Project ""RoadForce One""
Re: Project ""RoadForce One""
je dress heb ik niet op gelet zeg maar.
Re: Project ""RoadForce One""
Slecht laswerk, er zijn hele stukken overgeslagen. Dat gaat toch lekken man.
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
Er komt uitlaat kit tussen!!!!!!!!.
Re: Project ""RoadForce One""
Gewichtsbesparing !! heatwrap eromheen,zie je er niks meer van
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
er gaat ook zwarte coating over heen en inderdaad heatwrap. moet voldoende zijn gewichtbesparing to the max
hier nog een paar fotos chek ground clearense!! op het test frame. we wil go deep wide and LOW with this Firebird GTSD
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
hier nog een paar fotos chek ground clearense!! op het test frame. we wil go deep wide and LOW with this Firebird GTSD
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Project ""RoadForce One""
the ground clearance is inderdaad fenominaal!
het frame zelf is nog lager dan de uitlaat. super.
het frame zelf is nog lager dan de uitlaat. super.
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
yep dat was ook de bedoeling.. we hebben zelfs ground clearense over. waarschijnlijk gaan we dan mischien de motor ook nog eens dieper of lager zetten in het frame.
Re: Project ""RoadForce One""
Zomaar ff en vraagje.
Je wilt er mee gaan racen, hoe ga je hem homelegeren om te mogen racen ????
Kwam er zelf achter dat ik niet veel mocht veranderen voor een homelagatie. Er was in mijn geval een Gp1 homelegatie afgegeven door de fabrikant en middels een bijlage uit de Annex J ( FIA Historic Appendix J ) kan ik mijn wagen met beperkingen in de Gp 2 krijgen. ( geeft mij iets meer speelruimte vwb breedte, wielen & carburatie.)
Motor configuratie is geheel vast gelegt in mijn geval tot aan de grote van de inlaat kanalen aan toe, zelfs de nokkenas!!
Subframe en vering, remmen enzovoort is in mijn geval ook vast gelegt.
Ik ben er bijna om een FIA paspoort aan te vragen voor de wagen zodat ik deel mag nemen aan diverse races.
Je wilt er mee gaan racen, hoe ga je hem homelegeren om te mogen racen ????
Kwam er zelf achter dat ik niet veel mocht veranderen voor een homelagatie. Er was in mijn geval een Gp1 homelegatie afgegeven door de fabrikant en middels een bijlage uit de Annex J ( FIA Historic Appendix J ) kan ik mijn wagen met beperkingen in de Gp 2 krijgen. ( geeft mij iets meer speelruimte vwb breedte, wielen & carburatie.)
Motor configuratie is geheel vast gelegt in mijn geval tot aan de grote van de inlaat kanalen aan toe, zelfs de nokkenas!!
Subframe en vering, remmen enzovoort is in mijn geval ook vast gelegt.
Ik ben er bijna om een FIA paspoort aan te vragen voor de wagen zodat ik deel mag nemen aan diverse races.
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
Auto krijgt een FIA goed gekeurde rol kooi(denk 18 punts) er zijn in europe verschilende organizaties waarmee je met een fia kooi en de orgineele voorraam en FIA stoelen en gordels . kan racen open klasse dus http://www.histo-cup.at/ hier onze vriend Rogier Bolliger 70e Transam filmpje gemaakt door ons(mijn vriend ) deze klasse is UNLIMITED van 400 tot 1000 pk.........
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
hier wat foto,s van ons en Roggier image shack is douwn dus zal later wat meer foto,s neer zetten
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Last edited by roadrage david on Thu Jun 21, 2012 8:54 pm, edited 1 time in total.
Re: Project ""RoadForce One""
Je zit dus in het zelfde schuitje als ik en kan dus zonder homelegatie niet racen. Tis niet alleen de kooi.
Zie dat in de Histo cup dezelfde reglementen gehanteerd worden.
Anhang "K" is de opvolger van Annex "J" in het FIA jaarboek.
Je kan bij de KNAF navragen of er een homolegatie is afgegeven voor je auto ( merk& type ). Aan de hand van dat nummer kan je je auto in specificatie opbouwen ( Gp1 of Gp2 ) met als aanvulling Annex "J" ofwel Annex "K" ( zie jaarboek ).
Mijn auto is van 1978. Homelegatie is afgegeven in 1970 en door Ford verlengt tot 1988. Ik mag dus de aanpassingen gebruiken uit het FIA Jaarboek Annex "J" tot 1988.
