1934 Plymouth PF 4 door sedan

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Wilf »

http://www.kanter.com heb je, is niet de goedkoopste (understatement) maar heeft heel erg veel voor de oudere auto's. Ik kijk nu in het boekje, helaas zie ik dat ze pas vanaf 1937 disc brake conversion kits hebben. Het onderhouden en bijhouden van je remmen scheelt ook al erg veel overigens. Je 'best bet' is kijken of er een auto is die je kan gebruiken als basis voor conversie. In Zweden gebruiken ze vaak Volvo's en in Engeland vaak Jaguars.
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Hotjerod »

Kleine update 15-08-2011

Gister weer even bezig geweest, oude bekleding van binnenkant firewall verwijderd (troep :o )
en deel van vloer. Zie foto's voor resultaat (GEEN roest of gaten!) Oja.. check de kabelboom :x kroonsteentjes.

Image

Image

Image


Verder nog gekeken naar de afwateringsrand van het dak, daar zitten roestblaasjes. Gelukkig is het alleen de afwateringsrand die verrot is,
plaatmateriaal erachter is goed.

Image

Image

Image

Macro shot van roest.
Image
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by HiP #2 »

Zit er goed uit achter de bekleding ja!

Wat voor stekkers ga je plaatsen, ipv de kroonsteentjes?
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Hotjerod »

HiP #2 wrote:Zit er goed uit achter de bekleding ja!

Wat voor stekkers ga je plaatsen, ipv de kroonsteentjes?
Ik ga de complete kabelboom vervangen. Wanneer weet ik nog niet, eerst maar eens mijn andere plannen uitwerken. Is jouw kabelboom ook zo'n zooitje?
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by HiP #2 »

Mijn kabelboom zijn een paar draden om hem te starten, en wat losse kabels die door de auto liggen... verder niets
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by warriorair »

Lijkt wel op die van mij, :D ik heb alleen hheeeel veel losse draden en mijn koplampen en achterlichtjes werken maar dat is dan ook alles :D
Dacht er zelf over om er een van Ron Francis http://www.ronfrancis.com/departments.asp?dept=1 te bestellen maar weet nog niet welke :?:
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Hotjerod »

warriorair wrote:Lijkt wel op die van mij, :D ik heb alleen hheeeel veel losse draden en mijn koplampen en achterlichtjes werken maar dat is dan ook alles :D
Dacht er zelf over om er een van Ron Francis http://www.ronfrancis.com/departments.asp?dept=1 te bestellen maar weet nog niet welke :?:
Hahaha bij mij werkt gelukkig ALLES.
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Björn »

word een leuke klus

Ik heb deze vorige maand binnen gekregen
http://www.ronfrancis.com/prodinfo.asp?number=AC%2D67
underground
Posts: 245
Joined: Sun Feb 28, 2010 10:09 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by underground »

haha, leuke auto man !!!


ik heb precies dezelfde, ook een '34 plymouth sedan !!! 8)


Image



Image


Image



en zo vond ik hem in een schuur !!! :P

Image


Image

Image



succes met je projectje !!
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Hotjerod »

@underground

Bedankt! Die van jou volgde ik al :oops: kwijl..kwijl... Toevallig nog originele parts over?
underground
Posts: 245
Joined: Sun Feb 28, 2010 10:09 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by underground »

Hotjerod wrote:@underground

Bedankt! Die van jou volgde ik al :oops: kwijl..kwijl... Toevallig nog originele parts over?


oww haha !!!

ik zal even kijken, ik heb nog een doosje met wat origiele dingetjes, maar ik denk niet dat mijn onderdelen er beter uitzien dan die van jou :P
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Hotjerod »


oww haha !!!

ik zal even kijken, ik heb nog een doosje met wat origiele dingetjes, maar ik denk niet dat mijn onderdelen er beter uitzien dan die van jou :P
Ik hoor het graag :) Ik zoek namelijk nog wat dingen.
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Hotjerod »

Zoals in het topic van viewtopic.php?f=8&t=70827&start=45 op pagina 4 wordt aangegeven in een reply van me pa...

Ga ik volgende maand (of deze maand) een complete STAGE III voorclip bestellen bij fatmanfab.com.

Dus sorry voor de originaliteit liefhebbers :oops:

En voor de hotrodders :lol:
Mean Lean
Posts: 259
Joined: Mon Apr 12, 2004 9:38 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by Mean Lean »

Goede keus die FatMan, ik heb een tijdje terug bij mijn '34 Coupe, de Taunus (wie kent ze nog..) ophanging vervangen door een degelijke FatMan ophanging, ik heb destijds voor de stage 2 gekozen maar zou dat niet meer doen. Het is behoorlijk beperkt qua instellingen met alleen een veer en schokbreker. De rij- en rem eigenschappen zijn na installatie behoorlijk verbeterd. Zelfs een stabilisatiestang had ik niet meer nodig. ook de on line hulp is zeer goed. Kwalitatief is dit een goede kit, het materiaal is net allemaal wat dikker en degelijker dan de goedkopere kits.
succes
Image
Image
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: 1934 Plymouth PF 4 door sedan

Post by HiP #2 »

warriorair wrote:Lijkt wel op die van mij, :D ik heb alleen hheeeel veel losse draden en mijn koplampen en achterlichtjes werken maar dat is dan ook alles :D
Dacht er zelf over om er een van Ron Francis http://www.ronfrancis.com/departments.asp?dept=1 te bestellen maar weet nog niet welke :?:
Tip: neem een kleurenset

Door mijn auto ligt een losse zwarte kabelboom. Daar staat dan met letters op wat het is. Maar als ze gebundeld zijn moet je nog aardig zoeken om degene te pakken te krijgen welke je wilt.

En als je zo'n zwarte kabel een paar keer ergens langs trekt, is de heflt van de letters er weer af gesleten!
Post Reply