BBQ 77 chevy Van
Posted: Sun Jan 16, 2011 10:09 pm
Toch maar is even een topic openen van mijn G20 Van.
Heb de Van begin September 2010 gekocht in Texas en door Hans en Biance van usa2ned naar NL laten verschepen:
Eind Oktober werd ie keurig netjes thuis afgeleverd:
Na het vervangen van de fusee's, pitmanarm, hulpstuurhuis en remcilinders achter even naar het RDW geweest voor NL kenteken. Had het geluk dat de rest van de remmen helemaal nieuw was net zoals de dynamo, accu en de automaat (th350). Oja het is een 350/350 G20 Van van 1977 met werkende airco 8)
Er zat een erg "warm" interieur in van hoogpolig tapijt, alles was gestoffeerd zelfs de deuren, deurstijlen, raamstijlen, echt alles:
Gelukkig was het ondertapijt aardig verteerd, dus was het simpel te verwijderen. De houten zijwand was er ook zo uit en het busje was goed geisoleerd:
Helaas was de bekleding goed en volledig verlijmd dus bleven er wel heel veel lijmresten achter:
Aangezien die troep er niet op een normale manier (met lijmverwijderaar ofzo) eraf kwam heb ik een staalborstel in de boormachine gezet en ben daar heel wat uren mee bezig geweest, zie hier het resultaat:
De verf op de bodem was voorin aardig weg en er zat wat vliegroest, dus daar ook maar met de staalborstel over:
Gelijk van buiten even een randje kaalgemaakt, daar mankeert gelukkig ook helemaal niets aan:
En "even" bezig geweest met een beetje epoxy primer:
Heb de Van begin September 2010 gekocht in Texas en door Hans en Biance van usa2ned naar NL laten verschepen:
Eind Oktober werd ie keurig netjes thuis afgeleverd:
Na het vervangen van de fusee's, pitmanarm, hulpstuurhuis en remcilinders achter even naar het RDW geweest voor NL kenteken. Had het geluk dat de rest van de remmen helemaal nieuw was net zoals de dynamo, accu en de automaat (th350). Oja het is een 350/350 G20 Van van 1977 met werkende airco 8)
Er zat een erg "warm" interieur in van hoogpolig tapijt, alles was gestoffeerd zelfs de deuren, deurstijlen, raamstijlen, echt alles:
Gelukkig was het ondertapijt aardig verteerd, dus was het simpel te verwijderen. De houten zijwand was er ook zo uit en het busje was goed geisoleerd:
Helaas was de bekleding goed en volledig verlijmd dus bleven er wel heel veel lijmresten achter:
Aangezien die troep er niet op een normale manier (met lijmverwijderaar ofzo) eraf kwam heb ik een staalborstel in de boormachine gezet en ben daar heel wat uren mee bezig geweest, zie hier het resultaat:
De verf op de bodem was voorin aardig weg en er zat wat vliegroest, dus daar ook maar met de staalborstel over:
Gelijk van buiten even een randje kaalgemaakt, daar mankeert gelukkig ook helemaal niets aan:
En "even" bezig geweest met een beetje epoxy primer: