Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

Chevy Blazert wrote:O, ja je vroeg of die poelie van de waterpomp vastzit aan de pomp? Nee, en je kan dat blokje er tussenuit laten en kortere bouten gebruiken om die poelie weer vast te zetten.


shit, het is mooi weer, en ik kan niet rijden met de Blazer. Het voorraam ligt er uit ivm laswerk aan de raamrand. aan bestuurderszijde zat een rot plekje wat tot onder het rubber doorliep.
ok thanks! nou alleen nog kortere bouten vinden, want dat blijkt noga llastig. Waar haal jij (jullie) je engelse bouten en moeren vandaan?
firebird79
Posts: 727
Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by firebird79 »

bij de tractorboer :D
Fury
Posts: 46
Joined: Fri Feb 04, 2011 5:28 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Fury »

Het is eindelijk zo ver, m'n Suburban staat op kenteken :) Maar heb ook weer gelijk een uitdaging, de RDW heeft in al hun wijsheid geen maximum te trekken gewicht op het kenteken gezet... niet echt handig dus aangezien ik hem wil gebruiken om een aanhanger te trekken.

Maargoed, ik ben vast niet de eerste die dit probleem heeft gehad... heb jij wel het trekgewicht op je kentekenbewijs staan? Volgens de RDW heb ik iets van "officiele documentatie" nodig waaruit blijkt wat deze auto mag trekken... alleen de originele folder met trekgewichten is helaas niet voldoende.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Supervaags »

als je de zoekfunctie gebruikt kom je wel wat topics erover tegen.. is inderdaad al meerdere keren voorbij gekomen.
misschien dat je er wat aan hebt.
firebird79
Posts: 727
Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by firebird79 »

ik heb hetzelfde probleem met mijn dually :(
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

same here helaas!

alleen wel met een verhaal.

Bij mij typekeuring bij de RDW in Arnhem, hadden ze een type gevonden van mijn uitvoering en jaartal waar gewoon al 2.000kg trekgewicht bij stond. Vervoglesn is die dus gekeurd met 2.000kg op het formulier. En gelukkig hebben we daar een kopie van gemaakt.

Maar vervolgens rkeeg ik mijn kenteken toegestuurd en daar stond doodleuk op "750kg geremd" trekgewicht. eikels!

Nu is die garage al een jaar bezig om dat trekgewicht erop te krijgen...alleen lijkt het er steeds niet van te komen. Ik heb inmiddels sterk me twijfels of het er ooit nog op gaat komen.
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Pimpmeister »

Ik heb vorige maand zonder problemen 2000 kg trekgewicht op kenteken gekregen. Helaas voor jullie betreft het een GMC. Ondanks dat het exact dezelfde auto is als een Chevy Sub zal je daar als vergelijkingsmateriaal bij de RDW niet mee wegkomen denk ik.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

Pimpmeister wrote:Ik heb vorige maand zonder problemen 2000 kg trekgewicht op kenteken gekregen. Helaas voor jullie betreft het een GMC. Ondanks dat het exact dezelfde auto is als een Chevy Sub zal je daar als vergelijkingsmateriaal bij de RDW niet mee wegkomen denk ik.
wat was het type en bouwjaar dan?

ik was er vorig jaar samen met een Diesel (bouwjaar ben ik ff kwijt) en omdat ze geen gelijksoortig typekeur konden vinden, hebben ze die toen zonder 2.000kg trekgewicht gekeurd.

Ze gingen bij mij op zoek in dikke boeken naar een typekeur dat ze dan gebruikte om hem in te voeren of keuren ofzo?
Fury
Posts: 46
Joined: Fri Feb 04, 2011 5:28 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Fury »

Pimpmeister wrote:Ik heb vorige maand zonder problemen 2000 kg trekgewicht op kenteken gekregen. Helaas voor jullie betreft het een GMC. Ondanks dat het exact dezelfde auto is als een Chevy Sub zal je daar als vergelijkingsmateriaal bij de RDW niet mee wegkomen denk ik.
Heb je daar iets van documentatie van? Op mijn kentekenbewijs staat namelijk Chevrolet, geen GMC.... wat overigens ook wel vaag is, ze hebben een andere motorinhoud op het kentekenbewijs gezet... 5.2L ipv 5.7L!?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

Fury wrote:
Heb je daar iets van documentatie van? Op mijn kentekenbewijs staat namelijk Chevrolet, geen GMC.... wat overigens ook wel vaag is, ze hebben een andere motorinhoud op het kentekenbewijs gezet... 5.2L ipv 5.7L!?
misschien even een nieuw topic openen hierover? zet hier wel ff de link naar dat topic, dan kunnen andere het ook vinden.
Fury
Posts: 46
Joined: Fri Feb 04, 2011 5:28 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Fury »

Ik kwam dit topic tegen: viewtopic.php?f=7&t=48134 , heb al gemailed... maar nog geen reactie gehad.
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Pimpmeister »

kikkegek wrote: wat was het type en bouwjaar dan?
1984 GMC Suburban C/K 2500 Sierra Classic

Image
Fury
Posts: 46
Joined: Fri Feb 04, 2011 5:28 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Fury »

Hmm... ze hebben er sowieso een bende van gemaakt, er klopt echt niets van. Hoe kan het maximaal toegestane gewicht nou lager zijn dan het "ledig gewicht"??

Image

Zo maar weer eens bellen met het bedrijf dat de import / keuring verzorgd heeft.
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Pimpmeister »

Klopt idd niet veel van zeg. Two tone kleur hoort ook als zodanig beschreven te worden. En die 5.2 met 137 kw? Maak verder niets uit, auto rijdt er niet minder om, maar het trekgewicht is wel fijn om te hebben.

Edit: Kijk net op m'n verzekeringsbewijs en daar heet ie Supp Urban. Prutsers overal.
Fury
Posts: 46
Joined: Fri Feb 04, 2011 5:28 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Fury »

Pimpmeister wrote:Klopt idd niet veel van zeg. Two tone kleur hoort ook als zodanig beschreven te worden. En die 5.2 met 137 kw? Maak verder niets uit, auto rijdt er niet minder om, maar het trekgewicht is wel fijn om te hebben.
Een 5.2 was volgende de documentatie die ik hier heb niet eens leverbaar in 1986, het was een 305cu in (5.0L) of 350cu in (5.7L)

Maargoed, net even alles op een rijtje gezet en gemailed... inmiddels ben ik erachter dat Klintberg & Way de support voor alle US modellen van GM doet in Europa: http://www.klintbergway.com , ik heb daar ook maar eens een mailtje aan gewaagd.

Wel vermoeiend, je zou verwachten dat als zo'n keurmeester de wagen op de brug heeft staan en een enorme trekhaak installatie ziet zitten hij heel even verder kijkt dan z'n neus lang is en z'n verstand gebruikt...
Post Reply