Supernice, newschool op een oldschool wagen!sijmpie wrote: ook ben ik er uit hoe ik de camaro waarschijnlijk gespoten wil hebben.
78er camaro.
Re: 78er camaro.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 78er camaro.
Mooie harde auto !
Ik ben niet zo van de spellingspolitie, maar er moet me wat van mijn hart; het woord verDer, zit volgens mij niet in je motoriek, een mens kan zich vertypen, maar jij krijgt het voor elkaar om op 1 pagina 9 keer (ja ik had tijd teveel) het woord "veder" te typen.......
Ik ben niet zo van de spellingspolitie, maar er moet me wat van mijn hart; het woord verDer, zit volgens mij niet in je motoriek, een mens kan zich vertypen, maar jij krijgt het voor elkaar om op 1 pagina 9 keer (ja ik had tijd teveel) het woord "veder" te typen.......
Re: 78er camaro.
auto is inderdaad erg hard gelukkig wel.
het is inderdaad veder maar door het snelle typen maak ik nog wel eens de zelfde fout
het is inderdaad veder maar door het snelle typen maak ik nog wel eens de zelfde fout
Re: 78er camaro.
Toetsenboad vevangen de R wekt niet meesijmpie wrote:auto is inderdaad erg hard gelukkig wel.
het is inderdaad veder maar door het snelle typen maak ik nog wel eens de zelfde fout
Re: 78er camaro.
haha dan word het tijd voor een nieuwe laptop:P
Re: 78er camaro.
afgelopen weken weer druk bezig geweest met de camaro dus ook weinig tijd gehad om te posten.
dus nu maar weer even.
veel nieuwe dingen aangeschaft.
nieuwe setje schijven en blokken voor de voorzijde.
setje eibach pro verlagings veren.
lagers voor in de schijven.
ook heb ik alle rubbers van de voortrein en subframe vervangen van rubber naar polythurane.
met deze set.
nieuwe carrosserie rubbers.
de draag arm rubbers eruit krijgen was nog best een karwij na dat ze 35 jaar hadden vast gezeten
oude rubbers.
nieuwe rubbers.
ook heb ik de voortrein gespoten.
eerst kaal gemaakt en toen in de zink spray gezet en daarna gespoten.
ook de remklauwen een kleurtje gegeven.
dat ik ze vorig jaar vervangen had heb ik dat toen niet gedaan dus ze begonnen te roesten.
dus nu maar even helemaal kaal gehaald en gespoten.
ook is een grootdeel van de voortrein al weer opgebouwd.
fusee's zitten weer in elkaar.
nieuwe rubbers voor de fusse kogels.
draag armen weer gemonteerd.
met de nieuwe schijf.
daarna ben ik aan de achterkant begonnen daar de ophanging los te halen.
toe kwam ik tot de conclusie dat me bladveer gebroken was :S
precies het oog waar hij mee vast zit.
dus daar moet ik een ander setje voor scoren.
ook de remvoering achter ook helemaal versleten is maar zelfs zover dat de groeven in de remtrommel staan :S
ook heb ik een aantal gaten van het schutbord dicht gemaakt en het gat van de antenne in het achter scherm.
ook heb ik een aantal onderdelen over nieuwe gespoten omdat ik er niet te vreden over was.
zo heb ik me waterpomp ook oranje gemaakt en me rembooster en kachel cover opnieuw gespoten omdat er allemaal diepe lijnen in zaten.
ook de stuurpomp gespoten en gemonteerd.
ook de achteras er volledig onder vandaan gehaald.
kan ik die ook gaan opknappen.
ook had ik andere studs gehaald om me kleppen deksel vast te zetten van arp.
en hier nog een voorproefje van me voortrein met het wiel erop.
morgen hopelijk weer nieuwe onderdelen halen en dan kunnen we weer veder.
dus nu maar weer even.
veel nieuwe dingen aangeschaft.
nieuwe setje schijven en blokken voor de voorzijde.
