1934 Plymouth PF 4 door sedan
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
Update van Maandag nog:
Stoel geleider systeem opgeknapt
Planken in de zwarte verf.
Firewall plaat alubutyl op maat geknipt
Tellerbak netjes gemaakt (paar maanden terug al gedaan)
Nog een foto van m'n mastercylinder
Leuke aanvulling voor de bougies en als hij loopt voor de vingers/handen
Aankomend weekend geen updates
Stoel geleider systeem opgeknapt
Planken in de zwarte verf.
Firewall plaat alubutyl op maat geknipt
Tellerbak netjes gemaakt (paar maanden terug al gedaan)
Nog een foto van m'n mastercylinder
Leuke aanvulling voor de bougies en als hij loopt voor de vingers/handen
Aankomend weekend geen updates
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
heerlijk project om te volgen, je bent goed bezig.
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
Update! Veel foto's, weinig uitleg nodig.
2 spacers. Moest toch de voorkant van het het blok iets omhoog zetten. Anders kwam het niet uit met de waterpomp aansluitingen.
Radiator aan laten passen door AUTORAS in woerden. Goede vaklui
Van 2 naar 4 wateraansluitingen en kraantje verplaatst.
Nieuwe kabels gesoldeerd en geplaatst. Mooi spul!
Staat weer op z'n pootjes
Nieuwe vega box binnengekregen, bracket ervoor gemaakt.
Bracket getrimd.
Nieuwe radiator fan, bracket verzinnen. . . .
Van dit:
Naar dit:
Nieuw stuurkolom besteld en ontvangen:
Pitman arm en joints nu gereed, op deze manier kon ik de originele joint gebruiken (k*t maat taper)
Nieuwe stainless u-joints:
En zie hier ook gelijk de nieuwe uitlaatflenzen
Dynamo + steun (is inmiddels al aangepast)
En m'n andere project! :arrow:
2 spacers. Moest toch de voorkant van het het blok iets omhoog zetten. Anders kwam het niet uit met de waterpomp aansluitingen.
Radiator aan laten passen door AUTORAS in woerden. Goede vaklui
Van 2 naar 4 wateraansluitingen en kraantje verplaatst.
Nieuwe kabels gesoldeerd en geplaatst. Mooi spul!
Staat weer op z'n pootjes
Nieuwe vega box binnengekregen, bracket ervoor gemaakt.
Bracket getrimd.
Nieuwe radiator fan, bracket verzinnen. . . .
Van dit:
Naar dit:
Nieuw stuurkolom besteld en ontvangen:
Pitman arm en joints nu gereed, op deze manier kon ik de originele joint gebruiken (k*t maat taper)
Nieuwe stainless u-joints:
En zie hier ook gelijk de nieuwe uitlaatflenzen
Dynamo + steun (is inmiddels al aangepast)
En m'n andere project! :arrow:
Last edited by Hotjerod on Fri May 09, 2014 10:49 am, edited 1 time in total.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
Lekker bezig 8)
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
leuk om te zien/lezen!
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
Leuk om weer eens iets anders dan een Ford Hot Rodje te zien.
Op de foto lijkt er wat hoogteverschil tussen de Pitman-arm en het aan te sturen wiel te zitten, vergis je niet in de krachten van zo''n stuurhuis, met dit hoogteverschil krijg je in no time stuurspeling, ik weet niet of je nog naar de RDW gaat voor je motoraanpassing maar dat gaat dan niet goed komen.
Ik heb zelf een '31 Plymouth PA met Flathead power
succes
Leen
Op de foto lijkt er wat hoogteverschil tussen de Pitman-arm en het aan te sturen wiel te zitten, vergis je niet in de krachten van zo''n stuurhuis, met dit hoogteverschil krijg je in no time stuurspeling, ik weet niet of je nog naar de RDW gaat voor je motoraanpassing maar dat gaat dan niet goed komen.
Ik heb zelf een '31 Plymouth PA met Flathead power
succes
Leen
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
Klopt, op de foto is het nog niet afgemonteerd. Ik heb er bewust rekening mee gehouden om alles recht uit te lijnen. Alleen al om bumpsteer te voorkomen. In ieder geval bedankt voor de tip!Mean Lean wrote:Leuk om weer eens iets anders dan een Ford Hot Rodje te zien.
Op de foto lijkt er wat hoogteverschil tussen de Pitman-arm en het aan te sturen wiel te zitten, vergis je niet in de krachten van zo''n stuurhuis, met dit hoogteverschil krijg je in no time stuurspeling, ik weet niet of je nog naar de RDW gaat voor je motoraanpassing maar dat gaat dan niet goed komen.
Ik heb zelf een '31 Plymouth PA met Flathead power
succes
Leen
Die 31'er is echt een vet ding
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
@ Mean lean, is deze te koop/ruil?
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
Hee Zwam
De Plymouth is een rijdende ,under construction rod. Rebuild French Flathead met Volvo 4 bak plus overdrive, S-10 achteras. Correct kenteken met V8. Mag weg voor 14500 Euro
gr
Leen
De Plymouth is een rijdende ,under construction rod. Rebuild French Flathead met Volvo 4 bak plus overdrive, S-10 achteras. Correct kenteken met V8. Mag weg voor 14500 Euro
gr
Leen
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
Leen,
Laat ik nu net een 59 buick hebben met dezelfde waarde... (laten we dit niet verder in dit topic bespreken, zonde toch?)
Ontopic, ziet er mooi en netjes uit wat je allemaal doet!
Laat ik nu net een 59 buick hebben met dezelfde waarde... (laten we dit niet verder in dit topic bespreken, zonde toch?)
Ontopic, ziet er mooi en netjes uit wat je allemaal doet!
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
Nou moet ik zeggen dit is wel de leukste tijd van een rodje, gewoon de basics hebben om te rijden, ik zie nu nog steeds de straat onder me door schieten... en elke keer er wat aan doen, het is duidelijk dat het dak nog naar beneden moet en de visor wordt door een Model A kleppie vervangen, malle ovale achterraam eruit, etc etc...
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
zwam wrote:Leen,
Laat ik nu net een 59 buick hebben met dezelfde waarde... (laten we dit niet verder in dit topic bespreken, zonde toch?)
Ontopic, ziet er mooi en netjes uit wat je allemaal doet!
Luziano wrote:leuk om te zien/lezen!
ThnxBromgabber wrote:Lekker bezig 8)
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
Inmiddels stuur ontvangen, is een gebruikte maar ziet er als nieuw uit
Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan
Mooi project!
Die uitlaatflenzen, heb je die ergens zo besteld of zelf uitgetekend en in de buurt laten snijden?
Die uitlaatflenzen, heb je die ergens zo besteld of zelf uitgetekend en in de buurt laten snijden?