Is de auto niet volgens de vast gelegde homelegatie voorschriften gebouwd (let wel, motor, ophanging, remmen enz. is vastgelegd) dan word er geen FIA paspoort afgegeven, en zonder paspoort kan men niet deelnemen aan races met het voertuig.
Uiteraard kan men wel racen zonder paspoort op de vrije circuit dagen zoals die op Zantvoort & Zolder gehouden worden.
Ik weet het, het is "KT", ik kon ook weer terug naar de teken tafel. Ik wacht nog even met de aanschaf van stoel & gordels aangezien daar een "datum" aanvast zit die maar enkele jaren geldig is.
Ben ik zometeen klaar met "her"bouwen, kan ik zowat weer nieuwe stoel & gordels kopen omdat ze verlopen zijn....
"Hans" systeem is nu ook verplicht.
Zie dat in de Histo cup dezelfde reglementen gehanteerd worden.
Anhang "K" is de opvolger van Annex "J" in het FIA jaarboek.
Je kan bij de KNAF navragen of er een homolegatie is afgegeven voor je auto ( merk& type ). Aan de hand van dat nummer kan je je auto in specificatie opbouwen ( Gp1 of Gp2 ) met als aanvulling Annex "J" ofwel Annex "K" ( zie jaarboek ).
Mijn auto is van 1978. Homelegatie is afgegeven in 1970 en door Ford verlengt tot 1988. Ik mag dus de aanpassingen gebruiken uit het FIA Jaarboek Annex "J" tot 1988.
Is de auto niet volgens de vast gelegde homelegatie voorschriften gebouwd (let wel, motor, ophanging, remmen enz. is vastgelegd) dan word er geen FIA paspoort afgegeven, en zonder paspoort kan men niet deelnemen aan races met het voertuig.
Uiteraard kan men wel racen zonder paspoort op de vrije circuit dagen zoals die op Zantvoort & Zolder gehouden worden.
Ik weet het, het is "KT", ik kon ook weer terug naar de teken tafel. Ik wacht nog even met de aanschaf van stoel & gordels aangezien daar een "datum" aanvast zit die maar enkele jaren geldig is.
Ben ik zometeen klaar met "her"bouwen, kan ik zowat weer nieuwe stoel & gordels kopen omdat ze verlopen zijn....
"Hans" systeem is nu ook verplicht.
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
Motif8 bij de histo cup hebben ze een klasse alleen voor de USA cars en zoals ik al zij fia kooi gordels orgineele voor raam en gaan met de banaan
Rogier zijn wagen is compleet met aftermarked spul opgebouwd hij heeft ook de orgineele onder draag armen
voor de rest is alles afthermarket Heb nog wel wat opbouw foto,s van de wagen mocht je dat in twijfel nemen
Uploaded with ImageShack.us
Rogier zijn wagen is compleet met aftermarked spul opgebouwd hij heeft ook de orgineele onder draag armen
voor de rest is alles afthermarket Heb nog wel wat opbouw foto,s van de wagen mocht je dat in twijfel nemen
Uploaded with ImageShack.us
Re: Project ""RoadForce One""
David, heb jij eigenlijk zelf al eens op die site gekeken die jij steeds noemt?
Ik zie daar ook zoals MotiV8 al zegt alleen maar klasses waarvan de auto's moeten voldoen aan het FIA Annex K regelement. Ik zie daar niks met betrekking tot een vrije klasse voor alleen maar Amerikaanse auto's die helemaal vrij is en alleen maar een Fia kooi, stoel en gordels hoeft te hebben.
Die klasse die jij bedoeld is net zoiets als de zomeravondcompetitie, de toer, sport en supersportklasse van de DNRT.
Ik zie daar ook zoals MotiV8 al zegt alleen maar klasses waarvan de auto's moeten voldoen aan het FIA Annex K regelement. Ik zie daar niks met betrekking tot een vrije klasse voor alleen maar Amerikaanse auto's die helemaal vrij is en alleen maar een Fia kooi, stoel en gordels hoeft te hebben.
Die klasse die jij bedoeld is net zoiets als de zomeravondcompetitie, de toer, sport en supersportklasse van de DNRT.
Re: Project ""RoadForce One""
Is dat ding al een keer klaar? ik begin nou wel een beetje ongeduldig te worden.