vandaag eindelijk het inlopen kunnen doen, maar helaas niet echt succesvol
Na ongeveer 5 min heb ik de motor uit moeten zetten, de spruitstukken waren kersrood en de motor liep niet mooi rond.
Ook werd het blok flink heet, een klein beetje is uit de overflow gekomen.
Het lijkt er op dat de ontsteking erg laat staat.

Image
Hier staat de motor al uit en nog is het spruitstuk rood.
Image
Image

Dit kwam er uit de uitlaten, lijkt op vocht van het lange stil staan en heel kort even lopen voor transport. Er kwam ook flink wat rook uit.
Gelukkig is de brandweer niet gekomen :)
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Rallyesmoker »

Je hebt natuurlijk je ontstekingsunit eruit gehad. Dan is controle van de timing wel noodzakelijk. Ik hoop voor je dat je niet ff snel je koppakkingen om zeept hebt geholpen... Maar om van het goede uit te gaan, draai je unit een centimeter tegen de klok in en je vervroegt hem leuk in de richting van beter.

Toch vreemd, want je zal denk ik ook wel wat moeten bijgesteld hebben aan je carburateur om hem lopend te houden, als de ontsteking ineens ver vervroegd is tov van voorheen... NIET?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

De ontsteking stond erg laat, bij poging 2 even de vervroegingspijp los gelaten en afgedopt. Deze staat nu op 12 graden en dat is stukken beter gelukt.
Al had ik dan weer een bak olie lek van een wartel die niet goed vast zat.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Repaint '57 Bel Air

Post by Nick_nl »

Image Image Image Image Image Image
Het was een beetje werk, maar nu ziet alles er weer netjes uit. :)


Image Image Image Image Image Image Image
Er zitten vilt afdichtingen in welke helaas bij het stralen en poedercoaten kapot zijn gegaan.
Dus alles maar uit elkaar gehaald en opnieuw voorzien van vilt.
Het is een hoop werk, maar best goed gelukt.
Het grijze spul is zink spray.
Post Reply