Mijn Amerikanen

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by peerke »

welkom!
jammer van die colony park wagon
heb ook z,on auto gehad,geweldig fijne wagen
weet nog wel dat dat plaatstaal gruwelijk dik was
met een andere auto was het minder fijn afgelopen ben ik bang
groeten
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by olof »

he welkom man...

koele collectie...!
zonde van de schade,maar is maar blik...!

keep posting...!
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by pvz »

Mooie collectie wagens! Vooral die 49 buick is het helemaal 8)

Wat zijn je plannen met deze wagens? Als je ze allemaal wil gaan restaureren ben je nog wel even bezig neem ik aan :lol:
meulmani
Posts: 7
Joined: Mon Jun 13, 2011 7:08 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by meulmani »

Chief big ol'Cadillac wrote:Wat ga je met die Franklin doen? Ligt er nog de originele luchtgekoelde 6 cyl. in? Rijdtie?
De restauratie is begonnen.
- top eraf gehaald
- stof voor hemeltje gevonden bij een stoffenwinkel (restantpartij met stof dat lijkt op het origineel) en door een lokale naaister het oude hemeltje na laten maken, tientjeswerk
- dakframe is van hout, zal worden gerestaureerd door de vader van mijn vriend Maarten, hij heeft ervaring, eiken balken zijn al ingekocht
- velgen gestraald
- frame gestaalborsteld en in het zwart gezet
- carosserie ga ik schuren en rood/zwart spuiten
- nieuw top (cobragrain) is al binnen
- Maarten doet de techniek
Ja, er ligt een originele 6 cylinder luchtgekoelde motor is. We laten hem zo origineel mogelijk, alleen her en der wat aanpassen om er veilig mee te rijden. Auto's zijn gemaakt om te rijden.
meulmani
Posts: 7
Joined: Mon Jun 13, 2011 7:08 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by meulmani »

chevynova wrote:Welkom en aardige collectie! :thumbs:

Jammer van het ongeluk maar gelukkig zelf ongedeerd...was een aardige klap zeker?

gr Frank
Ja, maar gelukkig is iedereen ongedeerd. De blauwe plekken zijn inmiddels verdwenen. En gelukkig denk ik er nu niet meer vaak aan zoals in de eerste week toen ik de vrachtwagen vaak in mijn gedachten weer op me af zag komen.
meulmani
Posts: 7
Joined: Mon Jun 13, 2011 7:08 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by meulmani »

peerke wrote:welkom!
jammer van die colony park wagon
heb ook z,on auto gehad,geweldig fijne wagen
weet nog wel dat dat plaatstaal gruwelijk dik was
met een andere auto was het minder fijn afgelopen ben ik bang
groeten
Helemaal waar! Daarom wil ik zo'n zelfde weer..
meulmani
Posts: 7
Joined: Mon Jun 13, 2011 7:08 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by meulmani »

pvz wrote:Mooie collectie wagens! Vooral die 49 buick is het helemaal 8)

Wat zijn je plannen met deze wagens? Als je ze allemaal wil gaan restaureren ben je nog wel even bezig neem ik aan :lol:
Yep, ze worden allemaal gerestaureerd. We hoeven ons tot ons pensioen niet te vervelen. Als je niks te doen hebt, kom gerust langs om te helpen :D
jur.dejong
Posts: 633
Joined: Fri Apr 21, 2006 9:12 am

Re: Mijn Amerikanen

Post by jur.dejong »

Pracht collectie hebben jullie daar. Jammer van die Merc, maar met een euro bakkie was je er slechter uit gekomen. Ik begrijp dat je op zoek bent naar een andere. Er staat (al lang) een hele mooie te koop in Brummen. Lijkt mij dat ze daar nu wel eens vanaf willen. Dus kan er van die prijs ook wel wat af.

http://www.thegallerybrummen.nl/nl_NL/a ... tails.html

Heeft als voordeel dat je direct kunt rijden en het scheelt een hoop rompslomp.

8)
meulmani
Posts: 7
Joined: Mon Jun 13, 2011 7:08 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by meulmani »

jur.dejong wrote:Pracht collectie hebben jullie daar. Jammer van die Merc, maar met een euro bakkie was je er slechter uit gekomen. Ik begrijp dat je op zoek bent naar een andere. Er staat (al lang) een hele mooie te koop in Brummen. Lijkt mij dat ze daar nu wel eens vanaf willen. Dus kan er van die prijs ook wel wat af.

http://www.thegallerybrummen.nl/nl_NL/a ... tails.html

Heeft als voordeel dat je direct kunt rijden en het scheelt een hoop rompslomp.

8)
Veeeeeeeeeeeel te duur! Ik had de mijne gekocht voor $2500, roestvrij uit Californie, via een Amerikaans forum... Handjes uit de mouwen en nieuw woodgrain erop etc.
Ik heb die in Brummen gezien (is wel leuk om daar eens voor de fun rond te neuzen) en die daar stond was in minder goede staat dan die van ons was.
SS502RAT
Posts: 1390
Joined: Sun Sep 16, 2007 3:39 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by SS502RAT »

welkom en volgens mij ook uit het zeeuwse land( zeeuws vlaamse land ) denk ik leuk spul daar en goed bezig :thumbs: groeten van jeroentje
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by Wilf »

Ben benieuwd of je dit nog leest, ooit zat ik op Facebook en hadden we het wel eens over de Buick. Inmiddels rijd ik alweer een tijdje met de mijne, ben benieuwd hoe het met die van jullie nu is :)
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by boyanka »

Welkom
Hier nog zo'n Zeeuws vlaming
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Mijn Amerikanen

Post by Wilf »

Topic is al 7 jaar oud :D ik hoop stiekem op een reactie omdat ik zag dat er in oktober 2017 precies dezelfde auto als de mijne een kenteken heeft gekregen, ook groen, dus ik was benieuwd of deze wellicht op kenteken staat inmiddels. :)
Post Reply