setje eibach pro verlagings veren.
lagers voor in de schijven.
ook heb ik alle rubbers van de voortrein en subframe vervangen van rubber naar polythurane.
met deze set.
nieuwe carrosserie rubbers.
de draag arm rubbers eruit krijgen was nog best een karwij na dat ze 35 jaar hadden vast gezeten
oude rubbers.
nieuwe rubbers.
ook heb ik de voortrein gespoten.
eerst kaal gemaakt en toen in de zink spray gezet en daarna gespoten.
ook de remklauwen een kleurtje gegeven.
dat ik ze vorig jaar vervangen had heb ik dat toen niet gedaan dus ze begonnen te roesten.
dus nu maar even helemaal kaal gehaald en gespoten.
ook is een grootdeel van de voortrein al weer opgebouwd.
fusee's zitten weer in elkaar.
nieuwe rubbers voor de fusse kogels.
draag armen weer gemonteerd.
met de nieuwe schijf.
daarna ben ik aan de achterkant begonnen daar de ophanging los te halen.
toe kwam ik tot de conclusie dat me bladveer gebroken was :S
precies het oog waar hij mee vast zit.
dus daar moet ik een ander setje voor scoren.
ook de remvoering achter ook helemaal versleten is maar zelfs zover dat de groeven in de remtrommel staan :S
ook heb ik een aantal gaten van het schutbord dicht gemaakt en het gat van de antenne in het achter scherm.
ook heb ik een aantal onderdelen over nieuwe gespoten omdat ik er niet te vreden over was.
zo heb ik me waterpomp ook oranje gemaakt en me rembooster en kachel cover opnieuw gespoten omdat er allemaal diepe lijnen in zaten.
ook de stuurpomp gespoten en gemonteerd.
ook de achteras er volledig onder vandaan gehaald.
kan ik die ook gaan opknappen.
ook had ik andere studs gehaald om me kleppen deksel vast te zetten van arp.
en hier nog een voorproefje van me voortrein met het wiel erop.
morgen hopelijk weer nieuwe onderdelen halen en dan kunnen we weer veder.
Re: 78er camaro.
Waar heb je die gaten mee dichtgemaakt als ik vragen mag???
Ziet er een beetje raar uit (alsof het kit is)
Als je financiën het toelaten zou ik voor Hotchkiss bladveren gaan.
Ziet er een beetje raar uit (alsof het kit is)
Als je financiën het toelaten zou ik voor Hotchkiss bladveren gaan.
Re: 78er camaro.
het is ook kit maar er zit een plaatje achter.
het is speciale kit voor plaatwerk mee te lijmen bestaat uit 2 componenten.
als het gedroogd is is het net zo sterk als de rest en kan je het gewoon schuren en dan afwerken.
hoezo de voorkeur voor hotchkiss als ik vragen mag?
het is speciale kit voor plaatwerk mee te lijmen bestaat uit 2 componenten.
als het gedroogd is is het net zo sterk als de rest en kan je het gewoon schuren en dan afwerken.
hoezo de voorkeur voor hotchkiss als ik vragen mag?
Re: 78er camaro.
Ah OK dan klopt het welsijmpie wrote:het is ook kit maar er zit een plaatje achter.
het is speciale kit voor plaatwerk mee te lijmen bestaat uit 2 componenten.
als het gedroogd is is het net zo sterk als de rest en kan je het gewoon schuren en dan afwerken.
hoezo de voorkeur voor hotchkiss als ik vragen mag?
