'93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Kleine update.
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by 64Redneck »

MrOi wrote: Donderdag gaat hij voor de APK.

14-6-2011

Heb vandaag eindelijk de Van op kunnen halen. Voordat ik hem naar de keuring bracht had ik even gas getankt maar toen ik de slang terug hing spoot het er net zo hard weer uit. Weg 50 euro.. Daarna heeft die een paar dagen staan uitdampen bij de garage en toen hij eraan wou beginnen was de accu leeg. Enfin, hij is nu gekeurd en heeft de volgende punten:

1 stuurkogel zit los
1 stuurkogel heeft speling, kan op advies maar ik ga hem vervangen
remblokjes voor vervangen
uitlaat lekt iets aan de achterkant (is dicht te smeren)
accu vastzetten (was natuurlijk losgehaald om hem op te laden)
oppervlakkig roest aan het chassis, ff borstelen en tectyleren
oppervlakkig roest aan de gastank, ook ff schoonmaken en tectyleren
lampjes uit de sidemarkers halen

Voor de rest was alles prima in orde en hij vond hem technisch verder erg strak. Heb ook heerlijk genoten van de terugrit naar de loods. Het zijn opzich allemaal kleine dingetjes dus even wat dingen bestellen en dan weer flink aan de gang!
Wat een zeikerd van een APK keurmeester, het lijkt wel willekeur bij wie of wat je een amerikaan laat keuren. Mijn Blazer is RDW gekeurd MET sidemarkers die werkten, en toch goedgekeurd.
Uitaat niet dichtsmeren, maar dicht lassen of een nieuw stukje er aan vast zetten. En over de oppervlakkige roest :moony: Daar mag hij helemaal niets over zeggen, pas als het doorgerot is dan heeft hij een punt, en dan nog, zolang het geen dragend deel is heeft hij helemaal niets te zeggen. Nu is wel het chassis, maar toon mij een rijdend chassis waar geen oppervlakkige roest te zien is.
Ik persoonlijk zou toch naar een ander apkstation gaan, deze meneer legt op alle slakken zout.

Zo, nu het werk aan je Van. Gaat lekker zo, en goed bezig met die electra :thumbs: Mooi ook die plaat achterin, en je tapijt, dat goed past bij de bus.
Ga je ook de onderkant van alle deuren aanpakken? Please do, want die gaan anders hard van je af, en dat zou zonde zijn.

keep up the good work :thumbs:
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Chevy Blazert wrote:Wat een zeikerd van een APK keurmeester, het lijkt wel willekeur bij wie of wat je een amerikaan laat keuren. Mijn Blazer is RDW gekeurd MET sidemarkers die werkten, en toch goedgekeurd.
Uitaat niet dichtsmeren, maar dicht lassen of een nieuw stukje er aan vast zetten. En over de oppervlakkige roest :moony: Daar mag hij helemaal niets over zeggen, pas als het doorgerot is dan heeft hij een punt, en dan nog, zolang het geen dragend deel is heeft hij helemaal niets te zeggen. Nu is wel het chassis, maar toon mij een rijdend chassis waar geen oppervlakkige roest te zien is.
Ik persoonlijk zou toch naar een ander apkstation gaan, deze meneer legt op alle slakken zout.

Zo, nu het werk aan je Van. Gaat lekker zo, en goed bezig met die electra :thumbs: Mooi ook die plaat achterin, en je tapijt, dat goed past bij de bus.
Ga je ook de onderkant van alle deuren aanpakken? Please do, want die gaan anders hard van je af, en dat zou zonde zijn.

keep up the good work :thumbs:
Nou nou ik kan begrijpen dat je vervelende ervaringen hebt gehad bij garages maar deze meneer waar ik hem heen breng is niks mis mee. Ik heb hem gevraagd om alles wat die tegenkwam op te schrijven want ik wil de Van gewoon in prima staat hebben. Daarnaast is het een kwestie van voor de keuring de lampjes eruit halen dus dat is de moeite niet. Daarnaast was het meer van, doe het chassis nu aanpakken dan ben je alles voor.

Anway vandaag heb ik de hele dag eronder gelegen en heb bijna het hele lijstje af. De stuurkogel kon op advies dus die vervang ik na de keuring want ik kwam er zelf niet achter welke er speling had. En de vulslang wil aan 1 kant nog niet loskomen dus daar moet ik even een 2e persoon voor roggelen. Zoals het er nu uitziet is die slang ook overbemeten dus hopelijk is het een kwestie van inkorten, nieuwe koppeling eraan en gaan!
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by olof »

Wordt mooi man..netjes van binnen..!

Als je dat gevraagd hebt,is het we lekker toch om dat soort dingetjes ff te weten...!

ga zo door zou ik zeggen...!
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Thanks!

Ik heb vandaag eindelijk na veel worstelen de gasleiding losgekregen. Er blijken allemaal haarscheurtjes in te zitten dus ik ga de hele slang vervangen. De rest zag er nog wel goed uit. Ook heb ik de keuken vastgezet en een aantal foto's gemaakt maar die moet ik nog uploaden.
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

WOOHOOOO!!!! Hij is door de apk! Heb hem ook net uit de schorsing gehaald en mag nu dus legaal rijden!

Dalijk nog even foto's maken voor de belastingdienst en dan kunnen we op vakantie!
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by VetteV8 »

Hoe zat dat nou met die zijverlichting?
Was dat een andere kleur dan oranje?
Want alleen oranje mag, en bij voertuigen langer dan 6 meter is het zelfs verplicht [bij een nieuwe toelatingskeuring]
Maar je mag net zoveel oranje lampjes aan de zijkant hebben als je wilt; er zij wel grenzen aan de hoogte...........
Cor
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Klopt, alleen de mijne zijn rood. Maar de lampjes zitten alweer terug hoor.
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Vandaag bij chevy franky geweest om de drukleiding van de stuurpomp en een stuurkogel te vervangen. Uiteindelijk werden het 2 stuurkogels inc sleeves, geleide rubbers, drukleiding en wiellager. Heb er gelukkig veel hulp en advies bij gehad en merk al gelijk verschil, vooral in het deinen en de stuurspeling. Hij moet nog wel uitgelijnt worden maar zelfs nu merk ik al goed verschil, was het geld wel waard dus.

Volgende keer nog de puntjes op de i zetten.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by HarleyRob »

Mooi werk! Ziet er goed uit. Veel plezier met de Van!
Post Reply