Project ""RoadForce One""

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Nee lol andere bisenis erbij ....
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by white bird 67 »

zo dat word een flinke fabriek van binnen :D ga je nu eerst de carroserie afmaken :thumbs:
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Speedy18 »

Ranch73 wrote::idea: goed bezig dude,car parts shop ?
Hondenspullen...

www.greenriverworkingdogsupplies.nl
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

white bird 67 wrote:zo dat word een flinke fabriek van binnen :D ga je nu eerst de carroserie afmaken :thumbs:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Image
Image
Image
Image
Image
Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Project ""RoadForce One""

Post by mercury1970 »

Damn, terugbouwen naar stock kun je vergeten !! :D
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Rob(firebird) »

roadrage david wrote:Image
Misschien een knullige vraag, maar wat is de achterliggende gedachte bij die strips in het voorraam?
Overigens een :thumbs: voor de rigoreuze aanpak. Ik heb de "oude" bird een keer in Muiden gezien en vond het helemaal
niet verkeerd zoals ie er uit zag. Ik heb niks met dat extreme verbouwen, maar ieder z'n ding.
Wel respect voor al het werk dat er in zit (en nog gaat zitten).

Rob
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Speedy18 »

Ik heb er zelf ook niks mee, ik heb meer met auto's die volgens de FIA appendix K worden opgebouwd, waar originaliteit behouden blijft en er mee geracet wordt hoe ze er vroeger mee raceten. Uiteindelijk is zo'n auto ook veel meer waard.

Ik heb ook het idee dat de auto topzwaar word met al dat constructie ijzer dat erin word verwerkt, en echt heel erg stijf word zodat het straks echt een raceauto is en totaal niet meer geschikt om op de straat mee te rijden.

Verder kan ik het wel waarderen dat je er zoveel geld aan uitgeeft en dat je je droom naleeft. In ieder geval succes ermee en blijf plaatjes posten....
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Rob dat is om zo veel mogelijk flex uit de auto te halen. En de auto zo stijf mogelijk te maken. Op meerdere punten is de kooi costructie dus ook aan de body vast gelast evenals het subframe wat ook aan de body en de rol kooi vast zit. Wat betreft top zwaar niet echt. polyester deuren , Binnen en buiten schermen , motor kap, kofferdeksel, voor en achter bumpers, lexan windows, dak frame is er uit plus de ijzeren boden plaaten waar de stoelen op zitten. en de kofferbak is er uit.. met de aluminium motor de ultra lichte race velgen ecetera ecetera auto zal tussen de 1200/1300 kilo worden. last but not least het word een full blown Road race GT auto . waar we WEL mee op straat mogen . maar dat zal niet vaak gebeuren..PS waarde intereseert me niet wil een auto hebben zoals ik hem wil..
Last edited by roadrage david on Thu Oct 31, 2013 4:25 pm, edited 1 time in total.
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by white bird 67 »

vind het allemaal zeer apart het is idd jammer van het originele maar dit is dan ook weer uniek mag natuurlijk ook wel voor het geld dat je erin pompt

ben zeer nieuwsgierig hoe de carroserie er straks strak in de kleur eruit ziet :thumbs: :thumbs:
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Speedy18 »

roadrage david wrote:waar we WEL mee op straat mogen . maar dat zal niet vaak gebeuren.
Ik kom inderdaad met mijn racewagen, welke overigens wel FIA Annex K is en ook toegelaten op de openbare weg, ook zelden tot nooit op de openbare weg, enkel om iets te testen.

Ga je nog iets van een oppervlaktebehandeling van de carrosserie doen als deze klaar is, zoals KTL of zo?
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Witte bird 67. tenzij je een maching nrs auto heeft die ook nog eens zeldzame opties heeft, Is de wagen (of dat nou een firebird camaro mustang ecetera) helemaal niet zoveel waard dan wat er gerenomeerd voor gevraagt word. en nu met de crisis kan je ook daar gewoon 25% afschrappen.. de reguliere muscle pony car/ of ordenary yank heeft een waarde voor wat een gek er voor geeft. geld ook voor de Pro-Touring auto,s. mijn auto begon zijn leven als een 68er 350 ci 2 barel 2 speed!!!!. een Girls car dus.. Orginaly tijds waarde is hier dus niet aanwezig..

Speedy18 de onderkant van de auto was al reeds behandeld maar we gaan wel lizard skin gebruiken tegen de hitte . op de fire wal en de transmissie/ aandrijf tunnel.. deze word beplaat met aluminium of carbon fibre...
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by MotiV8 »

Ik kom met mijn racewagen die nog in de FIA Annex J gp2 zit tegenwoordig wel op de openbare weg. Zelfs APK er op. Heb geen zin om hem om te bouwen naar de Annex K.
Had hem net klaar in de Annex J, veranderen de regels....

Super hoog fun gehalte nu. Zelfs mee op vakantie naar Wales geweest ( via Calais ) met de tent achter de stoelen. Wat een ruimte zonder interieur. En met al die bagage hoor je die drone van de vrij open pijpen ook niet echt...

Wat extra tools & spares mee.....veel octaan booster mee, alle carbs nog een keertje gelijk stellen op de camping daar, fantastisch.
Met al het geweld de Becon Breacons door, onvergetelijk, net als de reacties van de mensen.
Heuvel klimmetjes van veel procent en dan het geluid van al die kelken uit de motorruimte naar de 7000 toeren....
Goed, ik moest wat vaker tanken een gemiddeld vakantieganger.......worth all the money in the world.

Hmm die lizzard skin ben ik wel benieuwd naar de praktijk ervaringen als hitte schild.
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by mustang65 »

Hee Dave,

Gaan we komend voorjaar de weg op samen?

M'n eerste lak zit er op, winter ga ik opbouwen.

gr,
gj
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Mustang65 Denk dat die van my wel een jaartje langer duurt om af te bouwen!!!!. komen nog mega exotiese dingen op die veel geld kosten ...
Post Reply