Ik heb dezelfde voorveren in combinatie met Hotchkiss achterveren en met Bilstein schokbrekers rondom en dat rijdt echt fantastisch
Re: 78er camaro.
is een tijdje stil geweest maar niet stil gezeten.
camaro staat weer op zijn wielen na lange tijd.
ook heb ik het subframe er nog een keer onderuit gehad.
deze heb ik doorgelast en zo kon ik de rest nog beter netjes maken en een kleurtje geven.
zo zag het daarna eruit.
stuurinrichting weer aangesloten.
achteras in gespoten en nieuwe remleidingen gemonteerd met remcilinders.(hier nog zonder krimpkous)
front een kleurtje gegeven.
wielkasten gespoten binnenkant wielzijde in de anti steenslag gezet.
nieuw remdruk verdeler erop.
remvoeringen vervangen oude waren hellemaal op.
achterkant stukje gerepareerd hier was groot deel verrot ook stuk aangepast zodat er in de toekomst minder problemen mee zijn.
ook de hele bodem schoongemaakt en netje zwart gemaakt.
hierbij wat foto's ben er een aantal kwijt dus moet even nieuwe schieten.
ook heb ik hem weer op zijn wielen gezet kon setje wielen kopen van een vriend voor leuk prijsje zo blijven de mijnen netjes.
nieuwe schommels gemonteerd met nieuwe poly rubbers.
ook zijn er nieuwe bladveren en schokbrekers onder gegaan.
ook heb ik de tank schoongemaakt deze gespoten en de tankvlotter vervangen.
en deze er onder gehangen.
ook heb ik een helicol in de cilinderkop moeten zetten want de vorige eigenaar had het draad van de dynamo uit de kop gedraait dus dat ook gedaan.
toen het motorblok iets veder opgebouwd nu alleen nog de stuurpomp schoonmaken en spuiten.
nieuwe brandstofleiding.
en een andere stabalisatorstang.
deze komt van een z28 en is ruim 7MM dikker dan de orginele
hopelijk van de week de motor er weer in hangen en dan wordt het steeds weer meer auto.
camaro staat weer op zijn wielen na lange tijd.
ook heb ik het subframe er nog een keer onderuit gehad.
deze heb ik doorgelast en zo kon ik de rest nog beter netjes maken en een kleurtje geven.
zo zag het daarna eruit.
stuurinrichting weer aangesloten.
achteras in gespoten en nieuwe remleidingen gemonteerd met remcilinders.(hier nog zonder krimpkous)
front een kleurtje gegeven.
wielkasten gespoten binnenkant wielzijde in de anti steenslag gezet.
nieuw remdruk verdeler erop.
remvoeringen vervangen oude waren hellemaal op.
achterkant stukje gerepareerd hier was groot deel verrot ook stuk aangepast zodat er in de toekomst minder problemen mee zijn.
ook de hele bodem schoongemaakt en netje zwart gemaakt.
hierbij wat foto's ben er een aantal kwijt dus moet even nieuwe schieten.
ook heb ik hem weer op zijn wielen gezet kon setje wielen kopen van een vriend voor leuk prijsje zo blijven de mijnen netjes.
nieuwe schommels gemonteerd met nieuwe poly rubbers.
ook zijn er nieuwe bladveren en schokbrekers onder gegaan.
ook heb ik de tank schoongemaakt deze gespoten en de tankvlotter vervangen.
en deze er onder gehangen.
ook heb ik een helicol in de cilinderkop moeten zetten want de vorige eigenaar had het draad van de dynamo uit de kop gedraait dus dat ook gedaan.
toen het motorblok iets veder opgebouwd nu alleen nog de stuurpomp schoonmaken en spuiten.
nieuwe brandstofleiding.
en een andere stabalisatorstang.
deze komt van een z28 en is ruim 7MM dikker dan de orginele
hopelijk van de week de motor er weer in hangen en dan wordt het steeds weer meer auto.
Re: 78er camaro.
Netjes hoor leuk om dit topic te volgen houd het in de gaten
-
- Posts: 188
- Joined: Wed Mar 07, 2012 7:08 pm
Re: 78er camaro.
Wij hebben onder de firebird dezelfde rubberkit van hyperflex eronder zitten, prima keus bevalt goed!
Ziet er allemaal top uit hoor succes
Ziet er allemaal top uit hoor succes
Re: 78er camaro.
goed bezig! je pakt het grondig aan!